Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2011, 21:59
Martiño
Martiño is offline
Ik wil graag een tablet kopen ter vervanging van mijn laptop (ik vind op de bank hangen met een laptop niet zo fijn, en ik wil graag een mobieler apparaat wat ik makkelijker mee kan nemen als ik met de trein reis of als ik naar mijn ouders ga).
Nu heb ik al een beetje rondgekeken en ik twijfel vooral tussen de iPad 2 en Asus Transformer.

Het handige aan een iPad vind ik dat het allemaal wat eenvoudiger is en er meer apps zijn die ik prettig vind en nu al gebruik (ik gebruik ook al enkele jaren een iPhone), dus de overstap is simpel. Als nadeel zie ik vooral het ontbreken van flash in de browser.

De Asus Eee Pad Transformer spreekt me vooral aan vanwege de eenvoudige mogelijkheid om een toetsenbord aan te sluiten om zo een meer volwaardigere laptopvervanger te krijgen (hoewel dat bij de iPad ook weer kan, maar de transformer biedt meer mogelijkheden), maar ik twijfel of ik Android wel een fijn systeem vind (ik heb het bij een vriend geprobeerd en ik vond het niet heel erg fijn), maar aan de andere kant is daar dan wel weer flash en dat surft denk ik prettiger. Daarbij heeft de Transformer iets betere stats.

Tips, opmerkingen, advies, alles is welkom.
Oud 17-10-2011, 08:31
freyk
freyk is offline
Als ik jou was, zou ik mijzelf een vergelijkingstabel maken, met daarin de volgende vragen:
  • Wat doe je met je laptop, wanneer je de tablet hebt
  • Kan je de dingen wat jij met je laptop doet, ook tablet uitvoeren?
  • Welke soort applicaties heb je nodig. Welke zijn beschikbaar voor Andriod en IOS
  • enz
De vragen geef je een waarde. Het object met de meeste punten koop je.

Offtopic: Wil je flash op je iphone, dan jailbreak je hem.

Laatst gewijzigd op 17-10-2011 om 08:37.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2011, 14:57
Carn
Carn is offline
Nieuwe Transformer komt er aan!

http://tweakers.net/nieuws/77922/asu...ormer-aan.html
Oud 10-11-2011, 06:42
Verwijderd
Ik zou voor de Transformer gaan die Carn heeft gepost, die specs zijn om je vingers bij af te likken en ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat je er straks ook Windows 8 vloeiend op kan draaien en dat ziet er ook erg geil uit.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 09:27
Carn
Carn is offline
Ja, die Prime is wel erg nice. Ik heb zelf geen laptop oid; maar dat lijkt me een prima combi. Ben alleen bang dat je dat keyboard-dock er niet bij gaat krijgen, maar verder voldoet het aan al mijn tablet-eisen en mocht ik er daadwerkelijk "werk" mee willen verrichten dan kan dat ook.
Oud 10-11-2011, 15:14
Carn
Carn is offline
http://www.engadget.com/2011/11/09/t...splay-12-hour/
Oud 11-11-2011, 16:01
freyk
freyk is offline
Vandaag heb ik eens goed in de mediamark naar de asus transformer.
Er vallen weinig negatieve dingen op te merken:
moest wennen aan de besturing
(op een gegeven moment navigeerde ik door de applicaties, met de ene hand op de touchpad en de ander op de tabblet. )
De twee usb-poorten waren weggewerkt, wat ik niet zo prettig vond.
Maar het bovenstaande is een kweste van smaak.

En kan je zeggen dat ik best wel te spreken ben over het systeem.
Performance en beeld is goed,
Wanneer je de tabblet aan de dock vast klikt, kan je hem nauwlijks onderscheiden tussen de laptops die daar ook stonden. En hierdoor brengt het voordelen met zich mee, o.a bescherming van het beeld van de tabblet.

Als ik tussen de ipad en transformer zou kiezen, zou ik voor de transformer gaan.
Dit vanwege zijn klapbare dock (tabblet wordt een laptop) en zijn usb poorten (data opslag, mogelijke dualboot??)
Reageren

Regels voor berichten