Ik zit in Klas 3 van MAVO (oftewel VMBO-GT)
Ik vroeg me af eigenlijks: aangezien er veel mensen na het 4mavo examen naar 4havo gaan is het dan ook mogelijk nadat je de 3rde klas hebt gedaan daarna nog een jaar de derde klas te doen maar dan in 3HAVO? ik zat in de 2de op HAVO/VWO dus ik ben benieuwd of dat mag
Ik denk niet dat dát officieel mogelijk is. Bij ons op school is het bijvoorbeeld ook niet mogelijk, maar ik zou ernaar informeren op je school, want wie weet dat zij er anders mee omgaan.
Ik denk ook niet dat het mogelijk is, want je bent uiteindelijk niet voor niks van HAVO/VWO af gegaan. Misschien kan je op school informeren, maar ik ben bang dat je eerst je diploma moet halen voordat je naar de HAVO kan.
Volgens mij is dit niet mogelijk. Een overgang van 3 Havo naar 4 Havo staat namelijk gelijk aan een VMBO-T diploma. Wanneer je dus je VMBO-T diploma hebt, start je in 4 Havo! Maar je kan het natuurlijk altijd even bespreken met je mentor!
Nee, maar je kon wel van de 2e MAVO naar 3e HAVO, dit heb ik gedaan en ik had er vrijwel geen moeite mee. Ik heb vriendinnen die van 4 MAVO naar 4 HAVO gingen en die hier wel moeite mee hebben, die overstap blijkt ook groter te zijn.