Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er zijn grondmotorische eigenschappen, lenigheid en kracht zijn er 2 van, als je een grondmotorische eigenschap specifiek traint heeft het gevolg voor de andere, dus het is noodzaak dat je een balans weet te vinden tussen de 2 die je wil beheersen. |
![]() |
|
Heb even gezocht, maar ben ondezoeken tegen gekomen die zeggen dat het niet werkt, onderzoeken die zeggen dat het wel werkt en onderzoeken die zeggen dat het niet uitmaakt voor de explosiviteit. Ik weet dus ook niet hoe het precies zit, maar als je op google intikt 'rekken en strekken slecht explosiviteit' kom je heel wat verschillende dingen tegen en kan je voor jezelf beslissen wat je wel en niet gelooft
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
oh lol ik had van mn eigen post alleen het eerste deel terug gelezen voordat ik ging zoeken.
in dat geval is de conclusie: voor duursporten wel goed, voor explosieve sporten verschillende resultaten. Hoe dan ook, bijna alle onderzoeken zijn het ermee eens dat het blesures voorkomt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Volgens mij staat lenigheid noch kracht noch explosieve kracht in de weg hoor. Mij lijkt het juist eerder omgekeerd. Als je stram bent kun je nooit echt kracht zetten.
Wat ik weet is dat trappen, zeker de hogere, bij kickboksen krijgen helemaal geen kracht als je niet warm bent en geen lenigheid hebt. In tegendeel, het is juist een recept om heel erg rap last te krijgen van bepaalde beenspieren, en daarna mag je blij zijn als je nog een beetje normaal kan lopen, laat staan meer veeleisende activiteiten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Want ik zit er zelf op en heb best wel sterke onder lichaam maar merk wel dat het veel moeilijker is voor mij om lenig te worden dan de nieuwelingen En ben niet dik ofzo ben eigenlijk licht/normaal |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Is dat dus soort van een tussencel stof die onstaat bij lenigheidsoefeningen en dus worden je spiervezels niet dunner(doordat ze uitgerekt worden) maar gewoon langer zonder dat je spiervezels dunner worden? |
![]() |
||
Citaat:
Ik vond het het meest efficiënte om tijdens het douchen wat oefeningen te doen, elke dag. Ik bedoel, je komt daar toch, en je benen zijn ook direct warm. Een groot deel van de hoogte en kracht van traptechnieken komt ook vanuit de juiste techniek. Als jij je heupen vast zet bijvoorbeeld, kun je rekken wat je wilt, maar werken gaat het dan nooit. Je kunt ook een paar centimeter winnen door jezelf consequent aan te leren om jezelf omhoog te drukken na de inzet. Roteren op de tenen doe je in principe toch al, dus meestal is omhoog drukken met dan been een klein detail. Het is vooral een kwestie van consequent volhouden, maar niets forceren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |