Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2011, 16:06
hoihoi5
hoihoi5 is offline
Wat is jouw favoriete vervoersmiddel (fiets, trein, bus, auto, vliegtuig)? En wat is je meest gebruikte (aantal uren per week)?

Laatst gewijzigd op 04-09-2011 om 16:07. Reden: Duidelijker maken over welke vervoersmiddel het gaat
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2011, 17:37
brands
brands is offline
Fiets, omdat je binnen de stad overal zo bent en niet afhankelijk bent van openbaar vervoer. Wat ik fiets door de week is sneller dan met de bus . Aantal uren per week is afhankelijk van het schoolrooster, maar reken gemiddeld een uur of 4.
Oud 04-09-2011, 18:17
Verwijderd
Auto, want dan ben je snel ergens en je kan ver reizen, je bent niet afhankelijk van iemand, je hoeft niet te wachten je kan gelijk vertrekken. En helaas gebruik ik het meest de fiets.. aantal uren per week ik denk 3 uurtjes per week ik gebruik het alleen om naar school te gaan dus..
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 18:34
AzN
AzN is offline
De auto is m'n favoriete vervoermiddel, terwijl 't OV (en dan vooral de trein) tot nu toe m'n meest gebruikte was. Aangezien ik sindskort 'n leaseauto heb, zal de auto vanaf nu ook tevens m'n meest gebruikte vervoermiddel worden .
Oud 04-09-2011, 22:36
Verwijderd
Auto
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 07:28
Hawahaai
Hawahaai is offline
Auto. En daar zit ik ook het meest in (per week zo'n 300 minuten, denk ik).
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 18:10
Ivo
Ivo is offline
Voor langere afstanden de auto. Voor afstanden tot 5 km pak ik liever de fiets als het droog is en ik niet veel spullen mee hoef te nemen.
Ik zit per week zo'n 50 uur in de auto.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 11:13
Verwijderd
Auto, ik ben opgegroeid in een plaats waar het OV niet toereikend was, dus de auto was voor mij een redding. Nu moet ik nog steeds vaak ver reizen owv hobby's en vrienden en ook dat doe ik dan het liefst met de auto.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 11:30
Verwijderd
Voor afstanden tot 20 kilometer prefereer ik altijd de fiets. Voor de rest auto, want het OV is waardeloos.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 11:34
Daboman
Daboman is offline
Ligt heel erg aan de bestemming. Ik ben het liefst zo snel mogelijk op mijn bestemming, maar daarvoor is de auto niet altijd de beste optie. Ook de parkeergelegenheid op bestemming is van belang, als ik m'n auto niet kwijt kan ligt het voor de hand om met het OV te gaan.

Voor afstanden van 5 km of korter pak ik standaard de fiets. Tot 10 km pak ik ook vaak de fiets, maar dan kijk ik ook naar het weer.

Voor m'n werk is de auto de beste optie, ik rijd buiten de spits. Dus die gebruik ik nu het vaakst. De snelweg sluit een stuk beter aan dan het intercity-netwerk, zowel thuis als op m'n werk. Het is ong 35 km, voor de fiets vind ik dat veel te ver en bij een ochtenddienst zou ik dan veel te vroeg op moeten staan.

Ik heb ook nog wel voor m'n werk de combinatie fiets - intercity - fiets gedaan, dus combineren kan ook nog. Daarvoor had ik een oude 2e fiets die ik als pendelfiets tussen werk en het station gebruikte.

Laatst gewijzigd op 06-09-2011 om 11:42.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 13:27
Missy
Missy is offline
Auto, vanwege het gemak.
Oud 08-09-2011, 18:30
erweka
erweka is offline
Ik ga eigenlijk overal op de fiets naar toe, zolang dat tenminste op redelijke wijze haalbaar is.
Nou moet ik zeggen dat ik over het algemeen wel een stuk harder fiets als de meeste andere mensen.
Naar school is voor mij 7 km en daar doe ik eigenlijk nooit langer als een kwartier (15/16 min) over. Aangezien ik 5 dagen per week naar school fiets zit ik 10x een kwartier op de fiets. Verder fiets ik in het weekend ook nog regelmatig en bij elkaar zo'n 3500-4000km in een jaar. Persoonlijk vind ik de auto ook wel een erg fijn vervoermiddel, zeker zolang er zoiets als Volvo op staat. Vroeger vond ik de trein ook altijd heel leuk (hobby) maar tegenwoordig heb ik altijd hoofdpijn in de trein dus nee, liever niet meer...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 21:41
Steelpan
Steelpan is offline
Citaat:
Voor afstanden tot 20 kilometer prefereer ik altijd de fiets. Voor de rest auto, want het OV is waardeloos.
In mijn buurt is het OV anders goed geregeld. (rondom Den Bosch) Bussen rijden meestal op tijd. 's Morgens kan hij een paar minuten later komen, maar dat komt door de berg scholieren die dan instappen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 10:00
KIET
KIET is offline
Uiteraard de auto Niet alleen omdat het openbaar vervoer hier bijna niet te doen is, maar ook omdat ik liever mijn eigen reis bepaal qua bereikbaarheid en tijden. Ik hoef ook niet zo nodig met mensen die ik niet ken in een compartiment te zitten bij het reizen, liever in mijn privéstukje van de auto. En ik ben gewoon dol op mijn auto('s)

Met mooi weer gebruik ik ook nog regelmatig de fiets, eigenlijk om dezelfde redenen. Al is dat vaker recreatief dan echt als vervoersmiddel.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten