Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2011, 12:29
Ratatouille
Ratatouille is offline
Zoals de titel zegt, ik wil een website bouwen voor mijn PWS. Ik doe het niet voor informatica of iets dergelijks, maar in plaats van een geschreven eindproduct, willen we een website maken.

Nu wil ik dat liever niet via een gratis-website-bouw-website doen, omdat dit er niet zo professioneel uitziet. De kosten wil ik ook een beetje beperken, maar ik heb gezien dat je voor negen euro al een domeinnaam hebt en dat vind ik een mooi bedrag. Het enige probleem is, dat ik geen verstand heb van webhosting, al die codes en dergelijke. Een vriend raadde Joomla aan, dat wilde ik downloaden, maar ik snap niet hoe ik dat kan installeren.

Heeft iemand ervaring met Joomla? Oftewel, als je het gedownload en uitgepakt hebt, hoe kun je het dan installeren? Er staan wel allerlei handleidingen op internet, maar de een zegt dat je eerst iets anders moet downloaden en de ander zegt dat je het 'gewoon' moet uitpakken en dat de installatie dan start (dat gebeurt bij mij dus niet). En is dat programma een beetje te doen voor iemand die geen verstand heeft van het website bouwen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2011, 17:49
Eryc
Eryc is offline
Met Joomla en Wordpress heb ik wel ervaring wat betreft installatie en beheer
Joomla is een CMS, een Content Management System. Via het internet log je in en dan kun je gewoon zoals in bijv. Word je tekst typen, plaatjes toevoegen, pagina's aanmaken enzovoort.
Je hoeft hierbij verder zelf weinig tot geen codes te typen.
Oud 13-10-2011, 08:22
Verwijderd
Wat is het doel van je PWS? Wat vindt de begeleider van je PWS ervan?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2011, 08:48
Ratatouille
Ratatouille is offline
Mijn PWS gaat over de maanlanding en omdat we wat anders wilden dan een geschreven profielwerkstuk, gaan we een website maken. We willen ook wat filmmateriaal gebruiken, dus dan is een website helemaal handig. Onze begeleider vindt het leuk als we een website bouwen, maar daar hebben we het nog niet concreet over gehad.

Ik begrijp dat Joomla makkelijk is als je het eenmaal geïnstalleerd hebt? Zou je me dan kort kunnen uitleggen hoe ik het op de computer kan zetten en gebruiksklaar kan maken?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2011, 14:46
freyk
freyk is offline
Citaat:
Ik begrijp dat Joomla makkelijk is als je het eenmaal geïnstalleerd hebt?
Joolma is een goede CMS, maar voor een beginner is het niet eenvoudig om het te installeren en verder op te zetten.
Ik raad je ook naar Wordpress te kijken.

Citaat:
Zou je me dan kort kunnen uitleggen hoe ik het op de computer kan zetten en gebruiksklaar kan maken?
Voor beide installaties geldt het volgende: mysql databasegebruiker maken, installatie pakket downloaden, pakket uitpakken, (bestanden aanpassen), bestanden naar de webserver uploaden, (installatie starten) en bewerkingen uitvoeren.

Zie instructievideo voor wordpress:

Zie instructievideo voor joomla:
Mocht je toch Joomla gaan gebruiken, zie de onderstaande video voor instructie:

Laatst gewijzigd op 13-10-2011 om 14:53.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2011, 20:07
Ratatouille
Ratatouille is offline
Dank voor de tip over Wordpress, daar ga ik denk ik ook nog even naar kijken.

Voor nu heb ik Joomla! geïnstalleerd, exact volgens de volgende handleiding: http://docs.joomla.org/Use_Joomla!_on_your_own_computer Nu heb ik het programma open staan, kan ik alle functies bekijken zoals ik ze ook in de demoversie kon bekijken op de Joomla! website en kan ik inloggen met mijn eigen wachtwoord. Er staat dat dit dan ook eigenlijk mijn 'eigen' demoversie is. Hoe kan ik deze zo omzetten, dat ik er ook echt een domeinnaam aan kan koppelen? Of moet ik het hiervoor opnieuw (op een andere manier) downloaden en installeren? Het begin van het filmpje is mij namelijk niet helemaal duidelijk..

Toch maar even de vraag stellen, is het haalbaar om hiermee verder te gaan, of kan ik toch beter voor een simpele, beperkte en gratis website kiezen?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2011, 21:10
Verwijderd
Ik wet niet voor wanneer het af moet zijn maar als je niet lang meer hebt
Dan zou ik zeker voor bijvoorbeeld zikle of een andere website builder gaan want met zikle heb je wel allemaal standaard dingen maar met maar een heel klein beetje html kennis kan je al een hele site maken zoals bijvoorbeeld de site van zikle zelf www.zikle.com

Veel suc6
Met citaat reageren
Oud 13-11-2011, 11:17
Verwijderd
wil je een standaart site waar jij allemaal info opzet? dan raad ik je een simpel html en css template aan, zoek op google: free layouts. of wil jij een forum of een site waar bezoekers kunnen registeren? dan raad ik je idd joomla, wordpress of een cms systeem aan.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 12:02
TopDrop
TopDrop is offline
Als je voor wordpress kiest, kun je ook een account aanmaken op http://wordpress.com. Daar kun je vervolgens gratis een wordpress blog op hosten. Dan heb je niks met installeren en domeinnamen enzo te maken, dat doen zij allemaal voor je. Het enige wat je zelf dan nog moet doen is de layout en inhoud van je wordpress website aan te passen.
Oud 19-11-2011, 22:30
Verwijderd
Je hebt handige beginners cursussen op www.websitemaken.be
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten