Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2011, 15:14
thrillogy
thrillogy is offline
hallo allemaal.

ik hoorde via via over dit forum en wilde hier toch graag mijn verhaal kwijt en de vraag erbij oplossen.

ik ben nu pas ong. een jaar ongesteld, en was de laatste tijd vrij regelmatig. tot 6 weken geleden, toen werd ik ongesteld (op tijd). ik was toen in een stressperiode, en 2 weken later was ik weer ongesteld. het 1e moment veel bloed, het andere moment bijna niks (sorry voor smerige detail).

ik heb voor deze 2 bloedingen wel wat gedaan met een jongen, maar dat was alles behalve "de daad" zelf. en als er wat bij de ander gedaan werd dan had die andere wel zijn kleren aan. ik heb hem 1 keer getrokken en 1 keer gepepen. bij het trekken kwam hij niet klaar. bij het pijpen wel. maar dat heb ik doorgeslikt.

nou ben ik daarna nog ongesteld geworden, er is geen sperma bij mijn vagina in de buurt gekomen, dus zwanger zijn sluit ik uit.

echter is het zo dat gister mijn 28e dag was (normaal gesproken ong om de 28 dagen ongesteld). en heb ik wel ontzettende menstruatie klachten (rugpijn, buikpijn) maar is er nog geen bloeding.

waar kan dit aan liggen?

ik ben overigens niet aan de pil (deze is wel in overleg)

groetjes
Met citaat reageren
Oud 07-10-2011, 18:41
Mimuna
Mimuna is offline
Ik was de eerste paar jaar van mijn ongesteldheid ook regelmatig. Daarna werd het om de 2 weken en alsmaar onregelmatiger. Ik ben toen naar de gyneacoloog gegaan en hij zei dat hij de veranderingen niet kan verklaren, dat het gewoon iets normaals is en had me de pil aangeraden om de regels wat regelmatiger te houden.

Zwanger zijn kan je inderdaad zeker uit sluiten.
Was je de laatste tijd zeer vaak ongesteld en is het nu de eerste keer dat je weer een normale cyclus van 28 dagen hebt? Zo ja, dan is het mogelijk dat je lichaam op deze verandering reageert met buikpijn, rugpijn enz.
Je regels komen dan vanzelf een paar dagen later, ze zullen gewoon wat heviger en pijnlijker zijn.

Ik zou je wel de pil aanraden omdat dit alles zoveel makkelijker maakt
Met citaat reageren
Oud 07-10-2011, 18:58
thrillogy
thrillogy is offline
Ah, super om te horen dat er iemand is die hetzelfde heeft meegemaakt. Je bent toch altijd bang dat er op een of andere "magische" manier wat is fout gegaan hahaha.

Ik was dus 2 keer binnen 2 weken. Van te voren wel altijd rond de 28 dagen. Maarja weet dat ik het nog maar pas ben en dat dat dan uiteraard nog onregelmatig kan zijn/weer worden.

In ieder geval bedankt! (K).

Meerdere reacties zie ik graag komen
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 12:59
thrillogy
thrillogy is offline
meer reacties graag
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 18:07
Verwijderd
Rustig maar hoor, het antwoord is al gegeven. Maak je geen zorgen, als je niet zwanger kan zijn dan is er niets aan de hand.

Als je hebt lopen stressen dan gaat het sneller of langzamer, kans is groot dat je nu letterlijk zit te wachten op je ongesteldheid en dan duurt het alleen maar langer.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 19:00
thrillogy
thrillogy is offline
Dat klopt wel. Het voelt echt aan alsof ik al ongesteld ben, maar dat is dus niet zo. Kan het ook zijn dat je gewoon zo weinig baarmoederslijmvlies hebt aangemaakt dat het er alleen maar met het plassen uitkomt en niet in je beschermingmiddelen?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 19:05
Verwijderd
Geen idee. Maar dat denk ik eerlijk gezegd niet.

Maar het komt vanzelf, maak je er niet zo druk om

Ik hou niet eens bij wanneer ik ongesteld word, ik voel het vanzelf een keertje aan, dan zit je ten minste ook niet met die stress
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 22:18
Volk
Volk is offline
Je bent nog maar pas ongesteld en dan zijn onregelmatigheden heel normaal. Door de stress over het uitblijven van je menstruatie kan je menstruatie ook uitblijven. En je bent niet zwanger.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten