Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2011, 16:57
koekje97
koekje97 is offline
Hoi!

Ik heb een probleem, of anders gezegd mijn vriendin heeft een probleem.
Ze vind zichzelf namelijk lelijk, en kan niet fatsoenlijk in de spiegel kijken.
Ze vind zichzelf aan de dikke kant, heeft een hekel aan haar haar en is onzeker over haar "vrouwelijke vormen". Ze heeft namelijk niet zo gek veel borsten.
Ze is erg onzeker, en dat vind ik ook niet fijn, want ik wil haar veel liever gewoon blij en vrolijk zien! ik heb alleen geen idee hoe ik haar moet helpen, want ik heb al zo vaak tegen haar gezegd dat ze niet dik is, en dat ze wel knap is en dat de vrouwelijke vormen nog wel komen enzo, maar ik heb niet het idee dat het wat uit maakt. Kan iemand me alsjeblieft verder helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2011, 16:59
Verwijderd
Hoe oud is ze?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 17:00
MiBe
MiBe is offline
Misschien is ze ook wel lelijk. Iemand die er niet al te best uitziet wijsmaken dat ze knap is is naar mijn mening éénvan de meest gemene dingen die je kunt doen, je zou haar dan gewoon voorliegen. Wie weet krijgt ze dan zelf ook nog de illusie dat ze knap is en dan wordt het helemaal zielig.
Oud 29-06-2011, 17:05
koekje97
koekje97 is offline
14
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 17:06
koekje97
koekje97 is offline
Citaat:
Misschien is ze ook wel lelijk. Iemand die er niet al te best uitziet wijsmaken dat ze knap is is naar mijn mening éénvan de meest gemene dingen die je kunt doen, je zou haar dan gewoon voorliegen. Wie weet krijgt ze dan zelf ook nog de illusie dat ze knap is en dan wordt het helemaal zielig.
ze is echt niet lelijk.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 17:08
Verwijderd
Als ze 14 is, is ze nog lang niet uitgegroeid,ze heeft tot dr 18e om vrouwelijke vormen te krijgen, waarschijnlijk is ze net als ik een laatbloeier qua borsten, kreeg ook pas wat grotere borsten op mn 16e
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 17:08
koekje97
koekje97 is offline
Citaat:
Als ze 14 is, is ze nog lang niet uitgegroeid,ze heeft tot dr 18e om vrouwelijke vormen te krijgen, waarschijnlijk is ze net als ik een laatbloeier qua borsten, kreeg ook pas wat grotere borsten op mn 16e
ja dat weet ik. maar hoe moet ik haar helpen?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 17:09
Verwijderd
Citaat:
ja dat weet ik. maar hoe moet ik haar helpen?
Ga eens met haar uit en laat zien dat jongens niet altijd op grote borsten ofzo vallen
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 17:12
Verwijderd
Ze zit gewoon in de puberteit, iedereen is dan onzeker. Ik denk dat er weinig aan te doen valt aangezien de meeste meisjes toch wel hun eigen ideeën hebben. Gewoon tegen haar zeggen dat het niet zo is, als je haar maar inderdaad niet gaat voorliegen. Je moet haar maar gewoon complimentjes geven en naar haar goede dingen van haar lichaam laten kijken.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Mwah, volgens mij kan dat weinig kwaad. Als iemand daardoor meer zelfvertrouwen krijgt, dan wordt hij/zij vanzelf aantrekkelijker, en dat helpt sowieso. Een lelijk iemand die vrolijk is en vol zelfvertrouwen door de wereld stapt, komt een stuk leuker over dan een lelijk iemand die alleen maar zichzelf naar beneden haalt en onzeker in een hoekje zit te miepen. Misschien zelfs leuker dan een móói iemand die zo onzeker is.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 19:33
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Mwah, volgens mij kan dat weinig kwaad. Als iemand daardoor meer zelfvertrouwen krijgt, dan wordt hij/zij vanzelf aantrekkelijker, en dat helpt sowieso. Een lelijk iemand die vrolijk is en vol zelfvertrouwen door de wereld stapt, komt een stuk leuker over dan een lelijk iemand die alleen maar zichzelf naar beneden haalt en onzeker in een hoekje zit te miepen. Misschien zelfs leuker dan een móói iemand die zo onzeker is.
Nooit een lelijk iemand gezien die de illusie heeft heel knap te zijn? Dat is echt een zielige vertoning, het wordt er absoluut niet aantrekkelijker op.

Een heel onzeker iemand is uiteraard ook niet de bedoeling, daar wordt niemand vrolijk van. In de pubertijd is het echter verre van uitzonderlijk. Naarmate je ouder wordt kun je jezelf vanzelf beter inschatten en krijg je denk ik ook een betere zelfkennis. Trekt wel bij joh
Oud 29-06-2011, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Nooit een lelijk iemand gezien die de illusie heeft heel knap te zijn? Dat is echt een zielige vertoning, het wordt er absoluut niet aantrekkelijker op.

Een heel onzeker iemand is uiteraard ook niet de bedoeling, daar wordt niemand vrolijk van. In de pubertijd is het echter verre van uitzonderlijk. Naarmate je ouder wordt kun je jezelf vanzelf beter inschatten en krijg je denk ik ook een betere zelfkennis. Trekt wel bij joh
Nee eigenlijk nog nooit gezien... maar wel mensen die ik zelf niet zo aantrekkelijk vond, maar die zelf wel het gevoel hadden dat ze in ieder geval aantrekkelijk waren en daardoor wel de goeie houding en uitstraling hadden, en daarmee toch genoeg punten scoorden...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 22:38
Jefar
Jefar is offline
Post pic of we zullen het nooit weten
Met citaat reageren
Oud 04-07-2011, 15:39
AceSpade
AceSpade is offline
Hey koekje,

Ik ben zelf veel hiermee bezig geweest dus ik weet precies hoe je vriendin zich voelt. Als ik het goed begrijp zonder enige achtergronds informatie dan kan ik nu al vertellen dat ze een vrij rustig typje is en zich snel zorgen maakt, niet? Advies vragen aan andere heeft weinig nut, de meeste zullen zeggen van "Ga uit" "Negeer het" "Ben eerlijk tegen haar". Dit heeft echter geen nut. Niet negatief naar de rest toe

Allereerst wil ik erbij vermelden dat er 3 typen mensen zijn die zichzelf lelijk vinden:
1. Kritisch! Mensen die zich zeer onzeker voelen, die altijd het negatieve in alles zoeken. Dit komt omdat ze vaker een slechte jeugd hebben gehad en dus niet lekker in hun vel zitten.
2. Aandacht Lokkers: Mensen zeggen dat ze lelijk zijn maar verdomd goed weten dat ze er redelijk tot goed uit zien, gewoon om het "nogmaals" die ene keer te horen.
3. Drama Queen: Mensen die streven naar ultieme perfectie. Al zit een klein haartje niet goed dan nemen ze hierbij geen genoegen.

Je zult haar moeten begrijpen, en via dat haar helpen. Vraag om haar meningen. Geef aandacht aan haar. Ze is waarschijnlijk onzeker. Kijk eens om je heen. Het is verbazingwekkend hoeveel mensen er gewoon echt lelijk zijn maar je niet merkt omdat ze het niet vertonen. Stel je voor een Justin Timberlake (Geen idee wat jullie meiden tegenwoordig knappe mannen vinden en boeit me weinig) die altijd negatief is en somber is. En daarbij hier ook nog eens over klaagt. Niemand zoekt dat! Een positieve gedachtengang fleurt al snel iemand's looks up. Daarbij kleren doen dat ook! Lelijke mensen zijn er zelden!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 13:59
Verwijderd
Pics or it didn't happen!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 14:01
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ach, je "vriendin" is een meisje van 14. Die zijn vaker onzeker dan PVV-stemmers racistisch zijn. Gaat waarschijnlijk vanzelf over.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 14:08
Lente
Lente is offline
Zolang het alleen bij onzeker zijn blijft, zou ik er niet teveel aandacht aan besteden. Dan wordt het alleen maar groter en belangrijker dan het is. Gewoon de leuke dingen doen die je altijd al samen doet, en niet alleen maar met uiterlijk bezig zijn of er uren erover praten. Je kunt haar toch niet overtuigen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2011, 17:26
Verwijderd
Even een een beetje normaal reageren graag.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2011, 12:01
mopi
mopi is offline
Citaat:
Ze zit gewoon in de puberteit, iedereen is dan onzeker. Ik denk dat er weinig aan te doen valt aangezien de meeste meisjes toch wel hun eigen ideeën hebben. Gewoon tegen haar zeggen dat het niet zo is, als je haar maar inderdaad niet gaat voorliegen. Je moet haar maar gewoon complimentjes geven en naar haar goede dingen van haar lichaam laten kijken.
en anders mss eens naar een psygoloog gaan mss dat er iets is gebeurd waardoor ze zo denkt? en heeft ze een laag zelf beeld?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten