Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2011, 12:40
Catch
Catch is offline
Ik houd ervan om blazers te dragen die goed strak zitten. Maar ik heb moeite ze fris te houden jaja. Ik zweet vrij veel en er blijven dus geurtjes hangen in mijn jasjes. Ik heb ze laatste naar de stomerij gebracht maar dat is duur, en werkte niet zo goed en ze worden snel weer onfris. Heeft iemand tips om jasjes thuis schoon te krijgen? Ik weet niet of iemand ze bijv. gewoon in de was gooit? Dat durf ik zelf niet zo goed aan maar nu zit ik met ondraagbare kleding :\. Ik probeer transpiratie natuurlijk zoveel mogelijk in te perken maar ja, niet altijd te voorkomen natuurlijk!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-07-2011, 12:43
*oma*
*oma* is offline
Ik heb laatst een blazer met schoudervulling in de was gedaan (er had een vogel op gescheten) en het is prima gegaan . Wel op 30 graden en daarna direct aan een hangertje gehangen.
Oud 08-07-2011, 15:33
tuttebel
tuttebel is offline
febreze of iets soortgelijks al geprobeerd?
Oud 08-07-2011, 21:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wat staat er in het wasvoorschrift? Het belangrijkste is denk ik dat je ze (afhankelijk van de stof) niet te heet wast, niet te hard centrifugeert en hangend op een hangertje laat drogen.
Oud 09-07-2011, 18:58
Catch
Catch is offline
Op het wasvoorschrift staat dat ik ze niet mag wassen, maar ik denk dat ik het maar eens ga proberen want nu zijn ze ook ondraagbaar. Dat febreze, is dat een soort luchtverfrisser voor je kleding?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2011, 19:21
*oma*
*oma* is offline
Ja, maar ik denk dat je daar de zweetlucht niet mee weg krijgt. Misschien handwasje met groene biotex?
Oud 09-07-2011, 20:58
Vice
Vice is offline
Citaat:
Op het wasvoorschrift staat dat ik ze niet mag wassen, maar ik denk dat ik het maar eens ga proberen want nu zijn ze ook ondraagbaar. Dat febreze, is dat een soort luchtverfrisser voor je kleding?
Wasmachines hebben ook de stand handwas.
Oud 12-07-2011, 15:09
Kommunist
Kommunist is offline
de meeste colberts mogen idd alleen chemisch gereinigd worden, ivm de voering en de schoudervulling ed, risico is dat het model er anders uitgaat.

tegen zweetgeur kan je het beste okselpads gebruiken, soort inlegkruisje voor je oksels zeg maar. te koop bij de drogist, in zwart en wit
Met citaat reageren
Oud 12-07-2011, 19:21
gurl19
gurl19 is offline
Wat heb je eronder dan?
En t-shirt vangt toch het zweet wel op? Ik was jasjes en vestje helemaal niet vaak.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2011, 20:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik was m'n jasjes en vesten ook niet vaak en heb er dan meestal een hemdje met spaghettibandjes en een shirtje met korte mouwen onder. Als je alleen een mouwloos shirtje eronder draagt worden ze wel sneller viezig vind ik.
Oud 13-07-2011, 18:34
Bird.
Bird. is offline
Ik zou ze denk ik ook niet in de was gooien, laat ze buiten even luchten en dan idd maar febreze er een beetje overheen spuiten.
It looks like this:
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten