Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2011, 11:01
flupkeflup
flupkeflup is offline
Mijn drie jaar oude Dell Inspiron 1521 heeft grote kuren.

Hij is ontzettend langzaam, met opstarten maar ook bijvoorbeeld met Chrome of Verkenner openen of erger nog: Word/Excel. Nu ik dit typ zit er ook een vertraging in de snelheid waarmee de letters hier verschijnen.

Internet is ook extreem langzaam maar ik snap dat dat gewoon aan m'n verbinding ligt, hoewel ik het wel vreemd vind dat ik de ene keer rustig een film stream/kijk terwijl ik muziek download terwijl het de andere keer niet eens lukt om google.nl te openen.

Ik draai geregeld Mcafee scans en daar word ik weinig wijzer van.

Harde schijf heeft 23,5 van de totaal 99,1 GB ruimte vrij.

Ik zit met m'n handen in het haar en hoop dat iemand een advies heeft (behalve: flikker dat onding uit het raam en koop een Mac- daar ben ik overigens al voor aan het sparen!)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2011, 11:31
flupkeflup
flupkeflup is offline
PS ik draai CCleaner ook wel regelmatig.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2011, 12:18
SacredRose
SacredRose is offline
gebruik dat geld beter voor een fatsoenlijk iets i.p.v. een mac te kopen (god, ik ga hier zo hard op gebashed worden ma goed )
ik weet niet of je in het nezit bent van een CD met windows 7 of xp ligt eraan wat er nu opdraait. als het vista is zo ik zeker overwegen windows 7 erop te zetten als hij dat aankan. wat je verder zou kunnen proberen is je systeem een keer grondig te laten defragmenteren (weet niet of CCleanr dit doet). mischien ook eens nakijken of je niet onnodig veel processen hebt draaien. maar dat is iets wat moeilijker te bepalen en aan te passen.

mischien dat soluto je er bij kan helpen. dat is een programma dat scant je boot. en welke processen gestart worden en kan deze vertragen of stoppen. je kan met soluto geen belangrijke processen stop zetten en processen die niet meteen gestart worden worden door de programma's die ze nodig hebben opgestart.
Oud 13-12-2011, 12:33
Verwijderd
Citaat:
gebruik dat geld beter voor een fatsoenlijk iets i.p.v. een mac te kopen (god, ik ga hier zo hard op gebashed worden ma goed )
Mensen die je hierom gaan bashen hebben geen verstand van zaken dus geneer je niet.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2011, 12:36
SacredRose
SacredRose is offline
Citaat:
Mensen die je hierom gaan bashen hebben geen verstand van zaken dus geneer je niet.
yeah ik ben niet alleen
maar ja je weet hoe het gaat he met die apple fanboys.

mischien nog even een tip om te kijken in taakbeheer. en dan bij prestaties dacht ik. daar staat een overzicht van ram en processor gebruik. staat deze als je hem net opgestart hebt al helemaal vol ?
Oud 13-12-2011, 13:03
freyk
freyk is offline
Om te beginnen raad ik je aan om de geadvanceerde zoekfunctie van dit forum te gebruiken. Zoek dan op "traag" en selecteer dit forum om te zoeken.

Ik raad je, net zoals sacredrose, aan om te defragmenteren, naar de draaiende processen op dat moment te kijken.
Daarnaast Je index legen en opnieuw later herindexeren, onnuttige programma's te verwijderen (ook een applicatiecontrole)
Deze laptop wordt standaard met vista geleverd. Je zou voor een herinstallatie kunnen gaan of als je geld hebt, scoor een windows 7.
Lukt het zelf om het bovenstaande niet uit te voeren, huppel dan met je laptop naar je plaatselijke buurtnerd.

Laatst gewijzigd op 13-12-2011 om 13:12.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2011, 13:52
priepie
priepie is offline
ja en bij configuratie scherm een keer kijken welke programmas je geinstalleerd hebt en dingen verwijderen want sommige booten zichzelf al als je je pc opstart
Met citaat reageren
Oud 13-12-2011, 16:24
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Kijk je bij ccleaner ook bij opstartende processen, misschien staat daar veel onzin tussen?
Anders zou ik gewoon windows opnieuw installeren.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2011, 17:10
flupkeflup
flupkeflup is offline
Hallo!

Bedankt voor alle reacties.
Dat van die zoekfunctie en 'traag' is een goed punt, excuus.

Via Ccleaner heb ik nog meer oude rommel op kunnen ruimen.

Ik heb inderdaad Vista en ga eens kijken of ik aan Windows 7 kan komen.

Ik heb Auslogics Disk Defrag op mijn bureaublad staan, ga ik nog eens doen, alleen dat loopt dus ook altijd vast...

Dus toch geen mac? Als ik gelazer heb met m'n laptop hoor ik altijd allerlei mensen roepen 'neem dan een maaac, die lopen niet vast en geen virussen etc etc', vandaar.

Ik ga eens kijken hoe het verder gaat en anders ga ik de zoekfunctie gebruiken of een buurtnerd zoeken (maar waar?).

In elk geval dank jullie!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2011, 18:27
SacredRose
SacredRose is offline
Citaat:
Hallo!

Bedankt voor alle reacties.

Via Ccleaner heb ik nog meer oude rommel op kunnen ruimen.

Ik heb inderdaad Vista en ga eens kijken of ik aan Windows 7 kan komen.

Ik heb Auslogics Disk Defrag op mijn bureaublad staan, ga ik nog eens doen, alleen dat loopt dus ook altijd vast...

Dus toch geen mac? Als ik gelazer heb met m'n laptop hoor ik altijd allerlei mensen roepen 'neem dan een maaac, die lopen niet vast en geen virussen etc etc', vandaar.

Ik ga eens kijken hoe het verder gaat en anders ga ik de zoekfunctie gebruiken of een buurtnerd zoeken (maar waar?).

In elk geval dank jullie!
mischien meot je het eerst eens proberen met het standaard defragmenteer programma van windows (als die er nog is in vista/7)

en verder is het complete bullshit dat er geen virussen zijn voor een mac. die waren er een aantal jaar geleden niet ja toen apple nog niet zo veel gebruikt was. nu het zo populair is geworden zijn er ook gewoon virussen voor een mac te vinden.
en een mac loopt ook vast hoor. er bestaat geen besturingssysteem dat niet vastloopt. bij de een gaat het mischien makkelijker dan bij de ander. maar het belangrijkste daarin is toch weten wat je doet. dat maakt al veel verschil.
Oud 13-12-2011, 19:08
freyk
freyk is offline
Citaat:
Vergeet google niet. En zoek naar tips.

Citaat:
Wij kunnen ook wel helpen, als je hem niet kan vinden.
Plaats om te beginnen maar eens hier de inhoud van een logje wat je maakt met hijackthis.

Offtopic: Ik ga mee met sacredrose.
Wel wil ik zeggen dat ik nu al drie jaar een macbook pro heb. En ik je eerlijk kan zeggen dat ik mijn systeem nog nooit is vast gelopen. (*klopt af*). Met het echt vastlopen, bedoel ik dan met kernelpanics (zie het als een bsod).
Er wil af en toe een programma vastlopen en reageert traag bij nieuwe zware applicaties, maar dat is bij iedereen zo.
Die mac-virussen zijn gericht op systeem- en applicatie fouten.
Maar kijk uit bij een mac, wanneer we het over netwerkbeveiliging hebben, want de interne firewall staat standaard na de eerste startup uit.
Hiervoor gelden de volgende vuistregels, voor elk besturingsysteem:
Niks is veilig, maar maak het ze moeilijk door bijvoorbeeld een firewall te installeren en je software bij te houden. (later zal je bijvoorbeeld naar encryptie kunnen kijken, maar dat is een verhaal apart.)
Defragmenteren hoort bij microsofts bestandsystemen fatX en ntfs, maar wel ben ik nieuwsgierig naar nieuwe bestandssysteem wat ze in 8 gaan gebruiken.

Voor de redenen hierboven heb ik geen macbook aangeschaft.
Ik heb er eentje gekocht, vanwege zijn applicaties, gebruiksvriendelijke geadvanceerde opties en de geschiedenis van OS X.
* zucht * de eeuwige "mijn applicatie/besturingsysteem/systeemspecs/methoden is het beste.."-topic.

Wil je hier op reageren, maak aub een nieuw topic aan!

Laatst gewijzigd op 13-12-2011 om 19:38.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten