Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2011, 18:35
Worteltjes
Worteltjes is offline
Hallo,

Heb geen zin in om een lang verhaal hier te gaan houden en zal een poging wagen om het kort te houden, het zit in elk geval als volgt.

Op het werk is er een meisje waarop ik verliefd ben, ik weet van haar dat ze mij ook leuk gevonden heeft, hier begon het allemaal mee, het probleem is echter dat ik nooit wat gedaan heb. Echt niks, nada noppes. Dit kwam doordat het voor mij eigenlijk totaal onverwachts kwam, niet zag aankomen en vooral geen aanwijzing heb gezien, door heb gehad. Kwam vooral denk ik doordat ik zelf wat prive-problemen had en de kop hierdoor, lange tijd, ergens ander had. En toen kwam er dit ook nog is bij op het werk.

Heb haar dus nooit kunnen laten zien dat ik haar wel degelijk leuk vind, zij weet dit niet eens denk ik. Vier maanden na het aangeven dat ze me leuk vond had ze een vriend, die had ze twee maanden daarvoor dan weet ontmoet en ik wist hier niks van, sterker nog, ik kreeg daarna echt juist het gevoel dat het goed zou komen. Het was leuk en wist het zeker, tot het moment dat ik er achter kwam. Zeker als je ziet dat ze je nog is heeft nagefloten in de tijd waar hun relatie begonnen moet zijn..

Nu zullen jullie zeggen, ze heeft een vriend, vergeet haar. Hoe terecht dit ook is en ik me dit besef gaat het op het gebied vergeten mis, sterker nog, er zijn soms nog van die momentjes waar ik ga lopen hopen. Als ze je weer blijft nakijken op school, ze je uitnodigt voor een feestweek bij haar in het dorp om iemand te vervangen in het team voor de zeskamp, ze dingen onthoudt waarvan ik denk, ok? en weet ik al wel niet meer. We hebben het ook gewoon gezellig op het werk, al wil ik nog wel is afhaken, beetje lastig ..

Neem een weekje terug op een avond. Dan zijn er toch weer van die momenten waardoor ik ga lopen hopen. Kijkt ze op het rooster en zegt 'dan moet ik met jou werken en dan' en zo die hele week af gaat. Ze zegt dat ze nog aan me gedacht op mijn vrije dag en dat het weer slecht was (hierover hadden we het en dag daarvoor gehad) en nog wel verder van die (plaag)momentjes. Echter aan het eind van de avond plaatste ze een heerlijke uit het niets reactie als 'Ach, ik hoef toch niet meer op jongensjacht.' En dat naar aanleiding van een gescheurde nagel waarop ik reageerde. Nou niet echt een reactie dat iemand zegt op een gebroken nagel waarop ik reageer, het was dus een bewuste, daar ben ik uit, maar hoe ik hem moet zien weet i kniet. Of het is een natrap, of ze wil wat uitlokken...

Anyway, dit gaat alweer veel te lang duren. Ik zit er dus echt mee, ik weet niet wat ik moet doen en twijfel echt of ze me uberhaupt nog leuk kan vinden... Aan de ene kant denk ik, aan haar laten merken dat ik haar wel leuk vind is niks mis mee en mag ook wel is, echter verder kan ik niet denk ik vanwege die vriend...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2011, 19:08
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Je hoeft haar niet te vertellen dat je haar leuk vindt, zeker niet na al die tijd. Je kunt ook als vrienden dingen gaan doen en kijken hoe het dan gaat.
Vanuit de tekst kan het trouwens van alles zijn. Misschien vindt ze je wel wat, misschien ook niet maar zie jij er dingen in.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 19:24
Worteltjes
Worteltjes is offline
Tjah weet ik. Het probleem is dat er echt mee zit en serieus sindsdien er nog elke dag aan te denken vooral doordat ik er echt spijt van heb van alles, en geloof me, dat is niet lekker. Aan de ene kant heb ik soms sterk het gevoel dat er misschien ergens nog iets zit. Dan ga je je toch afvragen wat er gebeurd als ze weet dat ze je wel leuk vind, maarja of dat nou het beste is.

Doordat ik haar dus altijd wel op het werk zie, zeker 1x in de week eigenlijk, krijg ik haar niet uit mijn hoofd. Dat er maar is wat moet gebeuren is het beste voor mij, want dit is niet gezond.. Zit er soms zelfs aan te denken om ontslag te nemen bij het werk, ondanks dat het er leuk is, puur om er van af te zijn..
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Op het werk is er een meisje waarop ik verliefd ben, ik weet van haar dat ze mij ook leuk gevonden heeft, hier begon het allemaal mee, het probleem is echter dat ik nooit wat gedaan heb. Echt niks, nada noppes. Dit kwam doordat het voor mij eigenlijk totaal onverwachts kwam, niet zag aankomen en vooral geen aanwijzing heb gezien, door heb gehad.
Nou, lijkt me duidelijk, maak dezelfde fout niet nog eens.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 19:40
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
Tjah weet ik... ...af te zijn..
Ik vond (vindt eigenlijk, doe het alleen nooit meer) het altijd hartstikke leuk om meisjes alle kanten op te laten bewegen om reacties te bekijken. Veel leuker om bij het uitgaan vreemden te bespelen als een instrument dan om gitaar te spelen. Maar ach, mijn mening. (niet boos worden, dat ze het leuk vindt hoort erbij)
Misschien moet je gewoon afleiding zoeken. Zoek iemand anders of zoiets, of let er gewoon niet op. Zie haar voor je als een klein kind; je wilt wel aardig zijn maar je doet verder niks.

Voortaan is het misschien handiger als je directer bent met meisjes. Vind je ze op het eerste moment niks, dan moet je er ook niet op letten. Vind je haar wel wat moet je er voor gaan, niet eerst vrienden worden.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 20:15
Worteltjes
Worteltjes is offline
Ben sowieso niet direct met meisjes, is nog een soort heikelpuntje bij mij waar i kaan moet werken. Nu gaat dit wel aardig bij haar bijvoorbeeld, maar verder mwoa..

Tjah, en als ze dan zo'n reactie plaatst ach ik hoef toch niet meer op jongensjacht ga je weer lopene deken eh, net op zo'n avond waar je het eigenlijk echt leuk/lollig is komt ze met zo'n reactie uit het niets en ook niet echt logisch waar het over ging. Ga je toch weer denken dat ze iets aan het uitlokken is bij mij..
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 20:52
Verwijderd
Je zit je nu al in te dekken.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 21:04
Worteltjes
Worteltjes is offline
Uhm, ik mis denk ik iets, waarop precies...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 21:08
Verwijderd
Zeggen dat direct zijn met meisjes een heikel punt is.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 21:13
Worteltjes
Worteltjes is offline
Ahja, maarja het is gewoon zo. Ik vind dat gewoon wat lastiger, zit er nu eenmaal in met mijn tikkie verlegenheid.

Verder vind ik het gewoon lastig om haar uit mijn hoofd te zetten, gebeurt altijd wel iets, tuurlijk ook dingen waar ik te veel achter ga lopen zoeken, maar ook van die dingen waar je je vraagtekens bijzet. Ben er opzich wel klaar mee en wil mijn kop ook wel is ergens anders bij hebben, maar laat dat het afgelopen jaar nou niet echt gelukt zijn...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Ben sowieso niet direct met meisjes, is nog een soort heikelpuntje bij mij waar i kaan moet werken. Nu gaat dit wel aardig bij haar bijvoorbeeld, maar verder mwoa..

Tjah, en als ze dan zo'n reactie plaatst ach ik hoef toch niet meer op jongensjacht ga je weer lopene deken eh, net op zo'n avond waar je het eigenlijk echt leuk/lollig is komt ze met zo'n reactie uit het niets en ook niet echt logisch waar het over ging. Ga je toch weer denken dat ze iets aan het uitlokken is bij mij..
Ik denk niet dat je uit die reactie conclusies moet trekken: zeer waarschijnlijk bedoelde ze hier echt niets mee. Ik heb vaak genoeg meisjes dat soort dingen horen zeggen, inclusief mezelf. In de trant van: "daar zit knoflook in" "ach ik hoef toch niemand te versieren" of iets dergelijks.

Verder lijkt het vooral uit je verhaal alsof je het voor jezelf gewoon nog niet hebt afgesloten, omdat er nooit iets is gebeurd tussen jullie en die kans er wellicht wel geweest is. Zij heeft nu een vriend en er vanuitgaande dat ze verliefd op hem is, maak je niet veel kans denk ik. Je kunt twee dingen doen: haar alsnog vertellen dat je haar leuk vond/vindt (?), zodat je in ieder geval voor jezelf kunt vaststellen dat je íets eraan hebt gedaan. Hoe ze dan ook reageert, je hebt dan wel een vorm van afsluiting. Nadeel is natuurlijk dat het - mocht ze niet ook geïnteresseerd zijn in jou - ongemakkelijk kan zijn als jullie weer samen werken. Tweede optie is om vrienden met haar te blijven en uit je hoofd te zetten dat er meer is.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 21:31
Worteltjes
Worteltjes is offline
Misschien trek ik het uit het verband die reactie, maar het viel me gewoon op, en dan weer net tegen mij.. En tja de kansen zijn er genoeg geweest, teveel zelfs. Als ik alleen al dat nafluiten bekijk terwijl ze al en aantal keer op date was geweest met die jongenen de relatie zelfs in die weken ergens begonnen moet zijn. En als je dan later weer opvangt dat ze in eerste instantie niks van hem wou weten.. Ach, zo zijn er wel meer dan van die dingen, feit is dat ik gefaald heb, keihard.. De enige pluspuntjes dat ik kan bedenken is dat iemand mij wel degelijk leuk gevonden heeft(onzekerheid enzo...) en dat ik er weer van geleerd heb..

tja ik moet er wel op de een of andere manier een punt achter zetten. Haar ontwijken is hopeloos, zeker als collega's, of jemoet ontslag nemen wat eigenlijk stiekem wel door mijn hoofd spookt, niet alleen direct om haar, maar wel zeker deels.. Uit het hoofd zetten is tot op heden nog niet gelukt en als het op deze voet verder gaat zal dat ook wel niet wat worden ben ik bang..
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 07:14
Verwijderd
Je wilt volgens mij allemaal dingen zien die er niet zijn. Mensen fluiten elkaar constant na maar dat betekent niet dat ze relaties met elkaar willen, zeker niet als de persoon in kwestie verliefd is op een ander. En die opmerking waar je het steeds over hebt betekent echt niets, zoals stuM al heeft uitgelegd.

Gewoon geen contact meer met haar zoeken en haar zoveel mogelijk ontwijken op je werk. Of je zou haar natuurlijk kunnen vertellen dat je haar leuk vindt. Dan word je lekker afgewezen, maar dan is de boodschap in ieder geval wel duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 09:47
honkballertje
honkballertje is offline
Die 'ik hoef toch niet meer op jongensjacht' is heel simpel (--> je maakt het moeillijker dan het is)

ze scheurt haar nagel, nou leuk, maar de 'ik hoef toch niet meer op jongensjacht' is heel simpel, aangezien ze bezet is en dus niet meer hoort te rotzooien met andere jongens.
of ze nou bedoelde dat het minder mooi is met zo'n afgescheurde nagel of weet ik veel wat voor iets anders doet er niet toe, feit is dat ze bezet is en daarom niet op jongensjacht hoeft.

Als je ooit nog iets met haar wilt, zul je gewoon moeten wachten totdat de relatie die ze nu heeft uit gaat. Er zit verder niks anders op (tenzij je besluit haar helemaal uit je hoofd te zetten).
Oud 16-08-2011, 09:51
Volk
Volk is offline
Hoe weet je trouwens dat zij jou ook leuk vond? Heeft ze dat gezegd? Want ik kan het nergens in je verhaal vinden...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 11:29
Worteltjes
Worteltjes is offline
Het begon allemaal met het feit dat zij mj aantaf leuk te vinden. Voor mij toendertijd compleet onverwachts en mede door een onzekere periode waar ik inzat plua mijn wat moeilijke contact met meiden deed ik niks. Ondankz het feit dat ze wel een aantal keer liet merken mij leuk e vinden...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 11:49
immortelle
immortelle is offline
ik heb die fout ook nog gemaakt. het is natuurlijk ongelooflijk kut.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 12:19
Verwijderd
Ervoor gaan is de enige oplossing. Grote kans dat ze bij haar vriend blijft, maar dan heb je het iig geprobeerd en is het uit je hoofd.

Ik maak er weinig vrienden mee, maar als ik een meisje echt leuk vind en ik pik signalen op dan ga ik er altijd voor, vriend of geen vriend...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 11:33
Worteltjes
Worteltjes is offline
Ahja, op de een of andere manier blijf ik altijd weer hopen. Zal wel door haar komen doordat ik haar telkens zie en dat we wel kunnen lachen, al is sowieso een vrolijke meid. Ze onthoudt ook weer van die dingen dat ik een paar weken terug gezegd heb dat ik dat zou doen etc. En ach, tuurlijk zijn er dingen waar ik teveel zoek, als dat ze me een paar keer op wang tikt met haar hand en dat soort ongein.

Maar op de een of andere manier is het altijd ergens anders voor mij, het weten wat er gebeurd is.. Ergens voel je dat je een kans maakt.. Dan is zoals Bartezz zegt misschien wel de enige oplossing is er voor gaan, in elk geval iets doen.. Want op deze manier krijg ik haar echt niet uit mijn kop..
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 16:23
-Richard-
-Richard- is offline
Hmm,

''Ach ik hoef toch niet meer op jongens jacht''

Nee want ze heeft nu een vriend, toch?

dus als ik het goed begrijp:

No-Go.
Oud 18-08-2011, 16:59
Worteltjes
Worteltjes is offline
Yup, maar laat het probleem nou net zijn dat ik haar dus totaal niet uit mijn hoofd kan zetten, gewoon door wat er soms weer gebeurt, al stelt het geen donder voor. En ik kan wel ontslag nemen van het werk om het contact te vermijden(want op de werkvloer gaat dat dus never niet lukken), maar of dat nou de juiste oplossing is...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Ervoor gaan is de enige oplossing. Grote kans dat ze bij haar vriend blijft, maar dan heb je het iig geprobeerd en is het uit je hoofd.

Ik maak er weinig vrienden mee, maar als ik een meisje echt leuk vind en ik pik signalen op dan ga ik er altijd voor, vriend of geen vriend...
Ik vind sowieso inderdaad dat iemand met een relatie off-limits is, maar dan komen we bij de zogenaamde "signalen" die de TS oppikt. Dat zijn helemaal geen signalen.

1. Die opmerking "Ach, ik hoef toch niet meer op jongensjacht." betekent helemaal niets. Zoals stuM al aangaf is het net zoiets als zeggen "Ik hoef toch niemand te versieren" als je knoflook eet.

2. Ze onthoudt dingen die hij heeft gezegd. So fucking what? Ik onthoud ook dingen die mensen zeggen, dat betekent niet dat ik met iedereen een relatie wil.

3. Ze heeft hem een keer nagefloten. Stop the presses! Heel veel mensen fluiten elkaar na, die hebben toch ook niet allemaal besloten om dan maar een relatie te beginnen.

De TS ziet signalen waar die er niet zijn en dan ook nog proberen te stoken in een relatie die (for all we know) gewoon goed is (want: ze geeft helemaal geen signalen!). Ik vind dat nogal lomp en wanhopig.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 17:10
Verwijderd
Dat de signalen die hij oppikt mijn signalen niet zijn is een andere discussie
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 20:46
Worteltjes
Worteltjes is offline
Of het nou wel of niet terechte signalen zijn, tuurlijk weet ik dat ik achter een aantal dingen teveel zoek(op puntje 3 na ben ik het ermee eens..), maar nogmaals ik krijg haar dus niet uit mijn hoofd, hoe graag ik dat ook zou willen..

Dat dit komt doordat ik zat kansen heb gehad in het begin en al die kansen niet heb kunnen grijpen, dat zit niet lekker. Ja, het is mijn eigen fout en weet ik al wel niet meer, maar dat ik haar nu al twee jaar lang niet uit mijn hoofd krijg is wanhopig, hopeloos en zo zijn er nog genoeg bewoordingen, maar het wil niet...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 20:49
Verwijderd
Waarom ben je het met punt 3 niet eens? Het is jou op één of andere manier ontgaan dat veel mensen af en toe worden nagefloten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2011, 20:56
Worteltjes
Worteltjes is offline
Nah op de manier hoe het ging toen etc, en zeker omdat dit vlak na het momen dat ze aangaf mij leuk te vinden.. Neemt niet weg dat dit al weer veelste lang geleden is op hier nog uberhaupt aan vast te houden, weet ik . Maar toch ergens doe je het telkens. weer, zo kan ik nog weet ik hoeveel momenten opnoemen hiero die altijd een verschillende draai gegeven kunnen worden, positief of negatief. En tja, dat ik dat misschien positief doe is misshcien niet zo gek met die gevoelens..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten