Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2011, 14:13
Verwijderd
Wat is jouw signature-dish?

Oftewel, welk gerecht kan je het beste maken, of vind je het leukst om te maken, en schotel je anderen vaak voor?

Recepten mogen uiteraard, net zoals foto's!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2011, 16:58
Verwijderd
Ik maak wel eens macaroni.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 11:31
Chevy
Chevy is offline
Hmmm lastig Volgens mn vriendje is het kerrieschotel.

Pasta koken.
Knoflook en ui fruiten, gehakt erbij rullen, spekjes bakken. Kruiden naar smaak, maar sowieso kerrie+peper+zout. Alles door elkaar gooien. Klinkt simpel, is het ook mara wel heel lekker.
Oud 23-06-2011, 15:46
Verwijderd
Lastig lastig!
Ik maak heel graag courgettesoep of preisoep. Ook maak ik graag een grote pan bolognesesaus voor bij pasta. Of pasta carbonara. Quiche vind ik ook altijd leuk en dat maak ik vaak voor een verjaardag oid. Als dessert maakt ik graag tiramisu of chocolademousse.
Dat zijn wel de gerechten die ik regelmatig ook voor anderen heb gemaakt. Maar ik wissel heel graag af, dus ik maak eigenlijk zelden hetzelfde als mensen komen eten.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2011, 23:58
Verwijderd
succestopic :')
Met citaat reageren
Oud 13-07-2011, 15:25
Verwijderd
Ik maak de beste Gado Gado. Nouja, eigenlijk gedeelde eerste plaats met m'n moeder want van haar heb ik alles geleerd. Het recept blijft geheim natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 14:19
honestsmile
honestsmile is offline
Macaroni/Spagetti . Nou is dat ook mijn lievelingseten haha. Maar ik ben helemaal weg van italiaans eten.

Het liefste met een lekker groentepakket, ui, gehakt, tomatenpuree en gepelde tomaten erbij. En als kruiden basilicum en origano. En als je niet naar je werk moet o.i.d knoflook natuurlijk!

Eigenlijk niet moeilijk te maken, maar wel super lekker!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 22:27
dennis018
dennis018 is offline
chili con carne!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 22:29
Verwijderd
Stamppot zuurkool
Met citaat reageren
Oud 16-07-2011, 15:11
Chevy
Chevy is offline
Citaat:
Lastig lastig!
Ik maak heel graag courgettesoep of preisoep. Ook maak ik graag een grote pan bolognesesaus voor bij pasta. Of pasta carbonara. Quiche vind ik ook altijd leuk en dat maak ik vaak voor een verjaardag oid. Als dessert maakt ik graag tiramisu of chocolademousse.
Dat zijn wel de gerechten die ik regelmatig ook voor anderen heb gemaakt. Maar ik wissel heel graag af, dus ik maak eigenlijk zelden hetzelfde als mensen komen eten.
Maak jij pastasaus 'from scratch'? Zo ja, recept? Want mijn tomatensaus smaakt altijd vooral naar alleen maar tomaat, en dat is toch niet de bedoeling. :')
Oud 16-07-2011, 15:23
AzN
AzN is offline
Allerlei soorten/smaken koekjes en cupcakes.
Oud 18-07-2011, 12:20
skyscraper94
skyscraper94 is offline
omelet, das ook echt het enige wat ik kan maken -_-
Met citaat reageren
Oud 18-07-2011, 14:00
michellewhoelse
michellewhoelse is offline
Signature dish, zeg maar enige maaltijd wat ik op tafel kan zetten zonder dat iemand naar de wc moet rennen zijn pannenkoeken. Vooral het omgooi gedeelte gaat erg soepel .
Oud 18-07-2011, 14:59
Verwijderd
Tosti's. Het vlees van het bot van een sparerib afsnijden, opwarmen. Brood insmeren met olijfolie, word het lekker knapperig. Sparerib-vlees op de tosti doen. Knoflooksaus ertussen is lekker

Oja en Pindasoep is ook erg lekker
Met citaat reageren
Oud 18-07-2011, 15:02
Verwijderd
Oja en als je shag-rokers wilt laten kotsen, de Shagwrap

Ik: Houd je van shag?
Ander: Ja.
Ik: Houd je van wraps?
Ander: Ja.
Ik: Ok ik ga je iets heel lekkers geven.

Wrap volstauwen met shag en een beetje groente enzo en zeg dat het kaneel is.
Profit!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 14:05
Verwijderd
Ik maak heel goed pannenkoeken ook.

Maar mijn signature-dish is toch wel Hachee.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2011, 01:04
Verwijderd
Coq au vin (of eigenlijk poulet au vin) is mijn signature-dish.

kippenpootjes/vleugeltjes
spekblokjes
champignons
sjalotjes
verse peterselie (3 takjes)
verse tijm (stuk of 5 takjes)
laurierblad (3 stuks)
Wijn (voor een kilo kip ongeveer 2/3e fles)
peper en zout

Alles snijden. Kip bakken op hoog vuur. Iets later, in een ander pannetje, spek en sjalotjes bakken.
Als de kip bijna gaar is, spek en sjalotjes erbij gooien. Bakken tot de kip gaar is. Peper en zout erover.
Champignons erbij, eventjes mee laten bakken. Daarna de wijn erbij doen en vuur laag.

Maak met een touwtje (maar geen gekleurd touwtje: zie bridget jones diary --> blauwe soep door blauw touwtje) een boeketje van de verse kruiden.
Het kan ook los erbij maar dan moet je wel onthouden wat je erin hebt gegooid want de kruiden gaan er op het laatst weer uit.
Pan helemaal afsluiten, vuur op z'n laagst.
anderhalf tot 2 uur wachten (mag ook langer).
Kruiden eruit vissen, met een vergiet de kip en de rest scheiden van de wijn.
Kip en de rest eventjes in de oven zetten op warmhoudstand.
Wijn inkoken/verdikken, als dat klaar is over de kip heen smijten en fertig!!
Eten met stokbrood of gebakken aardappeltjes of wat je maar wil!

Ik heb het ook weleens gemaakt met kipfilet en witte wijn, was ook erg lekker.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2011, 23:48
Verwijderd
Als simpel, lekker gerecht, maak ik vaker pasta met spinazie en kruidenkaas. Meestal doe ik daar dan ui en champignons en pijnboompitjes en cherrytomaatjes in, zoiets. Oh en ik maak ook wel vaker een gerecht met rijst, tikka massalasaus en boontjes oid en ei en meestal serveer ik er naanbrood bij .

Laatst had ik een wortel-gembersoep gemaakt en die vonden mijn gasten en ik zo lekker dat ik denk dat dat mijn nieuwe signaturedish wordt, maar het is meer een voorgerecht.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2011, 21:00
Uice
Uice is offline
Een stoofpot, die met name bestaat uit rundvlees en zwaar, donker bier, met de groenten en kruiden die voorhanden zijn. Een paar uur op het vuur zetten en ondertussen patat bakken.
Oud 22-07-2011, 23:07
Verwijderd
Recept voor een heerlijke spaghettisaus, tevens een beetje mijn signature-dish

voor 2 personen:

2 uien
knoflook
een rode peper
300 gram gehakt
een glas rode wijn
2 blikjes gepelde tomaten
spaghetti

Fruit de in stukjes gesneden uien in de olijfolie, een paar minuten.
Doe er twee (of wat je wil) fijngehakte teentjes knoflook bij, en een halve (of meer als je van heet houdt) rode peper, fijngesneden.
Laat dit een halve minuut meebakken, en doe er dan het gehakt bij, met wat zout. Hak het gehakt los, en laat het even aanbraden, doe er dan een glas rode wijn bij.
Laat even een minuut de alcohol verdampen, en doe dan de blikjes gepelde tomaten erbij.
Hak de tomaten fijn, totdat je een saus overhebt, en laat het inkoken tot de gewenste dikte (ongeveer een kwartier/20 minuten)

Kook de spaghetti als de saus bijna dik genoeg is, en smullen maar!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2011, 14:27
Verwijderd
Tiramisu, qua hartig wissel ik graag af, maar als ik iets moet noemen is dat Indiase linzencurry.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 16:02
Verwijderd
Ik denk Italiaans vispotje.
Al vond mijn beste vriend mijn pasta met zalm altijd het lekkerst, maar ik zou het nogal jammer vinden als dat m'n signature dish is aangezien het niet veel meer is dan tagliatelle, kookroom, gerookte zalm, dille en dat op een bedje van rucola.
Mijn lasagnes doen het doorgaans ook vrij goed. Oh ja, en ik maak ook wel vrij goede pannenkoeken
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 00:51
Verwijderd
weinig moeite, veel smaak!

de volgende ovenschotel:

ingrediënten:
- grote pot rode kool mét appel
- 500 gram gehakt (of meer)
- zakje nasi kruiden
- aardappelpuree (naturel); 4 portiezakjes
- geraspte kaas

1. gehakt rul bakken, vervolgens nasi kruiden erbij
2. aardappel puree klaar maken
3. ovenschotel invetten met olijfolie oid
4. gehakt over de bodem van de ovenschotel verdelen
5. de rode kool direct uit de pot over het gehakt verdelen
6. de aardappelpuree over de rode kool verdelen
7. de zak geraspte kaas daarover strooien

de ovenschotel ongeveer 40 a 50 minuten (naar gelang de hoogte van je ovenschotel) in een voorverwarmde oven van 225 graden zetten.

ik schil zelf meestal nog een appel en maak daar plakjes van met de kaasschaaf; dit leg ik op de rode kool.

zo klaar, vult enorm, en super lekker!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten