Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2011, 21:03
Verwijderd
verwijder topic

Laatst gewijzigd op 02-10-2011 om 15:55.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2011, 09:33
Verwijderd
Je wil het dus op afbetaling kopen? Ik zou dat echt niet doen; je betaalt dan vaak veel meer dan wanneer je in 1x zou betalen. Je kunt echt beter goed sparen. Misschien willen je ouders je ook wel wat voorschieten wanneer je laat zien serieus te sparen?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Je wil het dus op afbetaling kopen? Ik zou dat echt niet doen; je betaalt dan vaak veel meer dan wanneer je in 1x zou betalen. Je kunt echt beter goed sparen. Misschien willen je ouders je ook wel wat voorschieten wanneer je laat zien serieus te sparen?
Voor mij is het wel goed tot 30 euro extra bij betalen als dat wel kan
Maar helaas kan ik niet van mijn ouders geld lenen, ze investeren in gebouwen laatste jaren dus ze hebben nu al grote uitgaven.
Maar ik kan het wel eens proberen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 18:44
Schrödinger
Schrödinger is offline
Beter leer je eerst eens met geld om te gaan.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2011, 08:58
Mobius
Mobius is offline
Als je 15 bent gaat die vlieger helaas niet op, vriend.
Oud 27-08-2011, 10:24
Balance
Balance is offline
Je kan dit soort dingen beter jezelf niet aanleren.
Je denkt nu dat je best 30 euro per maand kan missen. Maar weet jij waar je over een jaar staat? Of je dan nog dit bijbaantje hebt bijvoorbeeld? En of je dan niet alweer iets anders hebt gezien (nieuwe spellen bijvoorbeeld) die je eigenlijk ook wil kopen? Dan zit je nog steeds aan die 30 euro per maand vast.

Echt, leer dat je geen geld moet uitgeven wat je nog niet hebt.
Oud 27-08-2011, 12:39
Verwijderd
Idd, wat als je over een paar maanden geen 30 euro per maand meer kan missen? Dan heb je een probleem... Of je betaalt over een half jaar 30 euro per maand voor een ps3 die staat te verstoffen in een hoekje.
Beter spaar je eerst het totale bedrag bij elkaar en leer je dus hoeveel zo'n ps3 kost (qua tijd en moeite), vervolgens kun je veel beter inschatten of je 'm dat wel waard vindt (en áls je hem dat geld waard vindt, dan is het ook echt nog 100x leuker wanneer je hem volledig van je eigen geld kan gaan kopen ipv op afbetaling).
Met citaat reageren
Oud 27-08-2011, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Idd, wat als je over een paar maanden geen 30 euro per maand meer kan missen? Dan heb je een probleem... Of je betaalt over een half jaar 30 euro per maand voor een ps3 die staat te verstoffen in een hoekje.
Beter spaar je eerst het totale bedrag bij elkaar en leer je dus hoeveel zo'n ps3 kost (qua tijd en moeite), vervolgens kun je veel beter inschatten of je 'm dat wel waard vindt (en áls je hem dat geld waard vindt, dan is het ook echt nog 100x leuker wanneer je hem volledig van je eigen geld kan gaan kopen ipv op afbetaling).
Ja jullie hebben wel gelijk, maar zelfs als ik geen baantje meer heb dan kan ik het nog betalen met mijn zakgeld. 30 euro maandlijks
Met citaat reageren
Oud 27-08-2011, 19:11
Balance
Balance is offline
Maar echt, denk even terug aan een duur product wat je een jaar terug hebt gekocht.
Hoe zou je het vinden om nog steeds maandelijks een behoorlijk bedrag te betalen als aflossing daarvoor? Zeker met in het achterhoofd dat je inmiddels veel liever een PS3 zou kopen..

Kopen of afbetalingen is eigenlijk gewoon een lening die je aan gaat.
Oud 28-08-2011, 10:37
Verwijderd
Haal em ook gewoon voor op de PC joh. Playstation is voor kinderen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 11:26
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Ik zzu het niet doen; gewoon doorsparen of inderdaad voor de PC mocht je een redelijke pc hebben.

Of gewoon iets anders spelen op iets dat je wel hebt.
Oud 28-08-2011, 11:35
DAH
DAH is offline
Waarom wil je Battlefield per sé spelen wanneer het uitkomt? Spaar nog eventjes door en koop de PS3 als je genoeg geld hebt. De game en de console zijn dan beide waarschijnlijker ook wat goedkoper.
En anders inderdaad voor de PC, als je een goede PC hebt.
Oud 28-08-2011, 12:47
Verwijderd
ik vind dit wel erg kinderachtig overkomen.... per se battlefield spelen wanneer die uitkomt en daarvoor speciaal een playstation te kopen. Het is echt geen goed idee om iets te gaan kopen als je er niet egt geld voor hebt, dit blijf je dan doen en uiteindelijk kom je me\t schulden te zitten. lijkt me niet dat battlefield dat waard is, want die game die bestaat er over een tijdje ook nog wel, en dan issie zelfs goedkoper
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Haal em ook gewoon voor op de PC joh. Playstation is voor kinderen.
dan moet ik een video kaart upgrade doen, pc kast, nieuwe voeding en dat kost wel 300 euro.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 15:46
Verwijderd
Citaat:
ik vind dit wel erg kinderachtig overkomen.... per se battlefield spelen wanneer die uitkomt en daarvoor speciaal een playstation te kopen. Het is echt geen goed idee om iets te gaan kopen als je er niet egt geld voor hebt, dit blijf je dan doen en uiteindelijk kom je me\t schulden te zitten. lijkt me niet dat battlefield dat waard is, want die game die bestaat er over een tijdje ook nog wel, en dan issie zelfs goedkoper
dit was alleen maar een vraag of het wel mogelijk is
en het is echt niet leuk als je beetje laat in een spel komt en niets snapt terwijl de anderen al veel verder zijn.
Maarja ik laat dat playstation 3
ik ga alvast sparen voor playstation 4
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 15:51
Definite
Definite is offline
Desperate for a ps3
Oud 28-08-2011, 18:27
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Desperate for a ps3