Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2011, 12:59
Missy
Missy is offline
Samen met een vriendin gaan we in de meivakantie een rondreis maken in Frankrijk met de auto. Niet het meest spectaculaire land, maar wel het meest handig qua tijd, budget en planning. Uiteraard helpt Google ook mee om mooie plekjes, steden en gebieden te vinden, maar ik was benieuwd naar ervaringen.

Zijn er aanraders in Frankrijk? Welke gebieden zijn tof? Welke stad is zeker het bezoeken waard? Welk meer is mooi om te bezoeken? Alle tips zijn welkom!

Laatst gewijzigd op 10-10-2011 om 13:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2011, 19:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een aantal jaar geleden een rondreis Frankrijk gedaan met de trein Onze route was toen: Parijs - Bayeux (Normandië) - La Rochelle - Rodez - Montpellier - Digne - Nice - Marseille - Brussel - Nederland.

Ik vond dat wel een hele leuke route. Parijs is gewoon een leuke stad en wij waren in de zomervakantie en toen was het super rustig en lekker weer dus echt prima. In Normandië zijn we naar de D-day stranden geweest en zo'n megagrote Amerikaanse begraafplaats daar, heel indrukwekkend. Daarna door Bretagne wat gewoon mooi is naar de Atlantische kust bij La Rochelle, op zich een leuk plaatsje maar het hostel daar was vreselijk dus geen aanrader. Tussen Rodez en Milau is zo'n supergave hangbrug die we heel graag wilden zien dus daarom gingen we naar Rodez, daar hadden we een heel mooi hostel en het was ook wel een relaxte omgeving (en het traject Bordeaux - Rodez was supermooi). Montpellier is een erg leuke stad, echt een aanrader. Er is een heel leuk treintje bij Digne en dat is ook zo'n kuuroord-stadje wel erg mooi ook. Nice vonden we geen hele leuke stad behalve dat je er zo'n boulevard hebt met een stadsstrand, dat is dan wel weer leuk. Marseille vond ik heel leuk toen ik er met school was maar viel toen erg tegen. Vanuit Marseille zijn we met een rechtstreekse trein naar Brussel gegaan dus de rest hebben we niet gedaan.

Met school ben ik wel in de Provence en de Camarque geweest, dat is ook erg leuk. Noordoost Frankrijk is niet super mooi, dat zijn vooral industriesteden dus daar zou ik niet heen gaan.
Oud 24-10-2011, 11:04
Missy
Missy is offline
Bedankt voor de tips!
Oud 26-10-2011, 10:41
The Larch
The Larch is offline
Picardië is mooi! En leuk, want er is op sommige stukken niemand dus dan kan je heel hard allemaal heuvels op en af rijden.
Oud 26-10-2011, 17:49
Balance
Balance is offline
Ik ben deze zomer in Zuid-Frankrijk geweest. We zijn begonnen in Castellane, een plaatje in de Verdon. Dat is een prachtig natuurgebied, waar je hele mooie meren en kloven vindt. Ik zou aanraden om dan in de buurt van het Lac de St Croix te verblijven. Het azuurblauwe meer is sowieso al mooi om te zien, maar je kan daar ook nog met waterfiets of kayak door de kloof heen kanoën. Echt geweldig vond ik dat. En als je toch daar in de buurt bent, zou ik ook naar Les Cascades de Sillans gaan. Dat is een prachtige waterval midden in mooie natuur.

Na de Verdon, zijn we 400 km naar het zuidwesten gereden, naar Anduze. In Anduze loopt een oud stoomstreintje. Wel grappig. Leuker vond ik waar het treintje heen ging: naar de Bambousseraie, een prachtig en groot bamboepark. Vond ik erg indrukwekkend. Vanuit Anduze zijn we ook naar Nimes geweest, vond ik een gave stad. Je hebt daar midden in de moderne stad ineens oude gebouwen staan, zoals een amfitheater. Ook de Pont du Gard vond ik tof (niet zo ver vanaf Nimes) en er zijn veel grotten in de buurt.

Als laatste zijn we nog meer zuidwest gegaan, naar Serignan-plage. Daar hebben we gewoon een strandvakantie gehouden, behalve dan dat we ook nog naar Carcassonne zijn geweest. Vond ik ook erg leuk om te doen!

Als je iets als deze route in gedachten hebt, kan je er van te voren ook nog de omgeving Nice/Cannes/Fréjus aan toevoegen. En vanuit Anduze zou je ook zuidelijker kunnen gaan, richting de Camargue. Verder heb je overal wel adventureparken in (zuid)Frankrijk. Ik zou dat ook zeker een dagje inplannen voor het plezier.

Uiteindelijk hebben wij flink in onze planning geschrapt, omdat we vaak te moe waren om er weer op uit te trekken. Een dag rijden (o.a. door de bergen) en dan vanalles ondernemen en lopen voel je uiteindelijk wel. Maar binnen deze rit vielen ook nog plaatsen als St. Tropez, Marseille, Narbonne, Orange, Montpellier, die ons allemaal leuk leken.
Oud 26-10-2011, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Na de Verdon, zijn we 400 km naar het zuidwesten gereden, naar Anduze. In Anduze loopt een oud stoomstreintje. Wel grappig. Leuker vond ik waar het treintje heen ging: naar de Bambousseraie, een prachtig en groot bamboepark. Vond ik erg indrukwekkend. Vanuit Anduze zijn we ook naar Nimes geweest, vond ik een gave stad. Je hebt daar midden in de moderne stad ineens oude gebouwen staan, zoals een amfitheater. Ook de Pont du Gard vond ik tof (niet zo ver vanaf Nimes) en er zijn veel grotten in de buurt.
Ja dat bamboepark ben ik ook geweest, super gaaf!
Met citaat reageren
Oud 26-10-2011, 20:41
Missy
Missy is offline
Klinkt goed, Balance! De richting waar je het over hebt, stond bij ons ook in de planning. Dus ik ga het eens even allemaal googlen.
Oud 27-10-2011, 00:13
Verwijderd
Je moet naar de Morvan! <3
Met citaat reageren
Oud 29-10-2011, 15:11
Balance
Balance is offline
Citaat:
Klinkt goed, Balance! De richting waar je het over hebt, stond bij ons ook in de planning. Dus ik ga het eens even allemaal googlen.
Op Admin zijn evt. ook nog wel wat foto's te vinden

Overigens, je zegt dat je in de meivakantie wil gaan. Ik heb begrepen dat het in de zomer best druk kan zijn en ik ben wel op wegen geweest waar ik echt niet graag in de file zou willen staan. Dus kijk daar ook goed naar.
Verder reden wij Zuid-Frankrijk in 2x, omdat in 1x (13 uur) toch wel heel vermoeiend was. Als je dat ook van plan bent, ben je dus ook nog best wat kwijt aan reizen. Hou dat allemaal in gedachte. En vergeet ook niet dat je niet bek-af terug wil komen. Nadat wij een week lang elke dag op pad waren geweest vielen wij op een gegeven moment 's avonds om 21 uur in slaap, zo vermoeiend was het
Wel super gaaf, maar je wil zo echt niet terugkeren naar school/werk. Dus plan ook wat rust in.
Oud 02-11-2011, 16:59
roodvogeltje
roodvogeltje is offline
De ardeche! Heeft zo ongeveer de mooiste natuur van heel frankrijk. Wij gaan er elk jaar heen. Je moet zeker ook pont d'arc zien, en met de kano de gorges de l'ardeche over. Wel een minpuntje dat het nogal toeristisch is. Ook in gard, het departement onder de ardeche, zijn heel veel mooie dingen te zien, zoals pont du gard en steden als nimes en wat verder weg avignon. Vooral nimes is erg mooi
Met citaat reageren
Oud 04-11-2011, 12:56
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
De grotten van padiraque zijn erg mooi, dus als je daar in de buurt bent kun je daar mss eens langs.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 07:33
Verwijderd
Normandie! Heeft heel veel mooie plekken. De D-Day dingen zijn allemaal heel erg indrukwekkend, Mont Saint Michel, is heel mooi (oppassen waar je de auto neerzet). Jersey schijnt de moeite te zijn, maar dan moet je vooraf een boot ticket boeken. St Malo is gaaf, Granville is leuk. En er zijn de mooiste routes te vinden om te rijden.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 13:37
Missy
Missy is offline
Ik heb overal een beetje op zitten googlen. De tips zijn erg bruikbaar. Bedankt.

Als de plannen rond zijn, zal ik nog eens posten wat uiteindelijk de route wordt.
Oud 25-12-2011, 10:45
JannekeP88
JannekeP88 is offline
Dit zijn supertips! Ik ben echt een groot Frankrijk fan. Nu alleen dat taaltje nog een keer onder de knie krijgen. Ik pak samen met een vriending regelmatig een busreis naar Parijs. Erg leuk om te doen en lekker een weekendje weg. Ik zit er nu aan te denken om daar misschien ook te gaan studeren.

Op deze site staan meestal wel wat actuele busreisjes: Busreis Parijs.
Reageren

Regels voor berichten