![]() |
|
![]() |
Hallo allemaal!
Ik ben Nina en ben 14 jaar. Deze zomer heb ik ervoor gekozen om een nieuwe start te maken! Ik wil gaan afvallen. Natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan ![]() Op een site genaamd www.vetvrij.com heb ik een dieet gevonden wat bij vele mensen blijkt te werken. Ik ben zoals ik al eerder zei 14 jaar en weeg maar liefst 60 kilo. Verder ben ik 1.57m. Overgewicht heb ik dus zeker. En hier baal ik ook enorm van. Mijn zelfvertrouwen is daarom ook in de loop der jaren sterk gedaald.. Toen ik nog klein was was ik altijd het ‘dunste meisje van de klas’ en nu dus eigenlijk het tegenovergestelde. Vele meiden van mijn leeftijd zijn onzeker over hun gewicht..en ook velen gaan daarom dus ook het slechte pad op..de gevolgen zijn anorexia, bolimia etc.. Een hele goede vriendin van mij was hiervan in de ban. Ik heb het allemaal van dichtbij meegemaakt en ben erg geschrokken. Daarom raad ik ook alle jongeren aan dit niet te doen.. Ik hoop zo erg dat dit vetvrij dieet lukt en ik een nieuwe start kan maken. Ik wil ook weer een jurkje aan kunnen zonder me dood te schamen, of gewoon lekker shoppen met vriendinnen zonder je te schamen dat je er zo verschrikkelijk uitziet. Ook elke keer dat er familie langskomt wordt er me verteld dat ‘ik weer dik ben geworden’, en ‘en kunnen wel een paar kilotjes af’..en natuurlijk zijn de er ook gewoon gemene familieleden die je gewoon ‘dik’ noemen. Dit komt hard aan. Gelukkig steunen mijn vrienden en vriendennen me enorm en lijdt mijn sociale leven er niet onder. Ik hoop dat het mij lukt om aan het eind van de zomer de weegschaal op te stappen en te zien dat ik 50kg weeg of lager natuurlijk!.. Via dit blog wil ik voormezelf en anderen alle (hopelijk) vorderingen aangeven en vertellen over hoe het gaat. Dit geeft me hopelijk ook de kracht om door te gaan! |
Advertentie | |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Een nieuwe start maken :D Ashjuhhhh | 6 | 03-10-2016 21:38 | |
Beleidszaken |
Een nieuwe wind waait over het forum! Het is tijd voor een revolutie. Verwijderd | 82 | 27-10-2014 18:13 | |
Lichaam & Gezondheid |
Een Nieuwe start ZomerNina | 3 | 15-07-2011 15:26 | |
Software & Hardware |
Tips voor een nieuwe mp3-speler gevraagd duivelaartje | 23 | 25-09-2007 20:59 | |
Verhalen & Gedichten |
Nieuwe start? WolterB | 4 | 25-07-2003 10:00 | |
Verhalen & Gedichten |
Een van mijn eerste brieven. Verwijderd | 8 | 01-05-2003 21:21 |