Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2011, 20:40
Bizznizz
Bizznizz is offline
Beste lezers,

Ik ben van plan om een kamer te huren bij een tante van me, maar ik vroeg me af of er een minumum bedrag aan vast zit als ik een kamer huur.
Ik lees namelijk alleen maar dat er een maximum bedrag ervoor is en dat een verhuurbedrag wordt gevormd door allerlei verschillende aspecten.
Ik val volgens mij onder een huurder van een Hospitakamer en me tante wil me een kamer ''verhuren'' met een schriftelijk contract natuurlijk voor een bedrag van 50,- Ik zelf vind dit niet reeel, maar als het kan dan kan het=)
Je kunt het zien als een gift. Ik doe dit om een schriftelijk bewijsstuk te hebben als de gemeente er om vraagt. Volgens mij is dit ook de enigste manier?

Suggesties, informatie, hulp alles is welkom!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2011, 20:42
Bizznizz
Bizznizz is offline
Help me zo snel mogelijk a.u.b!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2011, 21:05
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
Er is geen minimumbedrag dat je moet betalen. Alleen als je tante een uitkering krijgt.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 08:10
roosiejj
roosiejj is offline
Ik weet ook niet van een minimumbedrag. Wel weet ik dat het een redelijk bedrag moet zijn. Net zoals dat je voor een Ipad geen 10euro kan vragen. Zo heb ik dat geleerd met Recht.
Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 09:39
Lente
Lente is offline
tuurlijk kun je voor een ipad €10 vragen. en verder is dit misschien een handige site voor je tante: http://www.rijksoverheid.nl/onderwer.../hospitakamers
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 16:29
Bizznizz
Bizznizz is offline
aah okee, bedankt.

ja ik heb net gehoord van de huurcommissie dat er geen minimumbedrag aan vastzit, dat staat niet in de wet zeggen ze.
Maar ik moet dit allemaal regelen zodat ik bewijsstukken heb voor DUO, weet iemand misschien of ze er moeilijk over doen bij een bedrag van 50 euro.
By the way.. mijn tante heeft een koophuis en ontvangt dus geen huursubsidie en ze is een zelfstandig ondernemer.
Weet iemand ook wat er bedoeld wordt met ■ Een historisch uittreksel uit de Gemeentelijke Basisadministratie van zowel je vader als je moeder. ??

Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 16:37
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
Zie: Gemeentelijke basisadministratie (GBA)
Je moet dan de uitgebreide van je vader en je moeder inleveren.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 18:48
Bizznizz
Bizznizz is offline
Okee bedankt, stel duo houdt een steekproef en ze komen bij me tante controleren(en ik ben dan niet thuis,op werk etc.), waar kijken ze dan naar?? Een kamer met spullen etc. vermoed ik, maar moet me tante ook dingen aantonen zodat er geen misverstanden ontstaan, waardoor ze gaan twijvelen?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2011, 11:05
Axel11
Axel11 is offline
Je moet je gewoon inschrijven bij de gemeente op het adres van je tante. Je hoeft niet eens huur te betalen van de DUO: het gaat erom dat je niet bij je ouders thuis woont.

De DUO zou evt. het huis van je tante kunnen bezoeken, maar dat zullen ze alleen doen als je tante bijv. op een paar kilometer afstand van het huis van je ouders woont. Zolang er spullen (zoals bed, kleding, tandenborstel) van jou in het huis van je tante liggen, bij voorkeur in een eigen kamer, is er geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2011, 12:57
Martiño
Martiño is offline
Ga je ook echt bij je tante wonen? Want dan hoef je je toch geen zorgen te maken dat DUO kan twijfelen of jij daar wel echt woont?

DUO controleert streng op fraude met stufi voor uitwonenden.
Reageren

Regels voor berichten