Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2011, 16:43
jeffreyvisser
jeffreyvisser is offline
hallo,
Ik ben samen met een paar andere bezig met het opnemen van een educatief filmpje voor school, het is weer eens wat nieuws en moet de 1e klassers gaan helpen met het begrijpen van de stof.

Wij hebben het onderwerp spanning opbouwen in de Nederlandse taal. Het moet dus ook een spannend filmpje worden. Nu hebben wij allemaal spullen te leen gekregen, goede hd camera, statief, grote microfoon enz.

Alleen ons probleem is wij hebben opgenomen in het donker, en dat maakt het beeld echt super slecht. Zit eruit als een zeer laag resolutie filmpje. Maar het is wel degelijk in 1080P hd. Nu dachten wij ja, we kunnen een bouwlamp gebruiken, maar hoe gaan we stroom krijgen op het kerkhof.

Ik zou graag ideeën van jullie willen horen! Ik heb een kleine trailer gemaakt en geupload op youtube, misschien willen jullie even kijken?
Kennen jullie toevallig ook bepaalde site waar je die trailers een beetje kan promoten? We willen zo veel mogelijk publiek trekken en natuurlijk ervoor zorgen dat de 'bruggers' er wat van gaan leren.

De taalregels komen in het filmpje als onderschrift te staan. Ow en kijk alsjeblieft over mn spelfout heen in het filmpje Dit is nog maar een voorproefje.

http://www.youtube.com/watch?v=_N9Pw6AuHMM
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2011, 09:00
DiederikV
DiederikV is offline
Ik zou je sowieso aanraden om de intro text "Stanislas movie's" in een andere kleur te doen bijvoorbeeld oranje, aangezien dit een contrasterende kleur is met blauw (de lucht) zal de titel er veel meer "uitspringen" en zal het er waarschijnlijk professioneler uitzien.

Voor de belichting heb je verschillende opties:

1 Koop, huur of leen een accu en sluit je bouwlamp daar op aan.

2 Er staat op de meeste begraafplaatsen een Gebouw waar waarschijnlijk een stopcontact in zit je zou hier toestemming voor moeten krijgen maar dan kan je het oplossen met een verlengsnoer.

3 Ik weet niet wat voor video editing software hebt maar je zou altijd nog overdag kunnen filmen en dan het bewerken zodat het er uitziet als 's nachts, hiervoor zou je nog de free trial van Adobe After Effects kunnen downloaden. Je zou tutorials voor After Effects hier kunnen vinden.

Ik hoop dat dit een beetje geholpen heeft en succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2011, 18:27
jeffreyvisser
jeffreyvisser is offline
he! bedankt voor je reactie. Wij gaan morgen verder praten over de gang van zaken. het idee van die accu zou handig zijn alleen is het probleem, dat ik niks heb om van die 12v, 220v volt te maken. Dat effect of filter om het donker te maken, zijn we ook mee bezig ik hoop dat dat werkt. Hebben we namelijk een constante lichtsterkte. En zie je niet zoveel verschil in de verschillende shots.

Ik werk trouwens met imovie, niet zo heel uitgebreid maar je kan er leuke dingen mee doen!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2011, 18:49
DiederikV
DiederikV is offline
Ik heb nooit met imovie gewerkt dus daarover kan ik niet spreken dus "Good Luck and Have fun" ermee.
Oud 27-09-2011, 19:04
jeffreyvisser
jeffreyvisser is offline
haha oke bedankt !
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten