Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2011, 09:31
Martijnie
Goedemorgen beste leden van het forum hier,

Helaas heb ik mij niet al te best voorbereid op mijn Frans mondeling van vanmiddag. Bij deze hoop ik in ieder geval een juiste presenteatie te kunnen geven.. kan iemand mij helpen met dit stukje te vertalen naar JUIST Frans?

Dit is het desbetreffende stukje:

Dit artikel gaat over de rebellie in Libië. De Franse regering spreekt over dat het tijd is om 'aan de onderhandelingen te beginnen.' Tot nu toe hebben de luchtaanvallen op Libië niet geholpen, want Khadaffi is nog steeds aan de macht.

Hij weigert naar de rebellen te luisteren en de tegenpartij is gelijkgezind op dit punt. Het lijkt niet tot een discussie te kunnen komen. De bombardementen liggen weliswaar eventjes stil, maar ik denk niet dat Ghadaffi zijn tijd benut voor het onderhandelingsproces. Daar is hij veel te fanatiek voor.

Overigens is er twee maanden geleden een internationaal arrestatiebevel voor Ghadaffi gegeven, omdat zijn troepen (onder zijn leiding) misdaden tegen de mensheid hebben verricht. Daarom is er zowiezo geen ruimte voor onderhandelingen met de rebellen. Als hij de macht zou verliezen, dan wordt de kans dat hij terechtgesteld wordt véél groter.

Ik vind dat Ghadaffi op moet stappen, maar zonder aansporing van buitenaf lukt dit niet. Zelfs met deze buitenlandse hulp is het nog te betwijfelen of wij een democratisch Libië zullen kennen.

DIT is de online-vertaalde versie (ik zie hier en daar foutjes, maar ik weet niet of het überhaupt goed doorlopende zinnen zijn.)

Cet article est sur la rébellion en Libye. Le gouvernement français parle qu'il est temps "pour les négociations." Jusqu'à présent, les attaques aériennes sur la Libye n'a pas aidé, parce que Kadhafi est toujours au pouvoir.

Il refuse d'écouter les rebelles et le parti est également disposé à ce moment-là. Il ne semble pas entrer dans une discussion. Bien que les attentats sont encore un certain temps, mais je ne pense pas que son Kadhafi temps utilisé pour le processus de négociation. Il est beaucoup trop fanatique pour.

Par ailleurs, il ya deux mois, un mandat d'arrêt international pour Kadhafi donnée, parce que ses troupes (sous sa direction) ont commis des crimes contre l'humanité. Par conséquent, il est de toute façon pas de place pour des négociations avec les rebelles. S'il doit perdre le pouvoir, alors la chance qu'il a exécuté un beaucoup plus grand.

Je pense que Kadhafi à l'étape, mais sans encouragement de l'extérieur ne peut pas être fait. Même avec l'aide étrangère, il est douteux que nous allons vivre une démocratie en Libye.

Alvast reuze bedankt voor iedereen die mij hiermee helpt.. ik hoop spoedig wat reacties te zien!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten