Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik heb een aantal jaar geleden deze overstap al gemaakt en zit nu in het derde jaar van mijn bachelor. Officieel is dit dus het vijfde jaar van mijn studie. Ik moet heel hard mijn best gaan doen om dit jaar mijn bachelor te halen anders zit ik ook met de boete. Wat ik echter erger vind is het feit dat je nog maar vijf jaar recht hebt op ov (als alle plannen doorgaan). Dit betekend dat ik vanaf volgend jaar dus geen OV meer heb. Ik woon in Tilburg maar studeer in Utrecht, redelijk klote dus!!
Dit kunnen ze vanuit Den Haag toch gewoon niet maken. De spelregels worden veranderd tijdens het spel! Ik snap de nieuwe maatregelen opzich wel maar ik vind dat er sowieso meer duidelijkheid vanuit Den Haag moet komen. Wat zijn bijvoorbeeld uitzonderingen? Kan je een pre-master doen of van HBO naar Uni? Is er een verloop regeling? Kan je je nog verder ontwikkelen naast je studie of kan dat alleen als je verder geen sociaal leven hebt? Ik ben van mening dat voor nieuwe studenten deze regeling best mag gelden. Ik zeg dit niet omdat ik van alles wil profiteren en nieuwe studenten niks gun, maar omdat zij van te voren weten hoe de kaarten geschud zijn, en niet, zoals wij, halverwege pas! Weet iemand of er een post is waar je vragen aan de politiek kan stellen hierover? Dus niet DUO maar echt de politiek. Ik hoor het wel. |
![]() |
|
![]() |
Je mag 4 jaar over 'een' bachelor doen. Doe je een 2e, of ben je veranderd van studie dan ga je dus langstudeerboete betalen (wat TS zich afvraagt) omdat je dan totaal één of meerdere bachelorjaren teveel hebt.
Je mag wel een 2e bachelor starten die onder Gezondheidszorg of onderwijs valt, als je 1e bachelor dat niet was. In het Chroho register kun je zien of je studie daaronder valt. Bijv. 2 jaar Nederlands studeren en daarna nog aan Verpleegkunde beginnen kost je niets extra's aan collegegeld maar andersom wel. Even in het chroho kijken dus, want niet alle studies vallen onder de sector die je zou verwachten (zelf Farmacie=geen gezondheidszorg). Als je dus uitgeloot wordt voor geneeskunde o.i.d. kun je eerst een jaar iets anders studeren zonder langstudeerboete te betalen, maar bijv geen biomedische wetenschappen omdat dat ook onder gezondheidszorg valt. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|