Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2011, 18:26
Jorntjuh
Jorntjuh is offline
Hi mensen,
Ben nieuw op dit forum, dus misschien weten jullie het,
Heb sinds een week lenzen, ja harde lenzen, allemaal fijn en wel, maar heb innieminie klein probleempje, het zit allemaal goed maar ik zie met mijn linker lens heel is onscherper, dat ik met rechts heel iets scherper kan zien, ben al bij opticien geweest, maar het zag er allemaal goed uit, elke hulp/tip is welkom.

Jorn
Met citaat reageren
Oud 16-10-2011, 19:12
immortelle
immortelle is offline
goh
misschien lijkt gewoon het zo omdat je rechter oog dominant is
of er is wat mis met je oogsamenwerking.
moest het blijven kun je eens een functioneel optometrist opzoeken.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2011, 19:29
Jorntjuh
Jorntjuh is offline
dat rechter dominante oog zou misschien wel kunnen, zie alleen als ik me hand voor me rechteroog hou heel iets minder slecht met me linker oog dan me rechter, zou wel handig zijn als iemand dit herkent.

mvg
Met citaat reageren
Oud 16-10-2011, 20:15
Diamera
Diamera is offline
Merk je het niet op als je gewoon met beide ogen voor je uit kijkt/leest/tv kijkt? En zie je nou slechter met links of met rechts, want in je openingspost zeg je iets anders dan in de tweede post. Of je schrijft gewoon niet zo duidelijk

Als ik met één oog kijk en de ander bedek met mijn hand dan zie ik met links juist ietsje slechter dan met rechts, dat heb ik ook een keer opgemerkt. Ik heb zachte lenzen. Maar ik heb er nooit last van als ik normaal kijk, en er is ook niets mis met mijn sterktes. Ik weet niet waar het aan ligt maar ik zou me er niet druk om maken als je er geen last van hebt.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2011, 21:03
Verwijderd
Heeft de opticien nogmaals een test gedaan waarbij je letters e.d. moet lezen?

Als hij dat wel heeft gedaan dan is het misschien dat je even nodig hebt om aan je lenzen te wennen oid. Ik heb zelf zachte lenzen, en als ik net lenzen in doe nadat ik bijv. een bril op heb gehad moeten mijn ogen heel erg wennen en zie ik wat minder scherp. Na een tijdje verdwijnt dat gewoon weer. Ook heb ik het vaak als mijn ogen heel droog zijn, dus je zou eventueel kunnen proberen of het met wat knipperen beter wordt.
En, wat al gezegd is, merk je het ook op als je met beide ogen kijkt? Of alleen als je met beide ogen kijkt? Wordt het helemaal niet scherp, of moet je gewoon scherpstellen zeg maar ?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2011, 21:58
Jorntjuh
Jorntjuh is offline
Als ik gewoon kijk is alles gewoon perfect, me linker oog kijkt heel iets onscherper, dus heb geen problemen als ik normaal kijk, en @Apate, als ik hand voor mijn rechter ook houd, kijk ik met links onscherp, maar heb het gevoel alsof hij zichzelf een klein beetje bijsteld?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2011, 14:23
Verwijderd
Misschien is je linker lens net minder dan een kwart puntje te sterk, waardoor een andere sterkte ook niet zou werken. Daar heb je geen last van, maar dan moet je linker oog net iets meer moeite doen om te focussen dan je rechteroog. Zo lang je met 2 ogen gewoon goed kunt zien en je geen hoofdpijn ervan krijgt is dat niet erg. De opticien heeft een nieuwe oogtest weer gedaan, als ik het goed begrijp, dus dan is deze sterkte toch beter voor je dan een andere.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2011, 14:29
Jorntjuh
Jorntjuh is offline
Sterkte van ogen zijn allebei hetzelfde, behalve een vorm is anders volgensmij, heet een woord, zou het even niet weten, kan ook aan mijn linker oog liggen misschien.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2011, 15:54
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Cilinder, bedoel je?

Een week is nog niet zo lang, misschien moet je nog gewoon even wennen. Heb je er echt last van, of kun je op zich wel gewoon alles lezen en zien, heb je verder geen hoofdpijn of zo? Als dat wel zo is, kun je altijd nog een keer teruggaan naar de opticien om je te laten doorverwijzen, want dan kunnen ze toch eens kijken of er niet nog een andere optie is, of je oogoefeningen geven bijvoorbeeld. Als je er verder geen last van hebt, is er ook geen probleem.
Oud 17-10-2011, 16:15
Jorntjuh
Jorntjuh is offline
Heb ook nergens problemen mee, ja Cilinder volgensmij, maar heb niks geen hoofdpijn etc, zie met 2 ogen ook wel goed, alleen als ik met alleen me linker ook kijk zie ik heel iets onscherper dan met rechts. Niet dat ik er nog achteraan moet gaan ofzo, wou alleen weten of iemand dit kent etc.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten