Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2011, 22:29
Verwijderd
He,
Ik ben bezig met een programma dat ik nog niet kende, Camtasia. Ik heb even een kort filmpje gemaakt, en geupload met de ingebouwde functie.
MAAR:
Het filmpje loopt niet vloeiend, hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb opgenomen in fullscreen, in 720P kwaliteit.

Hier is het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=5uWb1Cu1Ih4
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2011, 23:24
ILUsion
ILUsion is offline
Ik vermoed dat je het oorspronkelijke videobestand opgezet hebt en dan via Camtasia proberen rippen hebt?

In ieder geval: Camtasia is gemaakt om computerbeelden op te nemen, niet om video te rippen. Ik gok dus eigenlijk dat je computer te traag is om videobeelden op 720p te rippen met Camtasia op de manier dat jij het doet. Een video bevat veel complexe informatie en die moet Camtasia in real-time (of toch zo goed als) omzetten in een deugdelijk bestand. Zo'n real-time-eis is vrij zwaar (zeker met HD-materiaal) en die heb je in jouw toepassing, lijkt me, niet nodig. In gewone mensentaal komt het erop neer dat op de tijd dat er 1 frame afgespeeld is van dat videofragment (dat zal ongeveer 0.04s zijn), je computer die frame moet weergeven, moet hij ook direct die frame weer uitlezen met Camtasia, wat proberen te comprimeren en ook al wegschrijven naar je harde schijf. Als dat langer duurt dan die tijd, krijg je schokken omdat hij maar 1 op de zoveel frames kan behandelen op die tijd.

De oplossing is eigenlijk heel simpel: open het bestand waaruit je dat stukje wilt knippen en bewerk dat met een goed videobewerkingsprogramma, knip daarmee het gewenste stukje uit de film en laat hem een nieuw bestand daarvan maken. Op die manier hang je niet meer vast aan een real-time-beperking (tijdens het bewerken kan het schokkerig gaan, maar dat zal niet zo zijn in het uiteindelijke bestand). Het is dus zeer goed mogelijk dat je langer moet wachten bij het opslaan dan om het fragmentje een keer te bekijken, maar dan heb je wel een goed filmpje gemaakt.
Oud 16-08-2011, 11:32
Verwijderd
Hehe, bedankt
Hoe kan je met VLC video's bewerken?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 12:20
freyk
freyk is offline
Je kan niet met VLC filmpjes bewerken, wel converteren.
Wil je een videobewerker dat gebaseerd is op vlc, kijk dan naar VLMC.
Oud 18-08-2011, 07:47
Verwijderd
Ik gebreuk nu Avidemux, werkt ook erg goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten