Hallo,
Ik studeer farmacie in Antwerpen (in belgie is farmacie en farmaceutische wetenschappen 1 opleiding die je niet kunt splitsen). Maar het gaat "maar net". Vaak haal ik net een 9/20 of net een 10/20 en ik ben bang dat ik dit jaar net niet over ga. Dan krijg je daarna nog de 75% regel enzo en daarna nog een kans maar de vakken die ik zou moeten volgen volgend jaar zijn erg zwaar (allemaal rond de 10/12 studiepunten, gemiddelt vak ligt rond de 5 sp.). Nu hoorde ik al van verschillende kanten dan Leuven blijkbaar een stuk makkelijker is en het slagingspercentage dus ook hoger ligt terwijl Antwerpen blijkbaar een van de zwaarste Univ's is....
Ik vroeg me af of dat ook zo was en waar het hem dan in zit?
Blijkbaar kun je zelfs tussentijdse toetsen volgen (volgens de site). Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat het oefentoetsen zijn of dat het een opdeling van het examen is?
Overigens vind ik de sfeer in Antwerpen ook niet super. Er wordt hier dan regelmatig over geklaagt door studenten.
Over Gent weet ik niet zo veel, dus informatie over deze universiteit is ook welkom.
De laatste optie zou Groningen zijn maar ook daar weet ik niet hoe het niveau ligt en het nadeel is dat ik dan weer in het eerste jaar opnieuw moet beginnen...
Laatst gewijzigd op 24-08-2011 om 20:14.
|