Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje want zelf weet ik helemaal niet meer wat ik moet.
Ik heb namelijk er voor gekozen dat ik mijn leerjaar over wil doen op het MBO, dit komt natuurlijk vreemd over omdat normaal leerlaren deze keuze maken.
Ikzelf vind dat ik nog niet klaar ben voor het volgende jaar en omdat ik niet met voorbehoud over wil gaan(dit betekend dat je over gaat maar het volgende jaar dan wel van alles moet inhalen). Het is namelijk zo dat wanneer je het als nog niet haalt je dan van de opleiding af moet of alsnog weer naar het jaar ervoor moet. Ik heb dan dus zelf ervoor gekozen dat ik dit jaar overdoe zodat ik gewoon normaal over kan gaan en dan ook niet extra werk hoef te doen het 2e jaar. Maar wat zegt nu mijn school, mijn school zegt nu gewoon dat ik naar het 2e jaar moet en dat ik dan dus van alles moet inhalen. Ook vinden ze dat ik te makkelijk over deze keuze denk, terwijl ik hier veel aandacht aan besteed heb.
Wat zijn nu mijn rechten als een scholier? kan ik gewoon alsnog het jaar over doen of moet ik nu echt naar het 2e jaar terwijl ik helemaal niet achter die keuze sta?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Vriendelijke groet,
Banquet.
|