Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2011, 09:53
Balpen
Balpen is offline
Even de situatie schetsen: Mijn vriendin en ik zijn bijna 2 jaar samen. De laatste tijd maken we nogal veel ruzie via sms (we smsen echt super veel), omdat we dingen verkeerd verwoorden. Het is ons ook opgevallen dat we in real life eigenlijk nooit ruzie hebben gemaakt, maar echt héél vaak via sms.
Nu is ze een week weg naar het buitenland. Ik heb het er altijd moeilijk mee als ze een tijdje ver weg is van huis...precies of haar iets zou kunnen overkomen en het dan de laatste keer is dat ik haar zie .
Nu gaat ze weg in het midden van mijn examenperiode, het voelt beetje aan alsof ze me in de steek laat...maarja het is wel mijn fout dat ik herexamens heb natuurlijk.

Dus enkele dagen geleden heb ik haar voor het laatst gezien en we hadden het allebei nogal moeilijk om afscheid te nemen. Zij had op dat moment zelf wat meer moeite dan ik zo te zien.
Eens thuis kreeg ik de angsten dat ik haar zo "lang" ga moeten missen ed. en ben ik beginnen wenen. Ik heb dit ook aan haar verteld. Waarop zij mij een tijdje later opgebeld heeft (was nog niet in buitenland) en zij dan ineens in tranen uitbarstte. Ik heb haar dan beetje getroost..wel "grappig" want ik had het op dat moment ook moeilijk...dus is nogal klote om mekaar dan te troosten op zo'n moment .
Nu is ze dus al enkele dagen op vakantie en ze sms't eigenlijk amper (2-3 smsen/dag). Opzich begrijpelijk, maar het is moeilijk om van de ene dag op de andere van +100smsen=> 2-3 smsen over te gaan.

Nu wat is het probleem?
S'avonds voel ik altijd een gemis, maar overdag heb ik dat gevoel echt helemaal niet...precies of het me niet kan schelen dat ze weg is....En het enige wat ik nu overdag doe is studeren. Ik ga niet met vrienden weg of zo.
En als ik er over nadenk dat ze binnen minder dan een week terug is, heb ik niet een happy gevoel. Maar het gevoel "ooh oké ze komt terug, fijn...".. Terwijl ik 's avonds wel angsten heb en haar mis en voor ze vertrok ook zelfs in tranen was
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2011, 09:55
Verwijderd
smsen maakt meer kapot dan je lief is.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 10:13
Verwijderd
Sms wat minder en ga gewoon naar haar toe en zeg in haar porum wat je dwars zit
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 10:18
Balpen
Balpen is offline
Citaat:
Sms wat minder en ga gewoon naar haar toe en zeg in haar porum wat je dwars zit
Onlangs gingen we nog uit en deed ik iets (weet niet meer wat exact) en ze zei "doe eens normaal" (ik nam haar op een manier vast dat haar niet aanstond..maar weet niet meer hoe). Dus ik nam haar heel de avond vast rond haar heup...wat later was ze droevig dat ik haar niet bij haar kont wou vastnemen en ze amper kusjes kreeg. En ze vroeg zich af of ik haar nog graag zag ed.

Nu school binnen een week terug gaat beginnen, gaan we zoiezo minder smsen
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 10:50
igfy
igfy is offline
Citaat:
Nu wat is het probleem?
S'avonds voel ik altijd een gemis, maar overdag heb ik dat gevoel echt helemaal niet...precies of het me niet kan schelen dat ze weg is....En het enige wat ik nu overdag doe is studeren. Ik ga niet met vrienden weg of zo.
En als ik er over nadenk dat ze binnen minder dan een week terug is, heb ik niet een happy gevoel. Maar het gevoel "ooh oké ze komt terug, fijn...".. Terwijl ik 's avonds wel angsten heb en haar mis en voor ze vertrok ook zelfs in tranen was
Hoe had je je dan willen voelen? Wat jij voelt lijkt me nog redelijk gezond hoor. Je mist haar wel, maar je mist haar niet teveel om niet meer te kunnen functioneren. Bovendien weten jullie dat het maar voor een week is en die periode is nog wel te overkomen. Waarschijnlijk sms't ze nu minder omdat ze op vakantie is en het gewoon druk heeft met dingen zien en doen en misschien niet altijd haar telefoon aan heeft staan. Ook is het duur om in het buitenland te smsen dus misschien wil ze gewoon kosten besparen...
Oud 26-08-2011, 10:52
Potonga
Potonga is offline
Ik ken het gevoel helemaal... Sms is echt gevaarlijk! Miscommunicatie is per sms zo gebeurd... Plus via sms durf je ook meer zeggen dan in real life soms... Zo was dat bij mijn vriendje toch...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 11:00
Balpen
Balpen is offline
Citaat:
Ik ken het gevoel helemaal... Sms is echt gevaarlijk! Miscommunicatie is per sms zo gebeurd... Plus via sms durf je ook meer zeggen dan in real life soms... Zo was dat bij mijn vriendje toch...
Zo was ze eens aan het werken en ik aan het studeren. En normaal smste ze als ze pauze had...deze keer hoorde ik niets van haar. Achteraf zei ze "jaa je was aan het leren, ik wou je niet storen"..wtf alsof 1-2 smsen het verschil gingen maken. Terwijl ze anders wel smst als ik studeer
Wat later bleek ze zelf met mensen te praten en had ze geen tijd om te smsen. Opzich geen probleem, MAAR ik werd super-irritant dat ze de schuld op mij stak...precies of ze de waarheid niet durfde te vertellen. Daardoor hadden we een dag ruzie..

Of andere keren (in real life) heeft zij geen zin om veel te kussen ed...en als dat eens bij mij is, denkt ze dat ik geen gevoelens meer heb voor haar.

(in sms) had ze het erover dat haar broer mensen uitnodigde en mij ook (die kent haar ex goed) en ik vroeg "Je ex komt toch niet hé?"
zij "ben je bang van hem ofzo?!"...zo een reactie had ik nooit van haar verwacht. Achteraf bleek hij niet te komen en had ze er nooit contact mee, maar het is het de manier waarop ze het zei via sms dat kwetste..en WEER ruzie daardoor..
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 11:13
Potonga
Potonga is offline
Idd smse kwetse enorm als je dingen anders opvat als hoe het moet... En dan die stomme smiley's soms die maken de miscommunicatie echt helemaal af... (Ja ben wat bot kwetet, maar als je mijn topic leest snap je miss waarom )
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 11:48
Mimuna
Mimuna is offline
Heb ik ook !

Ik en mijn vriend smsen echt continue, meer dan 200 smsen per dag.
We hebben maar 1 keer ruzie gehad in real life, maar via smsen komt dat wel regelmatig eens voor.
In smsen ben ik wat losser in alles vertellen en zo xD. Hij ging op vakantie voor een maand en ik voelde me ook echt heel paniekerig. (Gaat hij het wel overleven? Zal onze relatie het wel overleven?) Ik maakte me echt zorgen, en dit vooral 's avonds. 's Avonds voelde ik echt zo'n leegte, wanneer ik in mijn bed lag. Overdag kon ik met mijn familie praten en dingen doen, maar 's avonds verlangde ik er echt naar om met hem te smsen, het voelde gewoon zo oncompleet.

Maar goed, in smsen kan je (zoals hierboven werd gezegd) alles verkeerd opvatten.
Mijn lief maakt regelmatig grapjes, maar in sms kan ik het verschil niet zien tussen een serieuze opmerking en een grap. Dan zegt hij iets zoals 'dikzakje'. Word hier dan helemaal boos om terwijl ik zelf ook wel weet dat ik helemaal niet dik ben

Maar als je vriendin echt heel anders doet dan in sms, dan is dat niet zo goed.
Alsof ze in sms verliefder op je is dan in real life.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 12:29
Verwijderd
Misschien is het een idee om haar gewoon wat vaker te bellen ipv 100 smsjes per dag te versturen. Aan het eind van de dag even elkaars stem horen is denk ik veel prettiger dan berichtjes die verkeerd geďnterpreteerd kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 12:45
Balpen
Balpen is offline
Citaat:
Heb ik ook !

Ik en mijn vriend smsen echt continue, meer dan 200 smsen per dag.
We hebben maar 1 keer ruzie gehad in real life, maar via smsen komt dat wel regelmatig eens voor.
In smsen ben ik wat losser in alles vertellen en zo xD. Hij ging op vakantie voor een maand en ik voelde me ook echt heel paniekerig. (Gaat hij het wel overleven? Zal onze relatie het wel overleven?) Ik maakte me echt zorgen, en dit vooral 's avonds. 's Avonds voelde ik echt zo'n leegte, wanneer ik in mijn bed lag. Overdag kon ik met mijn familie praten en dingen doen, maar 's avonds verlangde ik er echt naar om met hem te smsen, het voelde gewoon zo oncompleet.

Maar goed, in smsen kan je (zoals hierboven werd gezegd) alles verkeerd opvatten.
Mijn lief maakt regelmatig grapjes, maar in sms kan ik het verschil niet zien tussen een serieuze opmerking en een grap. Dan zegt hij iets zoals 'dikzakje'. Word hier dan helemaal boos om terwijl ik zelf ook wel weet dat ik helemaal niet dik ben

Maar als je vriendin echt heel anders doet dan in sms, dan is dat niet zo goed.
Alsof ze in sms verliefder op je is dan in real life.
Jaa helemaal hetzelfde gevoel hier!
Ook over het feit of onze relatie het wel zou volhouden en dergelijke. Nu waren we overlaatst nog bezig over het feit dat wanneer zij later zou verder studeren ze misschien een half jaar naar het buitenland zou gaan ed...en daar werd ik al helemaal angstig van, ook al duurt het nog lang voor ze zoiets zou doen (4-5jr). Stiekem hoop ik dat ze het nooit zal doen...
Maar haar ouders hebben haar broer moeten overtuigen om het wel te doen (hij gaat nu tijdje naar het buitenland) en heb schrik dat ze het ook zou doen -heb nooit gezien dat ze haar ouders tegensprak-..en onze relatie gewoon een flop wordt na een half jaar

Maar overdag heb ik ook zo het gevoel van "ben ik wel verliefd?..ik mis haar totaal niet"..en s' avonds mis ik haar super hard.. en het is dit dat me beetje in de war brengt...
En dan gaat ze tijdens de volgende vakantie (waar wij mekaar net ietjes meer kunnen zien dan wanneer het school is) waarschijnlijk terug naar het buitenland, haar broer opzoeken. Langs de ene kant begrijp ik het wel, maar langs de andere kant heb ik iets van "pfff...we zien mekaar zo weinig, dan kunnen we mekaar net MEER zien, maar gaat ze weg en zien we mekaar NIET"... en daardoor heb ik ook beetje het gevoel "eej als het zo zit..."
Ik heb zo niets fijn om naar uit te kijken..
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 18:12
Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Heb ik ook !

Ik en mijn vriend smsen echt continue, meer dan 200 smsen per dag. .
Je bedoelt Pingen of WhatsApp he? Niet sms toch?

TS: Ik denk als jij je vriendin weer terugziet dat je dan weer dat verliefde gevoel terug hebt. Hoe lang blijft ze nog weg? Je kan je nu beter gaan concentreren op je examen want anders heb je nog een last erbij. Met je relatie komt het wel goed verwacht ik. En ja, ik zou ook smsen wat minder overdreven doen. Zo heb je ook meer stof om over te praten in real life he.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 19:17
highplaces
highplaces is offline
Drama om niks. Als ze in het buitenland zit, is het vanzelfsprekend dat ze minder sms't. Anyway, ze komt wel weer terug en dan kun je haar weer knuffelen. Stort je op je studie. Probeer er de voordelen van in te zien dat ze er nu niet is. Nu kun je je echt volledig op je herexamens richten, des te meer tijd heb je straks weer met haar.
Oud 27-08-2011, 12:51
Volk
Volk is offline
Stop met al dat sms-en. Blijkbaar werkt het niet voor jullie en gaan jullie niet uit van het positieve als je een bericht leest. Als je haar iets wil zeggen, bel dan. Dan zijn er minder misverstanden.

En maak je niet druk om dingen die misschien over 4/5 jaar gebeuren. Als je over 4/5 jaar nog samen bent en je een goede relatie hebt overleef je 6 maanden apart wel. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat als ze jou al regelmatig ziet en haar broer helemaal niet dat ze dan naar haar broer gaat om die ook weer eens even te zien. Ja, ze zou in die periode jou meer kunnen zien dan tijdens school. Maar haar broer ziet ze helemaal niet! Je zou blij voor haar moeten zijn dat ze haar broer weer kan zien. Als ze de volgende vakantie weg is betekent dat niet dat je niets hebt om naar uit te kijken. Je kunt zelf je vakantie met leuke dingen vullen en daar kun je alvast naar uitkijken.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2011, 15:39
Mimuna
Mimuna is offline
Citaat:
Je bedoelt Pingen of WhatsApp he? Niet sms toch?

TS: Ik denk als jij je vriendin weer terugziet dat je dan weer dat verliefde gevoel terug hebt. Hoe lang blijft ze nog weg? Je kan je nu beter gaan concentreren op je examen want anders heb je nog een last erbij. Met je relatie komt het wel goed verwacht ik. En ja, ik zou ook smsen wat minder overdreven doen. Zo heb je ook meer stof om over te praten in real life he.
Er staat smsen, dus ik bedoel ook smsen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2011, 18:25
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ik heb medelijden met de persoon die jouw telefoonrekening betaalt.

OT: als je ruzies alleen via sms zijn en niet via real life, minder sms'en. Zou knullig zijn als jullie uit elkaar zouden gaan door een ruzie via sms. Heb je ook wat meer om over te praten in real life zoals al eerder aangegeven werd.
Oud 28-08-2011, 11:13
Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Wat honkballetje zegt. Als je werkelijk zoveel SMST als je zegt, dan wil ik die telefoonrekening wel eens zien. De meeste abbonementen hebben namelijk limieten.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 11:14
Balpen
Balpen is offline
Ik ben me nu inderdaad volop aan het concentreren voor mijn examens =). En langs de ene kant ben ik blij dat ze even op vakantie is..smst ze toch minder en kan ik nu goed doorleren =).

Nadat ze terug is ga ik eens zien hoe de gesprekken via sms verlopen..als we nog vaak ruzie zouden hebben ga ik idd minderen.

@ honkballertje: Hebben jullie in NL geen gratis smsen? =p
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 11:16
Balpen
Balpen is offline
Citaat:
Wat honkballetje zegt. Als je werkelijk zoveel SMST als je zegt, dan wil ik die telefoonrekening wel eens zien. De meeste abbonementen hebben namelijk limieten.
Ik heb een limiet van 10 000 smsen/maand..iets meer dan 320 smsen/dag. Oké wel gek als je daar aan raakt
Maar aan de 200 raak ik soms ook wel, toch zeker een paar keer/maand (als het vakantie is)
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 11:17
Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Ik heb een limiet van 10 000 smsen/maand..iets meer dan 320 smsen/dag. Oké wel gek als je daar aan raakt
Maar aan de 200 raak ik soms ook wel, toch zeker een paar keer/maand (als het vakantie is)
10.000 wow.. Wist niet dat dat bestond maar goed, dan snap ik nog steeds niet waarom je zo'n duur abbonement neemt terwijl je ook gewoon voor een tientje in de maand gratis kunt pingen?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 11:23
Balpen
Balpen is offline
Citaat:
10.000 wow.. Wist niet dat dat bestond maar goed, dan snap ik nog steeds niet waarom je zo'n duur abbonement neemt terwijl je ook gewoon voor een tientje in de maand gratis kunt pingen?
Euhm het abbo kost 15€/maand =p..en dan zijn er nog 68 "gratis" belminuten bij
Is heus geen abbo van €90/maand ofzo hoor

Laat ons zeggen dat de sms-functie meer een MSN-funtctie heeft sinds ik gratis smsen heb
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 12:31
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Euhm het abbo kost 15€/maand =p..en dan zijn er nog 68 "gratis" belminuten bij
Is heus geen abbo van €90/maand ofzo hoor

Laat ons zeggen dat de sms-functie meer een MSN-funtctie heeft sinds ik gratis smsen heb
Wow, waar woon jij ooit dat je zoveel kan sms'en voor maar 15 per maand? Ja als je zoveel kan sms'en met een abbo van 15 euro snap ik het ook nog wel ergens. Als ik met mijn abbo 1 dag zoveel zou sms'en zit ik al op een rekening van 100 euro ofzo (doordat ik dan dik over mn abbo heen ga), maar dan nog zou ik aanraden om wat minder te sms'en, zo heb je toch helemaal niks meer over om het over te hebben enzo als je elkaar alles al via sms verteld?
Oud 28-08-2011, 12:40
Balpen
Balpen is offline
Citaat:
Wow, waar woon jij ooit dat je zoveel kan sms'en voor maar 15 per maand? Ja als je zoveel kan sms'en met een abbo van 15 euro snap ik het ook nog wel ergens. Als ik met mijn abbo 1 dag zoveel zou sms'en zit ik al op een rekening van 100 euro ofzo (doordat ik dan dik over mn abbo heen ga), maar dan nog zou ik aanraden om wat minder te sms'en, zo heb je toch helemaal niks meer over om het over te hebben enzo als je elkaar alles al via sms verteld?
Hah ik woon in Belgie ...en ik dacht dat dit nog duur was xD..
Maar bijna elke operator heeft hier zo een voorwaarde ivm gratis smsen. De duurdere zijn om mee te kunnen surfen/meer bellen..maar dat heb ik niet nodig
Edit: blijkbaar is er een nieuwe formule van dezelfde abbo als ik heb..je krijgt er 500Mb internet gratis bovenop..voor €15..wtf?! xD

Jaa nu vertelt ze echt niets van wat ze ginder doet of is ze vaag...dus daar ga ik al goed met haar over kunnen praten als ze terug is

Laatst gewijzigd op 28-08-2011 om 13:05.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 15:25
Mimuna
Mimuna is offline
Citaat:
Ik betaal slechts 15 euro per maand en heb daarmee 5000 gratis smsen.
Het gaat hier trouwens niet over mij
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 20:17
Balpen
Balpen is offline
Honkballertje, je moet eens een betere abbo zoeken^^

Nee even OT, Maar eens mn vriendin terug is gaat haar school ook terug beginnen en smsen we zoiezo een pak minder. Misschien 50 smsen ipv 100...is al een pak minder opzich ;-). Maar als we dan nog ruzie maken inderdaad nog minder blijven sturen =).
Bedankt voor jullie mening =).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2011, 20:34
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Honkballertje, je moet eens een betere abbo zoeken^^

Nee even OT, Maar eens mn vriendin terug is gaat haar school ook terug beginnen en smsen we zoiezo een pak minder. Misschien 50 smsen ipv 100...is al een pak minder opzich ;-). Maar als we dan nog ruzie maken inderdaad nog minder blijven sturen =).
Bedankt voor jullie mening =).
In NL zijn de abbo's gewoon belachelijk duur .

50 sms'jes scheelt idd al heel veel ten opzichte van die 100. Gewoon even aankijken zou ik dan zeggen. heb je met 50 sms'jes nog steeds ruzie, zou ik haar alsnog een keer voorstellen om het te beperken tot bijv 'maar' 10 sms'jes per dag (per persoon) en dat jullie elkaar daarna gewoon niet meer mogen sms'en, om te voorkomen dat je elkaar alles al verteld tijdens het sms'en en er dus wat meer over blijft om in real life over te praten .
Oud 29-08-2011, 18:46
Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Ik betaal slechts 15 euro per maand en heb daarmee 5000 gratis smsen.
Het gaat hier trouwens niet over mij
Link?
De meesten hebben niet voor niks Vodafone Blox, 1000 smsjes voor 10 euro.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 22:14
Balpen
Balpen is offline
Citaat:
Link?
De meesten hebben niet voor niks Vodafone Blox, 1000 smsjes voor 10 euro.
http://www.mobistar.be/nl/aanbod/inf..._PromoPostpaid

Hier is de aanbieding in België ..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten