Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Coq au vin (of eigenlijk poulet au vin) is mijn signature-dish.
kippenpootjes/vleugeltjes spekblokjes champignons sjalotjes verse peterselie (3 takjes) verse tijm (stuk of 5 takjes) laurierblad (3 stuks) Wijn (voor een kilo kip ongeveer 2/3e fles) peper en zout Alles snijden. Kip bakken op hoog vuur. Iets later, in een ander pannetje, spek en sjalotjes bakken. Als de kip bijna gaar is, spek en sjalotjes erbij gooien. Bakken tot de kip gaar is. Peper en zout erover. Champignons erbij, eventjes mee laten bakken. Daarna de wijn erbij doen en vuur laag. Maak met een touwtje (maar geen gekleurd touwtje: zie bridget jones diary --> blauwe soep door blauw touwtje) een boeketje van de verse kruiden. Het kan ook los erbij maar dan moet je wel onthouden wat je erin hebt gegooid want de kruiden gaan er op het laatst weer uit. Pan helemaal afsluiten, vuur op z'n laagst. anderhalf tot 2 uur wachten (mag ook langer). Kruiden eruit vissen, met een vergiet de kip en de rest scheiden van de wijn. Kip en de rest eventjes in de oven zetten op warmhoudstand. Wijn inkoken/verdikken, als dat klaar is over de kip heen smijten en fertig!! Eten met stokbrood of gebakken aardappeltjes of wat je maar wil! Ik heb het ook weleens gemaakt met kipfilet en witte wijn, was ook erg lekker. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als simpel, lekker gerecht, maak ik vaker pasta met spinazie en kruidenkaas. Meestal doe ik daar dan ui en champignons en pijnboompitjes en cherrytomaatjes in, zoiets. Oh en ik maak ook wel vaker een gerecht met rijst, tikka massalasaus en boontjes oid en ei en meestal serveer ik er naanbrood bij
![]() Laatst had ik een wortel-gembersoep gemaakt en die vonden mijn gasten en ik zo lekker dat ik denk dat dat mijn nieuwe signaturedish wordt, maar het is meer een voorgerecht. |
![]() |
|
Een stoofpot, die met name bestaat uit rundvlees en zwaar, donker bier, met de groenten en kruiden die voorhanden zijn. Een paar uur op het vuur zetten en ondertussen patat bakken.
|
Verwijderd
|
Recept voor een heerlijke spaghettisaus, tevens een beetje mijn signature-dish
voor 2 personen: 2 uien knoflook een rode peper 300 gram gehakt een glas rode wijn 2 blikjes gepelde tomaten spaghetti Fruit de in stukjes gesneden uien in de olijfolie, een paar minuten. Doe er twee (of wat je wil) fijngehakte teentjes knoflook bij, en een halve (of meer als je van heet houdt) rode peper, fijngesneden. Laat dit een halve minuut meebakken, en doe er dan het gehakt bij, met wat zout. Hak het gehakt los, en laat het even aanbraden, doe er dan een glas rode wijn bij. Laat even een minuut de alcohol verdampen, en doe dan de blikjes gepelde tomaten erbij. Hak de tomaten fijn, totdat je een saus overhebt, en laat het inkoken tot de gewenste dikte (ongeveer een kwartier/20 minuten) Kook de spaghetti als de saus bijna dik genoeg is, en smullen maar! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk Italiaans vispotje.
Al vond mijn beste vriend mijn pasta met zalm altijd het lekkerst, maar ik zou het nogal jammer vinden als dat m'n signature dish is aangezien het niet veel meer is dan tagliatelle, kookroom, gerookte zalm, dille en dat op een bedje van rucola. ![]() Mijn lasagnes doen het doorgaans ook vrij goed. Oh ja, en ik maak ook wel vrij goede pannenkoeken ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
weinig moeite, veel smaak!
de volgende ovenschotel: ingrediënten: - grote pot rode kool mét appel - 500 gram gehakt (of meer) - zakje nasi kruiden - aardappelpuree (naturel); 4 portiezakjes - geraspte kaas 1. gehakt rul bakken, vervolgens nasi kruiden erbij 2. aardappel puree klaar maken 3. ovenschotel invetten met olijfolie oid 4. gehakt over de bodem van de ovenschotel verdelen 5. de rode kool direct uit de pot over het gehakt verdelen 6. de aardappelpuree over de rode kool verdelen 7. de zak geraspte kaas daarover strooien de ovenschotel ongeveer 40 a 50 minuten (naar gelang de hoogte van je ovenschotel) in een voorverwarmde oven van 225 graden zetten. ik schil zelf meestal nog een appel en maak daar plakjes van met de kaasschaaf; dit leg ik op de rode kool. zo klaar, vult enorm, en super lekker! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|