Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2011, 13:22
Lorelei
Lorelei is offline
Ik overweeg een master te gaan doen in een andere stad maar te blijven wonen waar ik nu woon. Voor zover ik weet hoef je maar 1x collegegeld te betalen, ook al schrijf je je in bij twee of meerdere universiteiten. Is er een reden waarom ik dan me niet gewoon zowel bij de universiteit in de andere stad als bij de universiteit in m'n eigen stad zal inschrijven zodat ik hier ook gewoon naar de UB kan blijven gaan en zo?
Oud 13-09-2011, 09:26
ganralph
ganralph is offline
Je schrijft je dus in voor twee masters, bij twee verschillende universiteiten, één voor "de echie" en één voor "de sier"?

Qua collegegeld zou dat geen probleem moeten zijn inderdaad, maar controleer even wat voor regels de universiteit in je woonplaats heeft omtrent studiepunten e.d. Sommige opleiding verbinden gevolgen aan het niet halen van (voldoende) studiepunten e.d. en als je daar geen vakken gaat volgen, kunnen ze wel eens aan de bel trekken.

Kijk anders ook of er geen andere manier is om gebruik te maken van de voorzieningen in je stad. Misschien biedt je UB ook wel (beperkt) toegang voor externe studenten (van andere universiteiten dus), of kun je een losse pas krijgen voor de UB (net zoals voor de gewone bieb). Aangezien je al een BA hebt, kun je kijken of er een alumnivereniging is die toegang biedt tot de voorzieningen.
Oud 17-09-2011, 20:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je hebt toch ook toegang tot de universiteits bibliotheek ook als je niet bij die universiteit ingeschreven staat? Mijn vriend studeert in Amsterdam aan de UvA maar omdat ik in Rotterdam woon gaat hij hier ook regelmatig in de bieb van de Erasmus Universiteit studeren en dat is geen enkel probleem voor zover ik weet.
Oud 19-09-2011, 08:15
Verwijderd
Je mag ook gewoon naar de UB van een andere uni als je op de ene bent ingeschreven, hoor! Wat betreft computerruimtes etc moet je wel even navraag doen. Zou gewoon bij beide universiteiten vragen hoe het precies zit, maar het zou inderdaad geen probleem moeten zijn om je voor 2 masters tegelijkertijd in te schrijven, hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten