Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2011, 13:28
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb net de ramen gewassen in de woonkamer. Daar ligt parket op de vloer, wat niet nat mag worden, want dan krijg je kringen. Ik ben dus de hele tijd bezig geweest om kleine spatje tussendoor direct af te drogen (kennelijk gebruik ik vrij veel water bij het ramen zemen?), maar dat houdt het zemen zo op.

Tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2011, 09:27
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Minder water gebruiken. Het ding goed uitwringen voordat je gaat inzetten. Tijdens het ramen wassen hoort er geen water op de grond te komen dus ik denk dat je te veel water gebruikt. Tijdens het trekken kun je met de inzetter eventueel overtollig water opvangen.

Of glassex en een doekje.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2011, 09:45
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Kun je dan niet beter even wat kranten o.i.d. op de grond leggen, of een theedoek of zo, zodat je vloer droog blijft? Minder water gebruiken is misschien wel het beste idee, maar in de praktijk is het toch niet te voorkomen dat je af en toe wat morst.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 05-07-2011, 10:07
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Maar wordt je raam met glassex ook goed genoeg schoon?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2011, 17:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou idd iets van oude lappen/kleden of kranten op de grond leggen als je het grondig wil doen met sop en spiritus enzo. Voor tussendoor kan je het dan wel met keukenpapier en glassex doen. Als je ramen niet al te vies (vet of echt de buitenkant) zijn dan kan dat wel. Ik doe de bovenlichten en spiegels enzo daar vaak mee en dat gaat prima.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2011, 21:18
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Met een sponsje spetter je al snel als je je raam inzeept, maar volgens mij met een vaatwasdoekje al een stuk minder. Die kan je redelijk nat maken, maar toch gericht op je raam uitwrijven.
En bij het zemen heb je als het goed is met een vensterbank te maken. Als je daar een handdoek oplegt om direct al het water op te vangen, kan ik me niet voorstellen dat er heel veel water op de vloer komt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2011, 21:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
En als je strepen krijgt doordat je te weinig water hebt gebruikt, dan kun je met een krant de strepen wegvegen. Gewoon een prop maken en over de (droge) streep heen wrijven. Als het nog een beetje nat is, dan haal je eerst de nattigheid weg met een prop en ga je vervolgens met een nieuwe (droge) prop over de strepen heen die je hebt achtergelaten.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 07:19
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Met deze tips kan ik zeker wel wat!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 08:11
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ik gebruik zelf altijd ook nog een (oude) theedoek. Met een zeem spetter ik veel meer, dus die gebruik ik alleen voor het schoonmaken van de kozijnen. Wanneer ik iedere keer de trekker weer droogmaak met de oude theedoek en dan verder ga, blijft het ook vaak droger.

Zoiets heb ik mezelf aangeleerd toen ik nog schoonmaakte in zorgcentra en aanleunwoningen. Mensen hebben vaak vloerbedekking liggen en dat wilde ik ook niet vochtig maken. Als de ramen waren gedaan, dan trok ik de kozijnen en en vensterbanken dus nog na met de zeem. Die kan dan ook gewoon in de emmer blijven liggen tussendoor.
Je theedoek wordt wel vies en dat wordt weer lastig schoon.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 08:18
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Je theedoek wordt wel vies en dat wordt weer lastig schoon.
Maar dat is gewoon een kwestie van een theedoek voor dat doel reserveren.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2011, 23:08
JustADreamer
JustADreamer is offline
Oh en voor de ramen aan de binnenkant als ze niet heel vies zijn: glassex en een oude krant... Glassex spuiten, pagina van krant scheuren en prop maken en daarmee inwrijven, geen strepen of wat ook. Doe ik ook altijd met spiegels, glazen tafels en dat soort dingen als ik aan het werk ben. Thuis is echter heel ander verhaal, dan moeten de ramen echt gezeemd worden want ik doe dat gewoon maar 2x per jaar ofzo
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:11.