![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Gewoon aardig zijn= gewoon naief zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar je hebt inderdaad gelijk dat zij geen enkele hint heeft gegeven dat ze het niet wilde, en hem misschien zelfs heeft lopen aanmoedigen, maar dit heeft dan weer geen fuck te maken met het roken van een joint. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En reken maar dat meneer eerdaags wel weer eens een "praatje wil maken", niet gewelddadig, maar wel blijven proberen. |
![]() |
||
Citaat:
Natuurlijk geeft een joint je niet extra rechten, maar het maakt je wel losser, je gaat meer durven/minder goed nadenken over dingen... Ik bedoelde het meer geruststellend naar TS toe. Omdat die man onder invloed was heeft hij haar aangerand. De kans dat ie dat nog een keer doet als ie niet onder invloed is, is daarom kleiner.
|
Verwijderd
|
Hij heeft haar niet eens aangerand, want zij heeft nooit aangegeven dat ze het niet wilde, en heeft hem eigenlijk zelfs zitten aanmoedigen. Zo bedoelde ik het helemaal niet (zoals in mijn tweede post te lezen is).
Ik vind gewoon dat alcohol en andere drugs nooit een excuus zijn. Zo simpel. |
![]() |
|
Wikipedia zegt:
"Het zedenmisdrijf aanranding, of formeel aanranding van de eerbaarheid, is iemand dwingen tot het plegen of ondergaan van een ontuchtige handeling. Vaak komt dit neer op het ongewenst aanraken of laten aanraken van geslachtsdelen. Ook zoenen onder dwang is aanranding, en tongzoenen onder dwang is zelfs verkrachting." Dus ja, het is aanranding.
|
Verwijderd
|
Hij heeft haar niet gedwongen. Zij heeft het toegestaan zonder te zeggen dat ze het niet wilde hebben. Dit gepaard met haar "aanmoedigingen" is wel genoeg om te zien dat deze man haar niet bewust heeft gedwongen tot iets dat ze niet wilde.
Het zou wat zijn, zeg. Een jongen zoent mij, ik sta het toe en dan ga ik achteraf zeuren dat 'ie me heeft aangerand. Of nog erger. Iemand wil seks met mij, ik sta het toe en dan achteraf zeuren dat ik verkracht ben? Ja, zo werkt het natuurlijk niet. |
![]() |
||
Citaat:
Ik weet niet precies hoe het met de bewijsvoering zit, maar dat is een andere vraag.
||
Verwijderd
|
Citaat:
1. Zij nodigt hem uit. Misschien dacht die man wel dat ze misschien interesse had.. 2. Die man begint met voetjevrijen en zij zegt niet dat ze het niet wil hebben, ze trekt ook haar voeten niet weg, maar laat hem fijn zijn gang gaan. Dacht 'ie al dat ze misschien interesse had, dan weet 'ie dat nu natuurlijk "zeker", want anders had ze hem wel verteld dat 'ie moet optyfen. 3. Die man gaat weg en ze loopt hem ook nog eens naar de deur, waar die man haar begint te zoenen. Als ze dáár dan ook al niets van zegt én ook nog eens tegen die kerel zegt dat ze later nog wel langskomt, hoe moet die man dan in godsnaam weten dat ze alles tegen haar zin heeft gedaan? Sorry, hoor, maar ik vind niet dat die man hier iets verkeerds heeft gedaan, afgezien van het feit dat 'ie blijkbaar vreemd is gegaan (want volgens de TS heeft 'ie een vriendin en een kind). Als ik de hele tijd signalen afgeef en iemand probeert mij aan het eind van de avond te zoenen, dan geef ik alsnog aan dat ik er niet van gediend ben. Als ik dan ook het zoenen nog toesta heeft die man mijns inziens niets verkeerds gedaan. Volgens mij geven de meeste mensen voor het zoenen geen verbale toestemming, als in "Je mag me nu zoenen, hoor." Mensen gaan gewoon zoenen, en dat is gebaseerd op signalen die je elkaar geeft. Dat deze man dacht dat 'ie haar wel kon zoenen is echt zijn eigen schuld niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En volgens mij schijnt iedereen te vergeten dat de TS deze man gewoon zijn gang heeft laten gaan, van voetjevrijen tot zoenen (en daarna ook nog eens verbaal ingaan op een uitnodiging achteraf). Tell me op welke mogelijke manier deze man had moeten weten dat de TS het niet wilde? Mijn exen hebben mij bijvoorbeeld ook niet van tevoren gevraagd of ze me mochten zoenen. Dit gebeurde gewoon en aan de hand van de signalen die ik gaf wisten ze dat ik het goed vond. Het was nogal een ander geval geweest als de TS had aangegeven het niet te willen en de man in kwestie ging alsnog door. Ja, dan had 'ie erg fout gezeten. Ik vind het heel lullig voor de TS, hoor en ze moet gewoon meer lef hebben, duidelijker aangeven wat ze wel en niet wil en stoppen met verkeerde signalen afgeven (met andere woorden: als iemand gaat voetjevrijen en je bent daar niet van gediend, trek je voet dan weg en zeg dat 'ie moet opzouten, ga er niet in mee). |
![]() |
||
Citaat:
TS zelf ?
||
Citaat:
Anyway, mij lijkt niet dat je iedereen mag aanranden tenzij die persoon aangeeft dat die er niet van gediend is. Het is ook niet zo dat je een fiets mag stelen van iemand tenzij diegene expliciet aangeeft dat die dat niet wil. En mij lijkt dat je eigen lichaam net iets belangrijker dan je bezit.
||
Citaat:
Bovendien spreken de gevoelens van de TS voor zichzelf. Als je je zo voelt is het zonder meer uitgesloten dat je uitnodigend overkomt.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Wat verstaan jullie onder aanranding? __anoniempje__ | 33 | 05-01-2017 02:41 | |
Liefde & Relatie |
hoe kom ik van lonkende collega's af?? Sangria | 39 | 29-08-2005 12:46 | |
Seksualiteit |
seksualiteit enquete whizzygirl | 8 | 15-01-2005 18:04 | |
Seksualiteit |
verkracht of niet? loezepoez | 39 | 19-05-2003 19:12 |