Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2011, 20:40
Winstanley
Winstanley is offline
Ik zit op dit moment een beetje in dubio. Ik zit in 4e vmbo tl. Mijn planning is om na deze opleiding nog 2 jaar Havo te doen om dan naar het HBO door te stromen.

Met het oog op de havo heb ik 8 vakken in mijn pakket. Maar nu ben ik erachter gekomen dat ik biologie moeilijk vind. Ik vind het niet noodzakelijk om dit erbij te hebben, omdat ik later die richting niet op wil, en het dus ook niet voor mijn profiel op de havo en als opleiding op het hbo hoef te doen (ik wil economie kant op en dan misschien iets met sport).

Hebben jullie een idee of ik bio moet laten vallen??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2011, 11:06
Silvano08
Silvano08 is offline
Ja, als je zeker weet dat je iets in economische richting wil gaan doen, kan je het volgens mij gewoon laten vallen. Je moet wel uitkijken dat je dan geen vakken tekort komt voor de havo, maar in het deel van 'vakken tekort komen' heb ik niet echt veel inzicht, dus dat moet je zelf even uitzoeken.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 12:49
Verwijderd
Hoeveel vakken heb je nodig om naar de HAVO te gaan? Want ik weet alleen dat je een extra vak moet hebben, maar hoeveel vakken je dan in totaal moet hebben weet ik niet.
Als je biologie laat vallen en je kan daardoor niet meer naar de HAVO zou ik het persoonlijk jammer vinden. Biologie is een lastig vak, maar als je daardoor niet meer naar de HAVO kan gaan is dat zonde. Hoeveel sta je voor biologie? En hoe zit het als je voor biologie een onvoldoende hebt op je eindexamen? Als dat allemaal weinig uitmaakt zou ik er gewoon voor gaan. Eerst je andere vakken, dan biologie en dan zien hoe ver je komt. En wie weet haal je het wel en kan je door naar de HAVO. Geen idee of het zo makkelijk is zoals ik nu zeg, dus zeg het astjeblieft als ik helemaal fout zit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten