Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2011, 01:11
gbaspke
gbaspke is offline
Hallo allemaal, zoals jullie hier al kunnen lezen gebruik ik drugs. Dan spreek ik over Speed (aka.Pep, Snelle, Spek ect.). Na dat er een goede vriend me mij eens over kwam praten, want volgens hem Gebruikte ik Overmatig veel. (Wat ik niet vind) Ik heb met nog een paar vrienden gesproken en hun mening gevraagd. De meesten zeggen wel je bent niet verslaafd maar ik had ergens het gevoel dat ze het niet goed durven te zeggen.

Ik heb in het algemeen een probleem. Als ik iets heb MOET HET OP! (behalve met geld, hier kan ik juist heel goed met overweg.)

Dit is niet alleen met de Speed maar ook met bv: Ice Tea wat ik ongelofelijk graag drink lekker fris. Ik heb dit met alles wat ik kan Consumeren en lekker vind. Maar zodus als ik voor het uitgaan 5gram koop of voor een goeie Home Party ofz kan ik het niet weg leggen. HET MOET OP! Maar eens het op is kan ik 3maanden zonder te gebruiken.

Dus nu is mijn vraag: Geef a.u.b. jullie eerlijke mening, Ben ik volgens jullie verslaafd zowel/zo niet en waarom denk je er zo over.

Dank bij Voorbaat Gbaspke
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2011, 03:19
Verwijderd
hoevaak gebeurt het dat je eigenlijk tegen je wil in gebruikt, dat je aan het begin van de avond denkt van nu wil ik nuchter blijven maar dat je toch gaat gebruiken? Hoe regelmatig is je gebruik, en gebruik je ook wel eens niet? Vermaak je je bij het uitgaan of op "een goeie Home Party" nog (op zijn minst) net zoveel zonder drugs?

En belangrijkste; welke invloed heeft jouw speedgebruik op je sociale leven, op je school/studie, op je werk, op je financien, op je ambities, toekomstplannen en levensverwachting?

Probeer eerst eens voor jezelf deze vragen te beantwoorden. Het is voor ons lastig om te bepalen of je verslaafd bent omdat dit verhaaltje weinig zegt over jou.

En ik zou meer waarde hechten aan adviezen over hoe je zelf kan stellen of je verslaafd bent of niet. Stel nou dat iedereen zegt dat jij verslaafd bent, maar jij bent het daar niet mee eens, denk je dan dat je van die verslaving af kunt komen zonder dat jij zelf van mening bent dat je verslaafd bent?

Uiteindelijk moet de grootste kracht om af te kicken toch vanuit jezelf komen. Erkennen dat je uberhaupt verslaafd bent is stap één. (ik bedoel hier niet mee dat jij verslaafd bent)


De onderliggende vraag uit je post is wel een interessante eigenlijk. Wanneer is iemand eigenlijk verslaafd?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 03:55
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Ik heb in het algemeen een probleem. Als ik iets heb MOET HET OP! (behalve met geld, hier kan ik juist heel goed met overweg.)

Dit is niet alleen met de Speed maar ook met bv: Ice Tea wat ik ongelofelijk graag drink lekker fris. Ik heb dit met alles wat ik kan Consumeren en lekker vind. Maar zodus als ik voor het uitgaan 5gram koop of voor een goeie Home Party ofz kan ik het niet weg leggen. HET MOET OP! Maar eens het op is kan ik 3maanden zonder te gebruiken.
Koop het dan gewoon niet, dan hoeft het ook niet op en is je probleem opgelost.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 08:32
HTID
Avatar van HTID
HTID is offline
Ik zou je situatie niet direct een verslaving noemen, eerder een probleem om je impulsen onder controle te houden. Dat is dan weer wel een gevaarlijke eigenschap als je drugs gebruikt, omdat het kan leiden tot een verslaving als er iets heel vervelends gebeurt in je leven en je naar de drugs grijpt om er even niet aan te hoeven denken.

Als jij denkt dat je omgeving zich zorgen maakt kan dat een teken zijn dat er iets aan de hand is. Misschien denken je vrienden dat er iets verkeerd zit maar durven ze het niet te zeggen, maar misschien denk jij wel dat je vrienden denken dat er iets verkeerd zit omdat je onderbewust zelf denkt dat je gebruik de verkeerde kant op gaat.

Als je er erg mee zit kan je misschien gaan praten met een psycholoog om je gedrag eens vanuit een ander perspectief te bekijken.
__________________
Everyone knows gingers have no soul.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 08:34
gbaspke
gbaspke is offline
Citaat:
hoevaak gebeurt het dat je eigenlijk tegen je wil in gebruikt, dat je aan het begin van de avond denkt van nu wil ik nuchter blijven maar dat je toch gaat gebruiken? Hoe regelmatig is je gebruik, en gebruik je ook wel eens niet? Vermaak je je bij het uitgaan of op "een goeie Home Party" nog (op zijn minst) net zoveel zonder drugs?

En belangrijkste; welke invloed heeft jouw speedgebruik op je sociale leven, op je school/studie, op je werk, op je financien, op je ambities, toekomstplannen en levensverwachting?

Probeer eerst eens voor jezelf deze vragen te beantwoorden. Het is voor ons lastig om te bepalen of je verslaafd bent omdat dit verhaaltje weinig zegt over jou.

En ik zou meer waarde hechten aan adviezen over hoe je zelf kan stellen of je verslaafd bent of niet. Stel nou dat iedereen zegt dat jij verslaafd bent, maar jij bent het daar niet mee eens, denk je dan dat je van die verslaving af kunt komen zonder dat jij zelf van mening bent dat je verslaafd bent?

Uiteindelijk moet de grootste kracht om af te kicken toch vanuit jezelf komen. Erkennen dat je uberhaupt verslaafd bent is stap één. (ik bedoel hier niet mee dat jij verslaafd bent)


De onderliggende vraag uit je post is wel een interessante eigenlijk. Wanneer is iemand eigenlijk verslaafd?
Dit gebeurt als ik naar een HEEEELLLL goei feesje ga,, als er nog maten zijn die ook aant gaan zijn... in die situatie's niet dat ik alleen ga Strakstaan fz
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 08:35
gbaspke
gbaspke is offline
Citaat:
Ik zou je situatie niet direct een verslaving noemen, eerder een probleem om je impulsen onder controle te houden. Dat is dan weer wel een gevaarlijke eigenschap als je drugs gebruikt, omdat het kan leiden tot een verslaving als er iets heel vervelends gebeurt in je leven en je naar de drugs grijpt om er even niet aan te hoeven denken.

Als jij denkt dat je omgeving zich zorgen maakt kan dat een teken zijn dat er iets aan de hand is. Misschien denken je vrienden dat er iets verkeerd zit maar durven ze het niet te zeggen, maar misschien denk jij wel dat je vrienden denken dat er iets verkeerd zit omdat je onderbewust zelf denkt dat je gebruik de verkeerde kant op gaat.

Als je er erg mee zit kan je misschien gaan praten met een psycholoog om je gedrag eens vanuit een ander perspectief te bekijken.
Toch even 2 keer gelezen ;D en idd dit is misschoen ng niet zo een slecht idee voor is met een Psycholoog te gaan praten.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 08:38
gbaspke
gbaspke is offline
Citaat:
Koop het dan gewoon niet, dan hoeft het ook niet op en is je probleem opgelost.
Daar heb je een punt maar ik heb zoiets van Zolang niemand zich zorge ga maken,, zolang kan het geen kwaad?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 09:36
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Nou, blijkbaar maak je jezelf al zorgen.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Dit gebeurt als ik naar een HEEEELLLL goei feesje ga,, als er nog maten zijn die ook aant gaan zijn... in die situatie's niet dat ik alleen ga Strakstaan fz
deze heb ik ook vaker gehoord... zegt nog steeds niet zo veel. als jij gemiddeld 5x per maand zo'n HEEELLL goei feestje doet loop je groot risico.

en al mijn andere vragen?
Citaat:
Daar heb je een punt maar ik heb zoiets van Zolang niemand zich zorge ga maken,, zolang kan het geen kwaad?
Nee, dat is te simpel gedacht. Een verslaving maakt jou ook blind voor de werkelijkheid, in de meeste gevallen, en dan zul je je dus ook minder zorgen maken om je eigen gebruik. Je hebt de drang om te gebruiken dus ga je redenen verzinnen om je gebruik goed te praten. Zorgen over je eigen gebruik neem je weg door smoesjes of ontstaan in de eerste plaats al helemaal niet.

edit2: even een verduidelijking: een groot risico bij een verslaving is namelijk dat je al verslaafd bent voordat je dat zelf door hebt. Je raakt onbewust gewend aan hetgeen dat je gebruikt en doet en het kan zijn dat de verslaving er langzaam insluipt. De grote nadelen heb je in het begin niet door, maar als je bijvoorbeeld eens een feestje zonder xtc doet merk je dat je er eigenlijk maar weinig aan vindt en dat je om 4 uur te moe bent om te feesten. Terwijl het eerst gewoon een jaar lang allemaal leuk en aardig en vette feestjes was. He?
Het is natuurlijk ook maar net hoe je een verslaving definieert. Als je het beschrijft als al je geld raakt er van op en je maakt een zware aanslag op je lichaam, dan zou het met bovenstaand voorbeeld wel meevallen. Als je een verslaving uitlegt als in geen plezier meer hebben zonder drugs.. ja, dan ben je verslaafd.

Je vrienden willen zich misschien geen zorgen maken over jou, zien geen reden/aanleiding om zich zorgen te maken, of durven niet tegen jou te zeggen dat ze zich zorgen maken.

Je zegt dat je zelf vindt dat je niet overmatig veel gebruikt? Wat vind jij overmatig veel en waarom vind je dat jij dat niet doet?

Edit: op de site van Jellinek, een verslavingsinstelling in Amsterdam, vond ik twee voor jou interessante pagina's:
- Wanneer ben je verslaafd
- Test uw gebruik

Laatst gewijzigd op 01-07-2011 om 15:17.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 15:44
Verwijderd
Ik heb dat 'het moet op' gevoel altijd met alcohol. Als het er niet is, maal ik er niet om en ga ik het niet speciaal kopen, maar als ik het in huis heb, moet het ook op. Daarom heb ik het niet standaard in huis (nu al wel voor mijn verjaardag en ik merk dat ik denk, ja maar ik kan toch nieuwe kopen, maar ik probeer me te beheersen ). Heb het niet standaard in huis of bij je. Met Ice Tea en andere lekkere dingen hetzelfde. Ik zuip ook cola tegen de sterren op en daar heb ik mezelf voor aangeleerd dat ik kleine glaasjes gebruik of kleine hoeveelheden ingiet. Ik sla het toch achterover, of het nu veel is of weinig. En ik schenk even vaak in als met grote hoeveelheden. Ik kan sinds kind al niet langzaam over een drankje doen, of het nu whisky is of 7up (niet dat ik als kind al whisky dronk, maar toen had ik het dus met fris ^^).

Laat eventueel je vrienden eens je drugs bijhouden, zodat je het niet op kunt maken. Bij andere dingen, zet de fles uit het zicht, neem 1 koekje en laat de doos in de kast staan. Zorg dat je moeite moet doen om het opnieuw te halen/nemen/gebruiken/drinken. Dan ga je er waarschijnlijk bewuster mee omgaan.

Wat verslaving betreft kan ik niet veel zeggen, dat is moeilijk te beoordelen voor ons. Maar ik zou de links van mrboot zeker eens bekijken.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 20:09
gbaspke
gbaspke is offline
Citaat:
deze heb ik ook vaker gehoord... zegt nog steeds niet zo veel. als jij gemiddeld 5x per maand zo'n HEEELLL goei feestje doet loop je groot risico.

en al mijn andere vragen?Nee, dat is te simpel gedacht. Een verslaving maakt jou ook blind voor de werkelijkheid, in de meeste gevallen, en dan zul je je dus ook minder zorgen maken om je eigen gebruik. Je hebt de drang om te gebruiken dus ga je redenen verzinnen om je gebruik goed te praten. Zorgen over je eigen gebruik neem je weg door smoesjes of ontstaan in de eerste plaats al helemaal niet.

edit2: even een verduidelijking: een groot risico bij een verslaving is namelijk dat je al verslaafd bent voordat je dat zelf door hebt. Je raakt onbewust gewend aan hetgeen dat je gebruikt en doet en het kan zijn dat de verslaving er langzaam insluipt. De grote nadelen heb je in het begin niet door, maar als je bijvoorbeeld eens een feestje zonder xtc doet merk je dat je er eigenlijk maar weinig aan vindt en dat je om 4 uur te moe bent om te feesten. Terwijl het eerst gewoon een jaar lang allemaal leuk en aardig en vette feestjes was. He?
Het is natuurlijk ook maar net hoe je een verslaving definieert. Als je het beschrijft als al je geld raakt er van op en je maakt een zware aanslag op je lichaam, dan zou het met bovenstaand voorbeeld wel meevallen. Als je een verslaving uitlegt als in geen plezier meer hebben zonder drugs.. ja, dan ben je verslaafd.

Je vrienden willen zich misschien geen zorgen maken over jou, zien geen reden/aanleiding om zich zorgen te maken, of durven niet tegen jou te zeggen dat ze zich zorgen maken.

Je zegt dat je zelf vindt dat je niet overmatig veel gebruikt? Wat vind jij overmatig veel en waarom vind je dat jij dat niet doet?

Edit: op de site van Jellinek, een verslavingsinstelling in Amsterdam, vond ik twee voor jou interessante pagina's:
- Wanneer ben je verslaafd
- Test uw gebruik
Awel van dat feesten klopt bij mij totaal niet. Ik merk wel dat ik meer drink als ik zonder Drugs uitga. (denk dat het is omdat je lichaam zich dan niet uitdroogt maar juist om vloeistof vraagt.) Want als ik met men beste maat ga feesten (die weet van mijn gebruik maar er radicaal niet mee akkoord is) Beloof & doe ik ook geen drugs. Mijn avonden zijn nog altijd even geweldig.

Men vriendin het niet durven zeggen denk ik een groot woord is. Ik denk eerder dat ze er zelf niet zeker van zijn. (Ik hang ook niet aan iedereen zijn neus hoeveel ik door MIJN neus jaag) Maar het gebruik varieert het kan zijn uitzonderlijk maar is al gebeurt 5gr op een dag avond dag ongeveer. (Dit vond ik zelf ook teveel geef ik toe) Maar soms blijft het bij 1 lijn.
Daardoor men Twijfel. Ik zit nog op school en zoals overal wordt er achter je rug gepraat (anders leven de mensen gewoon niet denk ik) Maar niemand speelt open kaart met mij?
Ik heb een Agressief verleden (voor de drugs ook), maar hier ben ik ongelofelijk hard mee verandert. Ik heb al meer dan 6 maand geen Gevecht meer gehad. (1 keer iemand die me een blauw oog sloeg, ben ik zelfs weg gewandeld)

En zoals vermeld zei iemand dat ik me zorgen begin te maken. Terwijl ik zover ik denk, meer een Complex is over hoe andere over me denken.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 20:10
gbaspke
gbaspke is offline
Citaat:
Nou, blijkbaar maak je jezelf al zorgen.
Ik zie het niet als me zelf zorgen maken. Ik denk eerder dat ik me te hard mee inzit hoe andere over mij denken waardoor ik misschien aan me zelf begin te twijfelen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 20:13
gbaspke
gbaspke is offline
Citaat:
Ik heb dat 'het moet op' gevoel altijd met alcohol. Als het er niet is, maal ik er niet om en ga ik het niet speciaal kopen, maar als ik het in huis heb, moet het ook op. Daarom heb ik het niet standaard in huis (nu al wel voor mijn verjaardag en ik merk dat ik denk, ja maar ik kan toch nieuwe kopen, maar ik probeer me te beheersen ). Heb het niet standaard in huis of bij je. Met Ice Tea en andere lekkere dingen hetzelfde. Ik zuip ook cola tegen de sterren op en daar heb ik mezelf voor aangeleerd dat ik kleine glaasjes gebruik of kleine hoeveelheden ingiet. Ik sla het toch achterover, of het nu veel is of weinig. En ik schenk even vaak in als met grote hoeveelheden. Ik kan sinds kind al niet langzaam over een drankje doen, of het nu whisky is of 7up (niet dat ik als kind al whisky dronk, maar toen had ik het dus met fris ^^).

Laat eventueel je vrienden eens je drugs bijhouden, zodat je het niet op kunt maken. Bij andere dingen, zet de fles uit het zicht, neem 1 koekje en laat de doos in de kast staan. Zorg dat je moeite moet doen om het opnieuw te halen/nemen/gebruiken/drinken. Dan ga je er waarschijnlijk bewuster mee omgaan.

Wat verslaving betreft kan ik niet veel zeggen, dat is moeilijk te beoordelen voor ons. Maar ik zou de links van mrboot zeker eens bekijken.
Idd dat van dat drinken heb ik. Ik vul een glas en drink het in 2 a 3 keer leeg. Ze zeggen ook dat ik altijd Alcoholische dranken drink alsof het Limonade is. (Ik heb met de tijd ook geleerd dat ik door een kleine stomme aanleiding heel agressief uit de hoek kan komen als ik dronken ben op bier) Hier heb ik dan ook radicaal een beslissing in genomen niet meer dan 4 pintjes als ik uitga. Drink ik Martini of Wijn ben ik een heel gezellige uitgaansgenoot
Met citaat reageren
Oud 02-07-2011, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Awel van dat feesten klopt bij mij totaal niet. Ik merk wel dat ik meer drink als ik zonder Drugs uitga. (denk dat het is omdat je lichaam zich dan niet uitdroogt maar juist om vloeistof vraagt.)
Uhm, meer drinken als in meer alcohol drinken of gewoon meer vocht drinken? In het eerste geval klopt je redenatie niet en vervang je de ene drugs slechts door de andere. Als je gewoon meer water/fris/sap drinkt, en dus nuchterder blijft, kan het inderdaad zijn dat je lichaam eerder aangeeft vocht nodig te hebben omdat je lichaamssignalen minder onderdrukt worden.

Presteer je door jouw drugsgebruik minder goed op je werk of je school? En laat je je sociale contacten en vriendschappen verwateren door je drugsgebruik?

Wat je bv nog voor jezelf kan doen is regels stellen net zoals dat je jezelf opgelegd hebt niet meer dan 4 biertjes te drinken bij het uitgaan. Denk voor jezelf na over wat jij aanvaardbaar gebruik zou vinden.

Ik kan dat niet voor jou bedenken, dat moet je zelf doen, maar als ik dat zelf zou moeten doen zou het zoiets zijn van max 4 x per jaar speed gebruiken, dus gem. eens in de 3 maanden of een zomervakantie knallen, en dan max 1.5 gram per keer. En belangrijk: al die 4 de keren mogen niet bij dezelfde soort happening zijn. Dus een keer op bij een thuisfeestje, andere keer op festival, keertje met oud&nieuw lang doorgaan en nog wat.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2011, 14:02
Verwijderd
Je bent volgens mij niet verslaafd. Want je kan wel zonder heb ik uit de OP begrepen, maar je vind het gewoon zonde om het weg te gooien.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2011, 14:23
gbaspke
gbaspke is offline
Citaat:
Uhm, meer drinken als in meer alcohol drinken of gewoon meer vocht drinken? In het eerste geval klopt je redenatie niet en vervang je de ene drugs slechts door de andere. Als je gewoon meer water/fris/sap drinkt, en dus nuchterder blijft, kan het inderdaad zijn dat je lichaam eerder aangeeft vocht nodig te hebben omdat je lichaamssignalen minder onderdrukt worden.

Presteer je door jouw drugsgebruik minder goed op je werk of je school? En laat je je sociale contacten en vriendschappen verwateren door je drugsgebruik?

Wat je bv nog voor jezelf kan doen is regels stellen net zoals dat je jezelf opgelegd hebt niet meer dan 4 biertjes te drinken bij het uitgaan. Denk voor jezelf na over wat jij aanvaardbaar gebruik zou vinden.

Ik kan dat niet voor jou bedenken, dat moet je zelf doen, maar als ik dat zelf zou moeten doen zou het zoiets zijn van max 4 x per jaar speed gebruiken, dus gem. eens in de 3 maanden of een zomervakantie knallen, en dan max 1.5 gram per keer. En belangrijk: al die 4 de keren mogen niet bij dezelfde soort happening zijn. Dus een keer op bij een thuisfeestje, andere keer op festival, keertje met oud&nieuw lang doorgaan en nog wat.
Ik kan uitgaan op Frisdrank
En raar maar waar maar mijn punten zijn gestegen sinds mijn gebruik ik verblijf ook veel minder tijd thuis ik ben veel meer met vrienden op stap enz... Daar allemaal eigelijk geen last van.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2011, 14:24
gbaspke
gbaspke is offline
Citaat:
Je bent volgens mij niet verslaafd. Want je kan wel zonder heb ik uit de OP begrepen, maar je vind het gewoon zonde om het weg te gooien.
Ik denk dat ik me gewoon onzeker voel over dat ik weet dat ze achter me rug praten. Eigelijk zou ik hier gewoon boven moeten staan .
Met citaat reageren
Oud 02-07-2011, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat ik me gewoon onzeker voel over dat ik weet dat ze achter me rug praten. Eigelijk zou ik hier gewoon boven moeten staan .
Ik wil graag serieus reageren op jouw post, maar ik weet niet echt hoe, want ik snap t ff niet meer.

En die k*t smiley leidt mij af...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-07-2011, 18:27
Verwijderd
Als je verslaafd bent MOET je elke dag gebruiken, dat is niet het geval, je kan het zo 3 maanden met rust laten staat in de OP, ik denk wel een soort vorm van dwangneurose, heb ik ook namelijk, als er 9 dingetjes ergens liggen haal ik er 1 weg zodat het een even aantal wordt, alleen moet het bij jou op.
Dus ik zeg nee
Met citaat reageren
Oud 03-07-2011, 22:11
gbaspke
gbaspke is offline
Citaat:
Ik wil graag serieus reageren op jouw post, maar ik weet niet echt hoe, want ik snap t ff niet meer.

En die k*t smiley leidt mij af...
Ik denk zelf ook niet dat ik Verslaafd ben, ik denk gewoon dat ik me ergens zit op te boeien over wat ze achter men rug zeggen. Terwijl ik hier boven zou moeten staan en zeggen van "Praat maar interesseert me toch niet". En deze keer geen Smiley
Met citaat reageren
Oud 03-07-2011, 22:18
gbaspke
gbaspke is offline
Citaat:
deze heb ik ook vaker gehoord... zegt nog steeds niet zo veel. als jij gemiddeld 5x per maand zo'n HEEELLL goei feestje doet loop je groot risico.

en al mijn andere vragen?Nee, dat is te simpel gedacht. Een verslaving maakt jou ook blind voor de werkelijkheid, in de meeste gevallen, en dan zul je je dus ook minder zorgen maken om je eigen gebruik. Je hebt de drang om te gebruiken dus ga je redenen verzinnen om je gebruik goed te praten. Zorgen over je eigen gebruik neem je weg door smoesjes of ontstaan in de eerste plaats al helemaal niet.

edit2: even een verduidelijking: een groot risico bij een verslaving is namelijk dat je al verslaafd bent voordat je dat zelf door hebt. Je raakt onbewust gewend aan hetgeen dat je gebruikt en doet en het kan zijn dat de verslaving er langzaam insluipt. De grote nadelen heb je in het begin niet door, maar als je bijvoorbeeld eens een feestje zonder xtc doet merk je dat je er eigenlijk maar weinig aan vindt en dat je om 4 uur te moe bent om te feesten. Terwijl het eerst gewoon een jaar lang allemaal leuk en aardig en vette feestjes was. He?
Het is natuurlijk ook maar net hoe je een verslaving definieert. Als je het beschrijft als al je geld raakt er van op en je maakt een zware aanslag op je lichaam, dan zou het met bovenstaand voorbeeld wel meevallen. Als je een verslaving uitlegt als in geen plezier meer hebben zonder drugs.. ja, dan ben je verslaafd.

Je vrienden willen zich misschien geen zorgen maken over jou, zien geen reden/aanleiding om zich zorgen te maken, of durven niet tegen jou te zeggen dat ze zich zorgen maken.

Je zegt dat je zelf vindt dat je niet overmatig veel gebruikt? Wat vind jij overmatig veel en waarom vind je dat jij dat niet doet?

Edit: op de site van Jellinek, een verslavingsinstelling in Amsterdam, vond ik twee voor jou interessante pagina's:
- Wanneer ben je verslaafd
- Test uw gebruik
Ik scoorde op de test "Uw score is 4 punten.

U scoort daarmee 4 punten of minder. Uw gebruik is dus niet direct reden voor bezorgdheid hoewel het gebruik van drugs altijd risico's met zich mee kan brengen."
Dus gewoon zorgen dat het niet ergens wordt veronderstel ik.
En ja ik heb best wel redelijk gehad aan die sites.
Ben ook wel blij dat iemand vanuit een Neutraal Standpunt reageert, vele reageren al meteen met een negatief of Zero Tolerance standpunt en geven negatieve en waardelozer reacties.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2011, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Als je verslaafd bent MOET je elke dag gebruiken,
Haha NEE
Met citaat reageren
Oud 04-07-2011, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Haha NEE
Nee oke maar je wordt wel gek als je lang niet gebruikt en dat wordt TS niet
Met citaat reageren
Oud 04-07-2011, 21:05
HTID
Avatar van HTID
HTID is offline
Citaat:
Nee oke maar je wordt wel gek als je lang niet gebruikt en dat wordt TS niet
Verslaafd ben je bij de meeste middelen voor het leven. Ik rook al 2 weken niet meer maar ben nog steeds verslaafd
__________________
Everyone knows gingers have no soul.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2011, 21:18
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
Het is maar net wat je onder verslaafdheid verstaat natuurlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2011, 23:04
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
dat je het daarna 3 maanden niet hoeft wijst er al op dat het wel meevalt met igg de lichamelijke verslaving, geestelijk tho kan je niet zeggen na 3 maanden.

Ik raad wat speed betreft altijd aan om niet meer dan eens in het jaar te gebruiken, (als je die meuk al wilt)
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 12:45
Vrieskist
Avatar van Vrieskist
Vrieskist is offline
niet echt verslaafd
__________________
ik heb altijd zin in zaterdag
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfkennis, hoe vorm je het of hoe werk je er mee?
herby
18 27-11-2006 14:22
Drugs & Alcohol roken....
cupesoup
189 24-11-2004 16:56
Drugs & Alcohol Needlefreak
Griller
125 27-09-2004 11:42
Drugs & Alcohol Verslaafd raken en zo.
R
7 07-04-2003 16:26
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20
De Kantine Niet meer verslaafd!!
poki
7 09-12-2002 22:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:14.