Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2011, 12:45
Verwijderd
Ik vroeg me af wat voor ideeën jullie hadden over 2020. Over 9 jaar tijd, hoe ziet jouw leven er dan uit? En hoe ziet Nederland eruit? Droom je graag van je toekomst? Of ben je er juist bang voor? En waar ben je dan bang voor? Gaat het helemaal mis met de mensheid of zullen we dan eindelijk de goeie kant op gaan? Ga je 2,5 kind hebben en een hond, of samen met twee hete mannen(/vrouwen/whatever) de wereld rondreizen? Do tell!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2011, 13:41
RiRi95
RiRi95 is offline
Ik ben er meestal bang voor.
Bang om voor altijd alleen te blijven en geen leuke vriend te vinden, voor oorlog, mensen verliezen, me carrière etc.
Ik klink nu misschien erg wanhopig maar zit er vaak mee.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 13:45
Verwijderd
Ik denk er wel eens over na. In 2020 zou ik klaar moeten zijn en een baan moeten hebben. Maar aangezien ik geen idee heb wat ik met mijn studie wil en kan, is dat nog even een gat . Verder denk ik er wel eens over na dat ik tegen die tijd wel ergens anders dan in Nederland woon . Is ergens toch ook wel een erg aanlokkelijk idee.

Verder heb ik er eigenlijk geen ideeën bij nog .
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 13:49
Schrödinger
Schrödinger is offline
In 2020 zit ik hopelijk nog in de wetenschap, als postdoc of junior professor dan. Waar weet ik niet. Zo niet, dan programmeur ergens, of zo. Ik denk niet dat Nederland er in 2020 radicaal anders uitziet.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 14:10
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Dan ben ik hopelijk aan het werk en heb ik een leuke woning; mocht ik een vaste vriendin hebben lijkt 31 me ook wel een mooie leeftijd om aan kids te beginnen.

Nederland ziet er niet echt anders uit, maar ik hoop wel dat tegen die tijd religie eindelijk volledig uit de politiek wordt gebannen.
Oud 03-09-2011, 14:32
Rivka
Rivka is offline
In 9 jaar weet ik niet of er heel erg veel gaat veranderen. Maar toch: een paar dagen geleden is er een nieuw virus gemaakt dat kankercellen aanvalt. Misschien zijn zulke dingen over 9 jaar toch beter ontwikkeld.

Over 9 jaar ben ik 24, dus dan ben ik waarschijnlijk wel klaar met mijn studie en heb ik hopelijk een goede baan. Verder hoop ik dan (evt. met leuke vriend) een huisje te hebben, al zou ik dan nog geen kind willen.
Oud 03-09-2011, 14:43
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
pfff over 9 jaar,dan ben ik misschien al wel klaar met school...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 15:31
Verwijderd
Over 9 jaar ben ik bijna 40. Christus te paard.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Over 9 jaar ben ik bijna 40. Christus te paard.
Dat.

En ik denk niet na. Ik weet niks met zekerheid, alleen dat ik waarschijnlijk (dus niet eens zeker) geen kinderen heb.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 16:01
Daboman
Daboman is offline
9 jaar, dat is een lange tijd. Ik kijk meestal niet verder dan 5. Mijn kristallen bol werkt ook niet lekker, ik weet namelijk nu niet goed welke kant ik uit wil, dus kijk ik op het moment niet eens verder dan een jaar. Iig heb ik wel graag een woning en een baan. En natuurlijk dam ik nog steeds, dammer for life.
Oud 03-09-2011, 16:14
Verwijderd
Over 9 jaar ga ik Before Sunset kijken () maar verder heb ik echt nog geen flauw idee.

Ik vind het vreselijk moeilijk en eng om naar de toekomst te kijken. Ik weet niet wat het is, maar ik kan het gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 16:35
Chick Rock
Chick Rock is offline
De toekomst is eng ja. Ik ben in 2020 33/34 ai. Ik hoop dan een goede baan te hebben in een leuk museum of wellicht een eigen galerie. Hopelijk woon ik in een fijn huis, heb ik een lieve vriend, een kind (of twee) en een hond natuurlijk.
Oud 03-09-2011, 18:00
Noedelhap
Noedelhap is offline
Wat een walgelijk deprimerende gedachte dat ik dan al bijna 40 ben Nee, ik droom niet graag van de toekomst, want dan denk ik meteen aan hoe kort en snel het leven is.

Iig, dan hoop ik een fatsoenlijk steady inkomen te hebben met mijn werk, mooie dingen te hebben gemaakt, een toffe condo of woning, een vriendin en voor de rest zie ik wel.
Voor mijn gevoel zijn de afgelopen 5 jaar al vrij snel voorbij gegaan, maar in die tijd is op zich best wel e.e.a. gebeurd (afstuderen enzo).
Wat ik iig niet hoop is op één dag wakker te worden en te beseffen dat het 10 jaar later is zonder dat er enige vooruitgang in mijn leven en welvaart is geweest.

Nederland zal er nog wel hetzelfde uitzien, met hooguit nieuwe politici, nieuwe economische crises, nieuwe technologieën, maar nog steeds dezelfde actuele thema's.

Laatst gewijzigd op 03-09-2011 om 18:05.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 18:39
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Wat ik iig niet hoop is op één dag wakker te worden en te beseffen dat het 10 jaar later is zonder dat er enige vooruitgang in mijn leven en welvaart is geweest.
Oja, dat is ook één van mijn grote angsten .
Oud 03-09-2011, 18:46
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Over 9 jaar ben ik dood en mijn werk leeft door.
Oud 03-09-2011, 19:41
Verwijderd
Daar wil ik niet over nadenken.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 20:42
Edelweiss
Edelweiss is offline
Haha dan ben ik 23.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 20:57
Vice
Vice is offline
Ik ga vanuit dat ik dan (nog steeds) werk heb. Waarschijnlijk gewoon een kantoorbaan bij een verzekeringsbedrijf of pensioenfonds. Verder misschien een huisdier, nieuwe woning en andere auto.

Overigens zal Nederland zelf in die 9 jaar weinig veranderen.
Oud 03-09-2011, 23:21
Thomas.
Thomas. is offline
Citaat:
Haha dan ben ik 23.
Hee ik zie ineens 14 bij je leeftijd staan, gefeliciteerd!

OT: ik hoop dat we dan van die coole gadgets hebben w qua technologie

En verder zie ik wel. Ik laat me verassen
Oud 04-09-2011, 04:17
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
En verder zie ik wel. Ik laat me verassen
Ai, pijnlijk.
Oud 04-09-2011, 07:21
Verwijderd
Dan ben ik 27 en hoop ik een leuke baan te hebben en ik denk niet dat Nederland heel erg zal veranderen
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 09:26
Uice
Uice is offline
Dan hebben we allemaal een chip in ons hoofd en is het verboden emoties te voelen!!!!111

Nee, dan verdien ik genoeg om rond te komen met het schrijven over en vertonen van films, en wellicht ook het maken ervan.
Oud 04-09-2011, 12:22
Geel
Geel is offline
Dan hoop ik al bezig te zijn met een opleiding tot psychiater. Dat is eigenlijk mijn doel op dit moment voor ""later/de toekomst"".
Oud 04-09-2011, 19:21
Issun
Issun is offline
Over 9 jaar ben ik 26. Dan heb ik hopelijk iets gedaan met m'n creatieve disciplines (muziek/literatuur) en anders heb ik natuurlijk m'n nu nog onbekende studie waarmee ik hopelijk iets in het buitenland kan doen. Het liefst ga ik na m'n studie meteen weg uit Nederland. Niet voor altijd, maar wel voor een langere periode. Kinderen wil ik echt nog niet hebben dan, misschien 10 jaar later.
Oud 04-09-2011, 20:24
Em.
Em. is offline
Ik denk dat er in Nederland niet veel verandert zou zijn. Misschien dat het OV nog wat verder verkut is en de PVV niet meer zo populair is, maar echt grootse dingen, mwah.

En verder zou ik als het goed is dan wel klaar moeten zijn met iets aan een opleiding/studie, al weet ik nog steeds niet welke, want ik vind alles stom. Dus misschien ben ik ook wel gewoon voor een trein gesprongen en hartstikke dood enzo. Oké, minder drama, ik ga ervan uit dat ik dan dus íets heb afgerond, érgens werk, wat niet heel spannend is, want dat kan ik niet aan. En dat ik dan ergens een huurhuisje heb en een ritme. En ik vind dat ik tussen nu en negen jaar toch wel minstens één bundel heb uitgegeven, en misschien ook wel weer gestopt ben met dichten uit pure 'o jee ik kan helemaal niets en iedereen denkt van wel'-paniek. En misschien ook wel weer begonnen. Of anders in ieder geval iets anders op creatief gebied.

En op relationeelgebied hoop ik dat ik iets meer zelfvertrouwen heb en gewoon met mensen durf te praten zonder dat ik duisent doden sterf. En dat ik dan net aantrekkelijk genoeg ben (zelfverzekerde mensen zijn aantrekkelijker! ) om tenminste één serieuze lange relatie in het verleden te hebben gehad (dat mag wel, op je 26ste) maar liever twee of meer, waarvan er één nog loopt. En indien niet (maar ook indien wel) heb ik een kat. Want daar kan een mens tenminste normaal mee praten! O ja, en ik zou graag allerlei toffe boeken om me heen hebben.

En geen kinderen. En geen enge buitenlandse reizen/woningen/dingen.
Oud 04-09-2011, 21:14
Verwijderd
Ik verwacht dan huisarts te zijn met een vaste aanstelling in een gezondheidscentrum of in met wat andere huisartsen in een maatschap. Ik wil geen solopraktijk want ik wil 4 dagen kunnen werken omdat ik waarschijnlijk tegen die tijd ook wel 1 of 2 kinderen heb. Met Theodoor natuurlijk. Daarnaast hoop ik tegen die tijd ook weer verhalen te schrijven en een volwassener forum gevonden te hebben

Nl zal niet zo veel veranderd zijn maar ik ben wel benieuwd wat telefoons dan allemaal kunnen en hoe hard ik me dan vetbaas over de tijd dat het maarliefst tien minuten duurde om één film te downloaden
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 23:00
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
En op relationeelgebied hoop ik dat ik iets meer zelfvertrouwen heb en gewoon met mensen durf te praten zonder dat ik duisent doden sterf. En dat ik dan net aantrekkelijk genoeg ben (zelfverzekerde mensen zijn aantrekkelijker! ) om tenminste één serieuze lange relatie in het verleden te hebben gehad (dat mag wel, op je 26ste) maar liever twee of meer, waarvan er één nog loopt.
Of je stopt met onzeker zijn want ik vind je posts altijd leuk dus dat moet je in het echt ook wel zijn!

Ik ben over negen jaar negenentwintig. Ik heb geen idee waar ik dan ben, maar hopelijk ben ik minder labiel, ken ik nog steeds mijn favoriete vriendinnetjes, kan ik beter tegen wodka-jus dan gisteravond en is mijn minnaar nog steeds mijn minnaar. Ik wil een toffe baan maar misschien ook wel mijn eigen koekjeswinkel. En ik zou gaarne in IJsland wonen, want dat is het eerste land waarvan ik denk dat ik het wel aan zou kunnen. Eigenlijk heel saai.
Oud 04-09-2011, 23:09
Verwijderd
Dat zie ik dan wel weer!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Dat zie ik dan wel weer!
zo zie ik het ook.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 23:53
Verwijderd
Tering zeg, wat een gebrek aan fantasie bij iedereen Hebben jullie geen leuke of gekke of enge ideeën? Over negen jaar heb je twee hoofden. Over negen jaar is de geest van je bijna-dode oma overgezet in het lichaam van je hond. Over negen jaar hebben mensen nog maar twee tanden, want de rest is eruit geëvolueerd. Het is echt een heel deprimerend topic geworden! Dit is nou net waarom ik het zelf ook zo'n suf onderwerp vind....

Maar okee, om eerlijk te zijn heb ik er ook niet bijgezet dat het ook onrealistische toekomstbeelden mochten zijn
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 23:55
Verwijderd
Citaat:
Ik verwacht dan huisarts te zijn met een vaste aanstelling in een gezondheidscentrum of in met wat andere huisartsen in een maatschap. Ik wil geen solopraktijk want ik wil 4 dagen kunnen werken omdat ik waarschijnlijk tegen die tijd ook wel 1 of 2 kinderen heb. Met Theodoor natuurlijk. Daarnaast hoop ik tegen die tijd ook weer verhalen te schrijven en een volwassener forum gevonden te hebben

Nl zal niet zo veel veranderd zijn maar ik ben wel benieuwd wat telefoons dan allemaal kunnen en hoe hard ik me dan vetbaas over de tijd dat het maarliefst tien minuten duurde om één film te downloaden
Ik hoop dat in 2020 de naam van dit forum eindelijk is veranderd in "Het forum voor mensen die lang geleden scholieren waren en dit gewoon een gezellige groep mensen vinden om mee te blijven praten"
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 05:52
Verwijderd
Dan hoop ik klaar met school te zijn. Een werledreis maken en dan toch nog genoeg geld op de ban k hebben staan.

En ik denk niet dat er veel verandert. Alleen Zuid-Limburg moet weer over de ov enzo nog moeilijker gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 07:20
Verwijderd
Ik kan de komende maanden niet eens overzien, laat staan over 9 jaar....

Maar ik geef het een poging.

Over 9 jaar, heb ik nog 5 jaar te gaan, voor ik bij defensie met pensioen mag/moet. Waarschijnlijk heb ik dan wat managements cursussen gedaan, en zit ik bij de Natres. Mijn D rijbewijs moet dan over een jaar verlengd worden, plus dat ik mijn vakbekwaamheid op peil moet houden d.m.v. cursussen. Ik hoop dan dat ik met mijn vriendin een mooi huisje heb, wellicht een kind. Welk beroep ik dan heb, zie ik wel. Ik heb nu al vrij veel mogelijkheden, tegen die tijd nog veel meer.

Geen vast omlijnd doel hier.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 10:29
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Tering zeg, wat een gebrek aan fantasie bij iedereen Hebben jullie geen leuke of gekke of enge ideeën? Over negen jaar heb je twee hoofden. Over negen jaar is de geest van je bijna-dode oma overgezet in het lichaam van je hond. Over negen jaar hebben mensen nog maar twee tanden, want de rest is eruit geëvolueerd. Het is echt een heel deprimerend topic geworden! Dit is nou net waarom ik het zelf ook zo'n suf onderwerp vind....
Ja zeg, we hebben het over negen jaar, geen 100.
Oud 05-09-2011, 10:31
Groentensoep
Groentensoep is offline
Mijn doel, hoop & droom
Lieve vrouw, kind (tegen die tijd mag de 1e er wel zijn) & onafhankelijk inkomen

...maar met mijn huidige vooruitgang:
???
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 10:34
Carn
Carn is offline
idd, de komende 9 jaar gaat er echt niet veel veranderen; de afgelopen 11 jaar waren ook niet echt bijster interessant. En wetenschappelijke ontdekkingen die de komende 9 jaar misschien wel voor een doorbraak gaan zorgen worden toch niet zo snel interessant voor de consument.
Oud 05-09-2011, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Ik hoop dat in 2020 de naam van dit forum eindelijk is veranderd in "Het forum voor mensen die lang geleden scholieren waren en dit gewoon een gezellige groep mensen vinden om mee te blijven praten"
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 10:40
Carn
Carn is offline
In 20020 verkrijgt Groen Links complete wereldheerschappij, gaan we een Dyson Sphere bouwen rondom de zon WANT ZONNE-ENERGIE IS THE BOMB, en om dit mogelijk te maken gaan we alle natuurlijke grondstoffen in ons zonnestelsel gebruiken. Het resultaat is dat we alle planeten en asteroides opbrassen, en onszelf en alle dieren digitaal uploaden in de Uber1337Matrix van de Dyson Sphere en we leven dan nog lang en gelukkig OP ZONNE-ENERGIE VOOR EEUWIG EN ALTIJD en hebben we een awesome cool defense grid die alle Aliens helemaal kapotschiet als ze het geheime wachtwoord "HALSEMA" niet weten.
Oud 05-09-2011, 10:41
Carn
Carn is offline
true story.
Oud 05-09-2011, 12:15
Carn
Carn is offline
Jeetje hebben jullie geen fantasie ofzo!!
Oud 05-09-2011, 12:16
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Geniaal
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 12:18
Groentensoep
Groentensoep is offline
In 2020 hebben we (hopelijk) realtime raytracing

klik voor vergroting

dit zijn geen foto's; dit zijn computer graphics die op dit moment heel veel tijd kosten om aan te maken, maar ooit realtime gebruikt kunnen worden, zoals in games.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 12:18
Verwijderd
Nou, Ik hoop dat we (vriendje en ik) een paar mooie vakanties achter de rug hebben tegen die tijd en leuke ervaringen en herinneringen hebben opgedaan. Gewoon echt dingen zien van de wereld, maar geen complete wereldreis ofzo. Dat we samenwonen in een koophuissie/flatje/ietsmeteendak. Niet groot alsjeblieft, wel gezellig ! Geen kinderen pl0x, maar wel een paar honden of 1 mag ook! Hoe Nederland er dan uitziet, wil ik niet bij nadenken maar ik geloof niet dat er zoveel veranderd verder (als in HELE grote veranderingen). denk alleen steeds meer sociale problemen omdat die kids op school straks alleen nog maar communiceren via een scherm. doen ze nu al natuurlijk, maar ik denk dat het alleen maar erger word.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 12:21
Groentensoep
Groentensoep is offline
Citaat:
denk alleen steeds meer sociale problemen omdat die kids op school straks alleen nog maar communiceren via een scherm. doen ze nu al natuurlijk, maar ik denk dat het alleen maar erger word.
Ja, dat zeker.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 12:21
Carn
Carn is offline
Citaat:
In 2020 hebben we (hopelijk) realtime raytracing
Dat kan nu ook al realtime hoor! Heb je alleen nogal wat computers voor nodig ;P
Oud 05-09-2011, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Dat kan nu ook al realtime hoor! Heb je alleen nogal wat computers voor nodig ;P
Niet eens. Er is recentelijk een oplossing voor gevonden en toen werd het ook gedemonstreerd.

Ik heb geen flauw idee hoe 2020 eruit zal zien. Hopelijk is Apple dan failliet.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 12:25
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Hopelijk is Apple dan failliet.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 12:27
Groentensoep
Groentensoep is offline
Citaat:
Niet eens. Er is recentelijk een oplossing voor gevonden en toen werd het ook gedemonstreerd.

Van wie moet Microsoft dán hun features na-apen? Van wie moet Samsung dan hun tablets na-apen? Van wie moet HP dan hun notebooks na-apen?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 12:27
Carn
Carn is offline
Citaat:

Dan was dan vast geen pure raytracing, maar gewoon een afgeleide/workaround. Dat is eigenlijk het gros van alle grafische dingen, workarounds.
Oud 05-09-2011, 12:28
Carn
Carn is offline
Citaat:
Van wie moet Microsoft dán hun features na-apen? Van wie moet Samsung dan hun tablets na-apen? Van wie moet HP dan hun notebooks na-apen?
Atari en Commodore.
Reageren

Regels voor berichten