Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2002, 21:10
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
Mijn beste vriendin, die ik al 8 jaar ken, heb ik laatst laten weten dat ik verliefd op dr was. Dit allemaal is op haar verzoek via mail gegaan (in de trend van 'vind je me soms nog leuk, mail me snel terug, dat werkt fijner in mijn hoofd'). Ze heeft me laten weten dat ze zich ongemakkelijk in mijn bijzijn voeld,e en dat ze het niet erg vond dat we elkaar niet vaak meer zagen. Vrij pijnlijk dus allemaal. Sterker nog, ze liet schreef dat ik me vasthield aan een beeld uit angst of verveling. Na 5 maanden kreeg ik een email van dr dat ze aan me dacht. Hierop heb ik gereageerd dat ik dr wilde spreken, omdat ik nog wat vragen had. Spreken wilde ze me niet, 'mail het me maar, dat is misschien makkelijker'. na 5 maanden wil ze me dus nog steeds niet zien, het meisje dat ooit mijn beste vriendin was. 'Je kan alles tegen me zeggen, dat weet je toch....' bleek een grote leugen...

Laatst gewijzigd op 12-08-2002 om 09:03.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2002, 21:19
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Mensen zeggen dingen te snel zonder er bij na te denken dat was kennelijk bij haar ook het geval. Jij bent eerlijk geweest dus niet de schuldige dat is zij
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 21:27
lady_x
lady_x is offline
Ze wil enkel via mail contact dus ze durft je niet onder ogen te zien. Misschien is ze onzeker, weet ze niet wat doen, is ze bang voor iets.. (bang verliefd te zijn?)

Zulke dingen probeer je best te bespreken door eens af te spreken want via mail kan je niet voelen hoe ze er werkelijk over denkt..
Oud 11-08-2002, 22:51
lieve
lieve is offline
Ze is gewoon te onzeker over zichzelf en haar gevoelens voor jou! Dat is tenminste mijn mening!
Als ze je beste vriendin is/was heb je toch ook haar adres of telefoonnr? Ga bij haar langs, of bel haar toch gewoon!
Via e-mail of internet in het algemeen worden dingen inderdaad makkelijker gezegt! Maar sommige dingen zou ik gewoon niet via internet kunnen zeggen! En persoonlijk iets zeggen ,zie je tenminste de reactie van hem/haar!
Ik zou haar gewoon bellen, of bij haar langsgaan! GOOD LUCK!

Greetz Lieve
Oud 11-08-2002, 23:13
Verwijderd
Typische kortzichtigheid...natuurlijk kun je wel verliefd zijn op iemand en tegelijkertijd een vriendschap met die persoon onderhouden. Het is alleen erg moeilijk, omdat je gewoon met een aantal verschillende gevoelens te kampen hebt. Maar het kan wel. Ze is toch ook niet bij elke andere jongen zenuwachtig in gezelschap? Ik vind het een beetje hypocriet eigenlijk...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 08:47
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
Citaat:
lieve schreef:
Ze is gewoon te onzeker over zichzelf en haar gevoelens voor jou! Dat is tenminste mijn mening!
Als ze je beste vriendin is/was heb je toch ook haar adres of telefoonnr? Ga bij haar langs, of bel haar toch gewoon!
Via e-mail of internet in het algemeen worden dingen inderdaad makkelijker gezegt! Maar sommige dingen zou ik gewoon niet via internet kunnen zeggen! En persoonlijk iets zeggen ,zie je tenminste de reactie van hem/haar!
Ik zou haar gewoon bellen, of bij haar langsgaan! GOOD LUCK!

Greetz Lieve
Maar bij iemand die zo duidelijk laat merken dat ze mijn aanwezigheid niet erg waardeert, daar durf ik niet meer langs te gaan... zou toch alleen maar in huilen uitbarsten
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 10:50
ABrules
ABrules is offline
luister jongen... ze is het niet waard al die moeite. zoek een leuk anders meisje, ik weet dat het rot is om je beste vriendin te verliezen, maar ik weet ook hoe het anders kan gaan dat maak ik op dit moment mee.
ik heb een keer tegen een beste vriendin gezegd dat ik verliefd op dr was en toen heeft ze 5 maanden mij niet eens aangekeken terwijl ik haar 2 keer in de week zag
nu heb ik dan zeg maar een andere betere vriendin en ik heb ook tegen haar gezegd nu is het sinds kort aan met haar, dus ik zou gewoon haar vergeten en een ander leuk meisje op gaan zoeken.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 13:52
Verwijderd
Tja, ik kan me voorstellen wat je doormaakt. Ik heb het gelukkig veel minder erg aan de hand want mijn beste vriendin wil me wel nog zien en we zijn zelfs veel closer geworden (BTW ja, ik ben ook V :-)). Maar zij is er zelf mee gekomen dat ze meer voelde, alleen ze twijfelt denk ik nog heel zwaar (heb zelf ook topic op dit forum hierover) ... maar ja, dat is normaal denk ik. Ik weet alleen dat zij ook een paar weken iets meer afstand heeft gehouden van mij, letterlijk dan, daarom. Maar zij heeft het me wel meteen gezegd dat het daarom was.
Ik zou het haar gewoon vragen, als ze je niet wil zien dan maar per mail ...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 23:30
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Typische kortzichtigheid...natuurlijk kun je wel verliefd zijn op iemand en tegelijkertijd een vriendschap met die persoon onderhouden. Het is alleen erg moeilijk, omdat je gewoon met een aantal verschillende gevoelens te kampen hebt. Maar het kan wel. Ze is toch ook niet bij elke andere jongen zenuwachtig in gezelschap? Ik vind het een beetje hypocriet eigenlijk...
Het kan wel, maar het is niet prettig als jij degene bent die niet verliefd is. Je voelt je steeds schuldig omdat je niet hetzelfde voelt en hem pijn doet, terwijl je dat helemaal niet wilt... Ookal zeggen ze nog zo vaak dat ze blij zijn met alleen vriendschap.

Van de andere kant is het wel fijn want dan ben je tenminste in de buurt van hem
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 16:00
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
We zijn 2 zomers achter elkaar samen naar het buitenland op vakantie gegaan. Ze is het absoluut waard. De manier waarop ze reageert is alleen een reactie van een geschrokken 4 jarig meisje.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 00:55
Rikku
Rikku is offline
ahh dat is klote... Ik zou haar gewoon bellen en/of langsgaan en haar duidelijk maken dat je nog steeds een vriendschap met haar wilt zelfs al heb je meer gevoelens voor haar.. Vertel haar gewoon dat je vrienden wilt zijn en dat je je gevoelens naast je wilt zetten daarvoor... Zelfs al ga je huilen stuur eerst het gewoon in mail en bel daarna.. en probeer jezelf onder controle te houden

En dan als zij een andere vriend krijg tofzoiets.. probeer in godsnaam niet jaloers te worden.. dat is echt klote *kent de ervaring in jouw beste vriendins oogpunt*

Ik zou gewoon echt actie ondernemen dus.. niet laten wachten...
en probeer je te focussen op andere meisjes en andere dingen op de wereld.. en als alles niet wil baten.. zoek dan gewoon andere vriendne.. misschien een mannelijke beste vriend dan word je minder snel verliefd
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 19:58
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
Citaat:
roosje schreef:
Tja, ik kan me voorstellen wat je doormaakt. Ik heb het gelukkig veel minder erg aan de hand want mijn beste vriendin wil me wel nog zien en we zijn zelfs veel closer geworden (BTW ja, ik ben ook V :-)). Maar zij is er zelf mee gekomen dat ze meer voelde, alleen ze twijfelt denk ik nog heel zwaar (heb zelf ook topic op dit forum hierover) ... maar ja, dat is normaal denk ik. Ik weet alleen dat zij ook een paar weken iets meer afstand heeft gehouden van mij, letterlijk dan, daarom. Maar zij heeft het me wel meteen gezegd dat het daarom was.
Ik zou het haar gewoon vragen, als ze je niet wil zien dan maar per mail ...
Die van mij heeft laten weten het niet erg te vinden dat we elkaar niet vaak zien. Sterker nog, dat ze zich de laatste tijd ongemakkelijk voelde in mijn bijzijn.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 08:31
Verwijderd
mensne kunnen verweard raken als je zoiets zegt..

dit kan ook zijn doordat ze wedergevoelens heeft maar er niet voor uit durft te komen...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 11:13
girl18
girl18 is offline
Citaat:
MissKiss1985 schreef:
Mensen zeggen dingen te snel zonder er bij na te denken dat was kennelijk bij haar ook het geval. Jij bent eerlijk geweest dus niet de schuldige dat is zij
zij ook niet niemand is hier de schuldige
Oud 16-08-2002, 11:15
girl18
girl18 is offline
Citaat:
lady_x schreef:
Ze wil enkel via mail contact dus ze durft je niet onder ogen te zien. Misschien is ze onzeker, weet ze niet wat doen, is ze bang voor iets.. (bang verliefd te zijn?)

Zulke dingen probeer je best te bespreken door eens af te spreken want via mail kan je niet voelen hoe ze er werkelijk over denkt..
sorry maar als het echt je beste vriendin weet zie je zelf via mail wat de persoon echt voelt of anders ben je die beste vriendin of vriend niet van haar..

toen ik een half jaar geen contact had met me beste vriendin omdat ze voor stage te druk had en ik zag dat ze eronder ging dat ze het moeilijk vond om haar vrienden weinig te zien enzo zag ik het aan haar teksten wat ze schreef..
Reageren

Regels voor berichten