Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2011, 17:18
remy476
remy476 is offline
Hoi,

ik ben voor de kerst op zoek naar een leuke digitale camera om iemand cadeau te doen. Het budget voor de camera is 100 euro

ik was zelf aan het twijfelen tussen deze 2:

Panasonic DMCFS16EGP

en

Olympus VR310PAARS

Misschien hebben de echte kenners wel een andere camera in gedachte die ook goed is. Als ik die 2 ga afzetten tegen elkaar is de panasonic beter qua:

ligging van de flits (minder vlug een vinger ervoor) en kan deze continue fotos maken. Echter de langste sluitertijd is 60 seconde (?!)

de olympus heeft een betere zoom (10x optisch) maar kan daarintegen niet snel achter elkaar fotos maken (?) of vergis ik me in de specs?

Het gaat mij erom dat er een beeldstabilisator op zit (deze hebben dat beide) en dat het 's avonds ook goede fotos worden genomen. Ik heb niet echt het verstand op dit gebied dus wellicht dan iemand van jullie mij hierbij kan helpen.
Oud 03-12-2011, 18:38
hookee
hookee is offline
Moeilijk, de Leica lens van Panasonic is verleidelijk maar de lens van Olympus is juist iets beter lichtdoorlatend (3.0-5.6 t.o.v. 3.1-6.5), lijkt me belangrijk in een donkere omgeving.

Meer dan 60 seconde sluitertijd is alleen interessant als je 's-nachts een blikseminslag wil fotograferen, verder zie ik het nut niet.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 15:10
-Richard-
-Richard- is offline
En vuurwerk bijvoorbeeld. 60 seconden is lang. Onze simpele camera heeft 10 seconden.

Verder kun je hier het beste gaan kijken.
Oud 04-12-2011, 15:53
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
Tussen deze twee zou ik gaan voor de Olympus. Vanwege dat hij een grotere brandpuntsafstand kan hebben met daarbij een groter diafragma.
Hij kan inderdaad niet snel achterelkaar foto's maken.
Volgens mij hebben de meeste mensen aan 4 seconden sluitertijd meer dan genoeg. Het is in elk geval genoeg om bijvoorbeeld vuurwerk mee te fotograferen als je een statief gebruikt.

Het is allemaal heel persoonlijk wat je met de camera wilt doen. Die continu stand en een langere sluitertijd zijn voor mij bijvoorbeeld niet belangrijk in een pocketcamera als ik in plaats daarvan veel beter foto's kan maken bij het ver inzoomen
Met citaat reageren
Oud 05-12-2011, 14:38
remy476
remy476 is offline
Alvast hartstikke bedankt voor jullie reacties.

Het gaat zich niet erom dat ik fotos met effecten wil gaan maken, maar dat de fotos 's avonds (of in een donkere ruimte) goed zijn (en dus niet wazig). Waar ik bang voor was, en nog steeds ben, is dat je met die 60 sec nooit op tijd een foto kunt maken in een donkere ruimte omdat de camera er te lang over doet (stel je wilt snel een foto maken van iets dat je ziet).
Reageren

Regels voor berichten