Advertentie | |
|
![]() |
|
Om te beginnen raad ik je aan om de geadvanceerde zoekfunctie van dit forum te gebruiken. Zoek dan op "traag" en selecteer dit forum om te zoeken.
Ik raad je, net zoals sacredrose, aan om te defragmenteren, naar de draaiende processen op dat moment te kijken. Daarnaast Je index legen en opnieuw later herindexeren, onnuttige programma's te verwijderen (ook een applicatiecontrole) Deze laptop wordt standaard met vista geleverd. Je zou voor een herinstallatie kunnen gaan of als je geld hebt, scoor een windows 7. Lukt het zelf om het bovenstaande niet uit te voeren, huppel dan met je laptop naar je plaatselijke buurtnerd.
Laatst gewijzigd op 13-12-2011 om 13:12. |
![]() |
|
![]() |
Hallo!
Bedankt voor alle reacties. Dat van die zoekfunctie en 'traag' is een goed punt, excuus. Via Ccleaner heb ik nog meer oude rommel op kunnen ruimen. Ik heb inderdaad Vista en ga eens kijken of ik aan Windows 7 kan komen. Ik heb Auslogics Disk Defrag op mijn bureaublad staan, ga ik nog eens doen, alleen dat loopt dus ook altijd vast... Dus toch geen mac? Als ik gelazer heb met m'n laptop hoor ik altijd allerlei mensen roepen 'neem dan een maaac, die lopen niet vast en geen virussen etc etc', vandaar. Ik ga eens kijken hoe het verder gaat en anders ga ik de zoekfunctie gebruiken of een buurtnerd zoeken (maar waar?). In elk geval dank jullie! |
![]() |
||
Citaat:
en verder is het complete bullshit dat er geen virussen zijn voor een mac. die waren er een aantal jaar geleden niet ja toen apple nog niet zo veel gebruikt was. nu het zo populair is geworden zijn er ook gewoon virussen voor een mac te vinden. en een mac loopt ook vast hoor. er bestaat geen besturingssysteem dat niet vastloopt. bij de een gaat het mischien makkelijker dan bij de ander. maar het belangrijkste daarin is toch weten wat je doet. dat maakt al veel verschil.
|||
Citaat:
Citaat:
Plaats om te beginnen maar eens hier de inhoud van een logje wat je maakt met hijackthis. Offtopic: Ik ga mee met sacredrose. Wel wil ik zeggen dat ik nu al drie jaar een macbook pro heb. En ik je eerlijk kan zeggen dat ik mijn systeem nog nooit is vast gelopen. (*klopt af*). Met het echt vastlopen, bedoel ik dan met kernelpanics (zie het als een bsod). Er wil af en toe een programma vastlopen en reageert traag bij nieuwe zware applicaties, maar dat is bij iedereen zo. Die mac-virussen zijn gericht op systeem- en applicatie fouten. Maar kijk uit bij een mac, wanneer we het over netwerkbeveiliging hebben, want de interne firewall staat standaard na de eerste startup uit. ![]() Hiervoor gelden de volgende vuistregels, voor elk besturingsysteem: Niks is veilig, maar maak het ze moeilijk door bijvoorbeeld een firewall te installeren en je software bij te houden. (later zal je bijvoorbeeld naar encryptie kunnen kijken, maar dat is een verhaal apart.) Defragmenteren hoort bij microsofts bestandsystemen fatX en ntfs, maar wel ben ik nieuwsgierig naar nieuwe bestandssysteem wat ze in 8 gaan gebruiken. Voor de redenen hierboven heb ik geen macbook aangeschaft. Ik heb er eentje gekocht, vanwege zijn applicaties, gebruiksvriendelijke geadvanceerde opties en de geschiedenis van OS X. * zucht * de eeuwige "mijn applicatie/besturingsysteem/systeemspecs/methoden is het beste.."-topic. Wil je hier op reageren, maak aub een nieuw topic aan!
Laatst gewijzigd op 13-12-2011 om 19:38. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|