Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2011, 22:09
noud121
noud121 is offline
hallo ik ben 15 jaar en zit momenteel in HAVO 3, en het gaat heel goed op school,
binnenkort moeten we een keuze gaan maken, en ik ga kiezen voor het pakket N&G.
omdat ik graag later een beroep zou willen in het ziekenhuis, maar ik kan geen studie vinden die hbo is en aan de voorwaarde voldoet, het liefste zou ik eigen patienten hebben en een eigen verantwoordelijkheid maar toch terug kunnen vallen op een arts die nog beter gestudeert heeft, weet iemand toevalig leuke hbo studies, en waar kan ik die zoal doen. alvast bedankt

groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2011, 10:59
Verwijderd
Misschien verloskunde, als verloskundige ben je erg zelfstandig. Als verloskundige in een ziekenhuis kun je bovendien de gynaecoloog er direct bij halen als er complicaties optreden.
Of je kunt HBO-V gaan doen en daarna doorleren om bijvoorbeeld praktijkverpleegkundige, physician assistant of nurse practitioner te worden. Dan moet je alleen wel een aantal stages 'aan het bed' doorkomen natuurlijk.
Of als je van techniek houdt, medische beeldvormende & radiologische technieken. Daarmee word je radiologielaborant en maak je bijvoorbeeld CT-scans of geef je bestraling aan mensen met kanker.

Laatst gewijzigd op 14-12-2011 om 11:07.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 17:24
Violina
Violina is offline
Voeding en Diëtiek is misschien ook wat? Diëtist is een zelfstandig beroep maar kan ook in een kliniek o.i.d.

Of Fysiotherapie, Oefentherapie, Manuele therapie...
Fysiotherapie past volgens mij redelijk bij de omschrijving die jij geeft omdat je bij fysio je eigen patienten hebt die je volgens eigen plan behandelt en door/terugstuurt naar arts e.d.
Als fysiotherapeut kun je ook in het ziekenhuis gaan werken maar dat is volgens mij wat minder zelfstandig.

Of logopedie.. er zijn iig aardig wat zelfstandige beroepen in de gezonheidszorg

Laatst gewijzigd op 14-12-2011 om 17:32.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 20:56
noud121
noud121 is offline
bedankt voor de reacties!
ja je hebt inderdaad een heleboel studies die je zou kunnen doen.
voeding en dietiek lijkt me niet zo leuk, omdat je dan toch meer mensen moet adviseren.
ik zou mensen echt willen helpen en na een tijdje echt resultaat wil zien, verloskundige lijkt me wel interresant maar is dat niet meer een vrouwen studie?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 21:07
Nemo
Nemo is offline
Je zou ook nog naar ergotherapie kunnen kijken, daar is adviseren ook een groot gedeelte van en je kan in het ziekenhuis werken.

Bij verschillende hogescholen onder 'gezondheidszorg' kopje kijken kan ook helpen om verschillende studies in jouw richting te bekijken.
Oud 14-12-2011, 21:11
noud121
noud121 is offline
@!A! bedankt voor je reactie, nou het liefste zou ik echt mensen kunnen helpen en misschien nog kleine ingreepjes kunnen verichten ook, misschien is seh-verpleegkunde wel iets,

heb alleen wel de vraag of sommige opleidingen zoals verpleegkundige en verloskundige niet typisch een studie is voor vrouwen of denk ik dat helemaal verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2011, 09:14
Violina
Violina is offline
Er zitten wel meer vrouwen dan mannen bij HBOV en Verloskunde maar dat maakt t nog geen vrouwenberoep hoor.

SEHverpleegkundige is niet wat je denkt, hoorde van verpleegkundigen dat je daar juist heel weinig mag doen. Als je graag iets wilt wat meer zelfstandig is is de ambuverpleegkunde meer wat voor je.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 09:45
Verwijderd
Citaat:
heb alleen wel de vraag of sommige opleidingen zoals verpleegkundige en verloskundige niet typisch een studie is voor vrouwen of denk ik dat helemaal verkeerd?
Dus, boeiend? Kun je er niet tegen om bij meisjes in de klas te zitten?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 15:23
noud121
noud121 is offline
@sarah dat zeg ik niet, ik vraag me gewoon af of dit niet een typische vrouwenstudie is.
een normale vraag hoor
Met citaat reageren
Oud 22-12-2011, 15:57
noud121
noud121 is offline
zijn er mensen die een van deze studies volgt?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten