Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2011, 09:16
WolterB
WolterB is offline
Binnenkort loopt mijn huidige telefoonabonnement af en ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe telefoon, wat zeker een smartphone moet gaan worden.

Nu is mijn belangrijkste eis dat ik er een toetsenbord op wil hebben, eentje met knopjes dus. Ik heb al wat verschillende telefoons zonder in mijn handen gehad en daarmee kan ik echt niet werken.

De keuzes die ik bij mijn aanbieder heb en aan deze eis voldoen zijn de volgende:
  • Sony Ericsson Xperia Mini Pro
  • BlackBerry Curve 9300
  • Blackberry Bold 9780

Wat zijn de ervaringen met deze toestellen, wat zijn de voor- en nadelen en welke beperkingen zitten er aan de toestellen?
Of kan ik toch beter voor een toestel zonder toetsenbord gaan en waarom?
Advertentie
Oud 13-10-2011, 15:20
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Je weet dat er al 2 dagen een grote storing is aan het BB-netwerk?
Ik zou toch voor een smartphone gaan zonder toetsenbord, maar met Android. Ik vind BlackBerry's altijd zo dik, dus vind ze niet echt top. Verder heef Sony Ericson nooit een goede indruk op me gemaakt wat betreft telefoons.
Verder is Android een lekker OS, met een goede lading handige apps en de telefoons zijn niet aan de dure kant.
Oud 13-10-2011, 15:26
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ik zou ook idd voor een android telefoon gaan.
Als je echt een toetsenbord wilt de samsung galaxy text, of the htc chacha. Maar met toetsenbord is het beeld natuurlijk wel kleiner.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2011, 15:41
Caviamax
Caviamax is offline
HTC cha cha?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2011, 15:54
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ik zou toch voor een smartphone gaan zonder toetsenbord, maar met Android. Ik vind BlackBerry's altijd zo dik, dus vind ze niet echt top. Verder heef Sony Ericson nooit een goede indruk op me gemaakt wat betreft telefoons.
Verder is Android een lekker OS, met een goede lading handige apps en de telefoons zijn niet aan de dure kant.
Het probleem dat ik het met die dingen zonder toetsenbord is dat het tikken daar bij mij ontzettend slecht (vaak mis, reageert niet goed, veel fouten, dus veel langzamer) gaat en dat vermindert het gebruiksgemak behoorlijk voor mij.

Van SE heb ik nu al zo'n 6 jaar verschillende modellen gehad en op mijn huidige na (C902 die erg vaak plots uitvalt) ben ik meer dan tevreden geweest met dit merk. En de Xperia Mini heeft ook Android (en een uitschuifbaar toetsenbord, dus geen beïnvloeding van de displaygrootte), wat voor mij ook een pluspunt is.

@Lotte: Die Samsung en HTC die je noemt ga ik eens naar kijken, maar die worden volgens mij niet aangeboden door mijn provider. Maar ik kan prima kijken waar ze wel aangeboden worden voor evt. vergelijkbare prijzen
Oud 13-10-2011, 20:05
M@rco
M@rco is offline
Van die drie zeker de Xperia Mini Pro, want Android.

Ik zou er toch ook zeker één overwegen met een groter scherm en een touchscreen. Ik heb zelf een jaar lang een Xperia Mini gebruikt en hoewel dat best een prima ding was vond ik het kleine scherm toch een nadeel. Ik heb nu sinds een paar weken een Xperia Neo (met een 3.7 inch-scherm) en dat werkt echt een stuk lekkerder! Het typen is in het begin inderdaad best lastig, maar het went echt en dan gaat het prima. Het werkt bovendien met een woordenboek, dus als je een paar verkeerd letters aanraakt komt 9 van de 10 keer alsnog het goede woord op het scherm.
Oud 08-11-2011, 08:19
WolterB
WolterB is offline
Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor de Sony Ericsson Xperia Mini Pro.

Heb getest om te tikken zonder toetsenbord en dat beviel allerminst en heeft voor mij niet opgewogen tegen het grotere scherm.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten