Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Niks mis mee in principe, maar mensen kijken niet vaak veel verder dan de top 50 van toplijsten. Maar nu antwoord ik voor m'n beurt. |
![]() |
|
Ach ik heb er geen probleem mee dat hij ze afgezaagd vindt. Dat zijn ze toch ook wel? Iedereen vindt ze goed.
Maar dat is meteen ook het probleem: dit soort films hebben we dus allebei al wel gezien. Het is meer om aan te geven binnen wat voor genre (qua spanning, humor, etc.) je het dan kan zoeken, omdat onze smaken dus zo uiteen lopen. Maar van mij hoeft het niet zo'n bekende film te zijn; des te meer kans hebben we dat we hem nog niet hebben gezien.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Niets tegen afgezaagde hollywoodfilms trouwens hoor. Tijdens the green mile werd het een indo ook eventjes teveel. |
![]() |
|
![]() |
Little miss Sunshine, heb ik net gezien was heel leuk!
Rear Window van Hitchcock Vivre sa Vie van Godard Forrest Gump, vast al gezien Vertigo ook van Hitchcock Into the wild To be or not to be, echt de hilarischte film die ik heb gezien dit jaar! He loves me, he loves me not, maar dat kan je vriend waarschijnlijk niet waarderen of wel natuurlijk Adventureland, gebeurd niet heel veel en toch wel heel fijn om naar te kijken The guard, gezien op het leids film festival en echt super grappig Almost famous Requiem for a Dream, maar wel enorm LEIP en vrij depressing maar ook wel weer heel cool Sunset Boulevard, als je zin hebt in een 'andere' film Hopelijk heb je hier iets aan, zitten wel echte aanraders tussen! |
![]() |
||
Citaat:
OT: Ik denk dat de meeste Aronofsky films ook wel de moeite waard zijn dan, dus Requiem for a Dream, Black Swan, The Wrestler, The Fountain. Idem voor de bekende niet-Batman films van Chris Nolan; dus Memento, The Prestige, Inception. In de sfeer van The Sixth Sense zijn El Orfanato en The Others ook aardig, idem voor bijvoorbeeld The Fall en Pan's Labyrinth. Als 'Science Fiction' niet meteen afgekeurd wordt dan zijn films ala Children of Men, Moon, Blade Runner en District 9 ook wel de moeite waard. Of Donnie Darko ![]()
|
![]() |
Geweldige films:
After the Wedding Flickering Lights As it is in Heaven Amelie A very long engagement en nog meer leuke filmtitels op De beste films per land - filmhuis films en arthouse films Laatst gewijzigd op 17-12-2011 om 12:23. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Bedankt voor alle tips, hij bleek er helaas al erg veel te kennen
![]() Van alles wat hij zelf aandraagt is het merendeel actie of thriller. Aangezien ik actiefilms niet leuk vind, ben ik nog wel benieuwd naar wat minder bekende thrillers.
||
Citaat:
![]() Maar goed, onder andere deze films vond ik leuk: Inception, The silence of the lambs, Léon, Panic Room, Contagion. Flightplan lijkt me ook leuk, maar heb ik nog niet gezien. Films als Scream 1 en Final Destination 1 mogen zo nu en dan ook nog wel. Dit zijn natuurlijk allemaal bekende titels, maar het mag ook onbekend zijn. Graag zelfs, want dan is de kans groter dat m'n vriend ze nog niet heeft gezien.
|
Verwijderd
|
Vriendlief en ik moeten ook nog wel eens zulke compromissen sluiten
![]() In de categorie "voor hem": Zombieland! Ik eigenlijk hou totaal niet van zombiefilms (niet vanwege de smerigheid maar omdat zombies echt de meest ongeïnspireerde horrorfiguren ooit zijn en ze zich bovendien nooit aan het eenvoudige feit houden dat je ze maar zout hoeft te voeren om ze terug naar hun graf te sturen ![]() ![]() En in de categori "voor haar": Easy A! Zelfde actrice, misschien daarom ![]() |
![]() |
|
![]() |
- Alice in den Städten, een road movie en ik heb er erg van genoten
- The killers, een film noir - Sullivan's travel, zelf niet gezien, maar wel college over gehad was de inspiratie voor de film o Brother were art thou, van de Coen Brothers, dat schijnt ook een aanrader te zijn. - Godard films van tussen 1960 en 1965 met Anna Katrina - China town - Strangers on a train - Pshycho Hier volgen nog wat films die ik zelf niet heb gezien, maar wel over heb gehoord in college en die waarschijnlijk wel de moeite waard zijn: - Bony and clyde - Citizen Kane - The graduate - Five easy pieces - thelma and louise - The big labouski - Blow up - En volgens mij heet die ander blow out - Death on arrival - Ossasion - Easy rider - The conversation - Nashville - Short cuts - The converstation van Franz Coppela, hij moest eerst the godfather maken voordat hij deze film mocht maken, om zichzelf te bewijzen. Lijkt me een leuk weetje - Taxi driver - Lola - Lili Marleen - Faces - Night on earth, wil ik heel graag zien, gaat over 5 taxi gesprekken. Deze regisseur laat zien wat normaal niet in hollywood films voorkomt of laat juist weg wat al vaak genoeg is laten zien. - Sex, lies and videotapes - Reservoir dogs - Pulp fiction - Adwood - Opening night, volgens m'n docent lijkt deze film een beetje op black swan, of black swan op deze film, maar net hoe je het wilt zien ![]() Lijken me wel weer wat films, ik heb ze dus niet allemaal gezien, vaak wel stukjes en deze leken mij best wel leuk. Waarschijnlijk kun je met behulp van imdb/een trailer er vast wel achter komen waar ze overgaan en of jullie zin hebben om ze te kijken. Ik heb de titels even snel over getypt uit m'n aantekeningen dus het kan zijn dat er ergens een foutje in zit. |
![]() |
|
![]() |
- Alice in den Städten, een road movie en ik heb er erg van genoten
- The killers, een film noir - Sullivan's travel, zelf niet gezien, maar wel college over gehad was de inspiratie voor de film o Brother were art thou, van de Coen Brothers, dat schijnt ook een aanrader te zijn. - Godard films van tussen 1960 en 1965 met Anna Katrina - China town - Strangers on a train - Pshycho Hier volgen nog wat films die ik zelf niet heb gezien, maar wel over heb gehoord in college en die waarschijnlijk wel de moeite waard zijn: - Bony and clyde - Citizen Kane - The graduate - Five easy pieces - thelma and louise - The big labouski - Blow up - En volgens mij heet die ander blow out - Death on arrival - Ossasion - Easy rider - The conversation - Nashville - Short cuts - The converstation van Franz Coppela, hij moest eerst the godfather maken voordat hij deze film mocht maken, om zichzelf te bewijzen. Lijkt me een leuk weetje - Taxi driver - Lola - Lili Marleen - Faces - Night on earth, wil ik heel graag zien, gaat over 5 taxi gesprekken. Deze regisseur laat zien wat normaal niet in hollywood films voorkomt of laat juist weg wat al vaak genoeg is laten zien. - Sex, lies and videotapes - Reservoir dogs - Pulp fiction - Adwood Lijken me wel weer wat films, ik heb ze dus niet allemaal gezien, vaak wel stukjes en deze leken mij best wel leuk. Waarschijnlijk kun je met behulp van imdb/een trailer er vast wel achter komen waar ze overgaan en of jullie zin hebben om ze te kijken. |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Hoe verdubbel je de saairde van een Lada? #1584 Verwijderd | 500 | 30-12-2011 08:50 | |
Films, TV & Radio |
Filmtips! Methuselah | 41 | 03-07-2007 10:12 | |
Films, TV & Radio |
Filmtip: The Lost City Verwijderd | 0 | 04-09-2006 10:18 | |
Films, TV & Radio |
TOP 10 van jou favorite films Hedgehog | 98 | 15-05-2003 09:14 | |
Films, TV & Radio |
filmtips? Tulpje6 | 50 | 15-04-2003 21:30 |