Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2011, 20:20
ikt
ikt is offline
Hallo,

ik laat morgen mijn rapport aan mijn ouders zien, aangezien ik die vrijdag heb gekregen en mijn ouders maandag naar de ouderavond gaan. Punt is, mijn rapport is slecht. Ik heb drie onvoldoendes, een 4.4 voor Duits (2x2 en 1x1 gehaald + wat procentjes van een 6.5 voor vorig jaar), een 5.4 voor WiB en 5.3 voor NL. Ik weet van mezelf dat ik voor NL en WiB die punten ophaal tot misschien wel een 7 afgerond, en voor Duits gaat het eindexamen voor 50% tellen, wat uit lezen bestaat, dus daarover maak ik mij compleet geen zorgen.

Mijn ouders daarentegen maken zich al druk als ik voor een toets die een paar procentjes een 5.8 haal en ze vinden het al helemaal niet leuk als ik een 4.4 op een rapport heb staan met 2 andere net-onvoldoendes. Sinds 4VWO last van gehad, klagende ouders, ben daarom ook in 4V blijven zitten omdat ik niet kan leren/werken als mensen zich steeds met mij bemoeien.

Hoe laat ik dit alles zien en hoe nuanceer ik dit? Ik zit er niet mee, maar mijn ouders des te meer. Het liefst zou ik het ze helemaal niet laten zien, maar dat gaat niet. :/

Wat doen jullie/hebben jullie gedaan/zouden jullie doen? Ik laat het morgen gewoon zien en dan zie ik wel wat er gebeurt, ook al heb ik er totaal geen zin in. :/
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2011, 06:49
DAH
DAH is offline
Gewoon laten zien, zou ik zeggen, hoe erg het ook is...
Oud 28-11-2011, 06:50
Verwijderd
Eigenschuld. Dom. Maar gewoon laten zien
Met citaat reageren
Oud 28-11-2011, 12:02
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
Citaat:
... Ik laat het morgen gewoon zien en dan zie ik wel wat er gebeurt, ook al heb ik er totaal geen zin in. ...
Goed plan!

Als je ouders uit hun stekker gaan dan kan je ook vragen van: "Kunnen we niet even kijken hoe we dit gaan oplossen", of zoiets. Ik bedoel, de cijfers zijn tot nu toe niet beter geworden van het boos op jou worden toch?
Als je bent blijven zitten door het bemoeien, moet je daar naar kijken vind ik. Misschien is het niveau wel te hoog voor je. Als je een luilak bent, mogen ze je best achter je vodden zitten. Maar goede cijfers halen hangt ook af van wat je kan (halen) en van wat je ouders verwachten (willen wat je kan). Een oplossing is misschien havo, maar dat weet ik natuurlijk niet. Of praat eens met je decaan of mentor en laat hun je ouders bellen om samen een oplossing te verzinnen. Zolang jij ook naar een oplossing zoekt, mogen ze je niets kwalijk nemen vind ik.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2011, 15:10
Verwijderd
Waarom schuif je het probleem op je ouders af?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2011, 15:32
Verwijderd
Ik zou het gewoon laten zien en misschien kan je er dan even met je ouders over praten. En dan kan je ook uitleggen dat je het verwacht op te halen allemaal. Beter ben je gewoon eerlijk, ze komen er toch wel achter.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2011, 15:39
ikt
ikt is offline
Citaat:
Waarom schuif je het probleem op je ouders af?
Ik heb het probleem dat ik niks kan onder druk. Dat is mijn probleem.

Maar niks aan de hand. Ik heb nu iets van fuck it, ik zie wel.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2011, 18:34
Schrödinger
Schrödinger is offline
Nou, de volgende keer wat eerder aan je huiswerk beginnen en zo, zodat je niet onder druk hoeft te presteren.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2011, 19:01
Verwijderd
gewoon laten zien! zooo eng zijn ze niet, t zijn je ouders en ze houden heus nog wel van je als je je school verpest. misschien zijn ze even boos maar ze worden nog bozer als ze er achter komen dat je je rapport verborgen hebt. doe wel alsof je baalt van je lijst en alsof je er aan zal gaan werken (of je dat doet moet jezelf weten maar je ouders vinden het vast fijn als ze het idee krijgen dat het je in elk geval iets interesseert...)
Met citaat reageren
Oud 28-11-2011, 19:06
Aybike
Aybike is offline
Wat ik altijd doe is gewoon laten zien . En dan gewoon uitleggen waarom ik een onvoldoende heb (als dat zo is ) . En mijn ouders gaan altijd naar ouderavond ook al heb ik een goed rapport ! Ze willen gewoon altijd even praten hoe het gaat enzo ... niks mis mee vind ik
Oud 29-11-2011, 05:40
Silvano08
Silvano08 is offline
Ik denk dat het nu wel duidelijk is dat de enige verstandige optie is: het laten zien van je rapport.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 17:49
Tink*
Tink* is offline
Misschien is een gesprek met je ouders over de druk die ze geven en dat je daar niet onder kan presteren, ook verstandig.
Oud 02-12-2011, 14:23
flix425
flix425 is offline
ja ik heb het ook gehad met 6 onvoldoendes (6 vijfen) maar mn ouders reageerden niet eens zo heel erg boos ofzo want ze wisten dat ik er moeite mee had. Nu zijn ze blij dat ik goeie cijfers haal. Maar als ik jou was zal ik het gewoon laten zien ik bedoel je rapport verstoppen ofzo heeft echt geen enkel zin
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten