Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2011, 23:11
Verwijderd
Hooi,
Ik baal er vreselijk van maar sins kort ( ik denk een week of 7 ) beschadig ik mezelf. Ik weet dat het niet goed is en dat ik moet kappen, maar op het moment zelf denk ik daar totaal niet over na. Ik heb ook al een paar gesprekken met een vertrouwenspersoon gehad maar die is nogal ongeďntresseert ( horen ze dat te doen? ) ik heb haar dan ook niet verteld over het feit dat ik denk aan zelfmoord. Ik heb ook al zitten denken of het geen depressie is ( want ik eet veeeel minder en slaap slecht ) maar ik heb het alleen op school en niet in weekenden waarmee ik op theaterles zit. Zou het komen omdat ik ben blijven zitten en nu allemaal bij halve 8e groepers zit en me daar niet echt fijn voel? ( duhh ). Maar eigenlijk is mijn vraag of iemand nog tips heeft want mijn cijfers gaan ook ontiegelijk achteruit ( het word steeds erger ) en ik wil niet naar een andere school, aangezien ik niet 2x in de 1e kan blijven zitten. Ik vertrouw mijn fransleraares best wel, maar ik heb het idee dat ze mij vervelend en irritant vind en me niet wil helpen omdat het allemaal mijn probleem is ( ik had het een vriendin verteld, die is naar haar gegaan en mijn franslerares zei dat het allemaal maar MIJN probleem is ). Wat moet ik doen, ik weet het niet meer, sorry voor dit langdradige bericht/topic iets...

Een hopeloos meisje...

Laatst gewijzigd op 30-12-2011 om 17:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2011, 23:56
HangInThere
HangInThere is offline
Zoek professionele hulp. Naar de huisarts gaan is een goede eerste stap.

Veel sterkte.
Oud 30-12-2011, 13:14
honestsmile
honestsmile is offline
Allereerst is het inderdaad belangrijk dat je hierover praat met iemand. En zoals HangIn ook al zegt is de huisarts de beste stap. Zij krijgen vaker dit soort verhalen te horen en weten waar ze je naar toe moeten verwijzen . En het kan zijn dat ze op school zeggen dat het jou probleem is, omdat zij alleen je slechte cijfers zien en misschien niet zien waar het vandaan komt. Daarom zou ik het buiten school zoeken.
Daarnaast kun je natuurlijk nog praten met je mentor om ook aan te geven dat je graag je cijfers wilt verbeteren. Als jij aan haar laat zien dat je wel graag wilt, dan zal ze je ook serieus nemen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2011, 15:26
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
als je niet naar de huisarts durft, kun je eens gaan praten naar het CLB op school (hebben jullie dat daar ook) , zij kunnen je al wat helpen, en zij kunnen je ook doorverwijzen. die mensen zijn drvoor opgeleid en zullen je helpen.
ik had ook eens een vriendin die het deed, en echt, het klinkt verschrikkelijk raar of dom, maar ze ging gewoon gaan lopen. lopenlopenlopen tot aal haar frustraties weg waren...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2011, 17:09
Pluis
Pluis is offline
topics over snijden/automutilatie mogen niet op het forum. daarnaast past dit topic beter op psychologie. Ik ga je titel aanpassen zodat het snijden eruit is en ik pas ook je op even aan. Praten over snijden kan namelijk triggerend werken op andere mensen (en er zijn er wel wat op het forum die daar net als jij heel graag vanaf willen komen)

edit: @ psych fb's: deze post mag verwijderd zodra de TS hem gelezen heeft.
Oud 01-01-2012, 21:47
priepie
priepie is offline
Oke zoek hulp bij een huisarts maar als het alleen op school is dan denk ik dat je probleem op school ligt dus dat als je cijfers omhoog gaan of het daar weer mee valt het zelf beschadigen ook langzaam weg omdat je je dan beter in je vel zit. En heel veel sterkte verder
Oud 03-01-2012, 22:28
Verwijderd
Inderdaad probeer naar de huisarts te gaan

En kan het mischien zo zijn dat het leer niveau te hoog is waardoor het te zwaar is op school?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2012, 21:29
GreenDay118
GreenDay118 is offline
Haai.

Ik weet wat je doorgaat. en ik weet ook dat dat nogal iritand is om te horen dat ik weet wat je doorgaat. Maar ik heb het ook gedaan en ben er gelukkig meegestopt. En Echt Stop zo snel mogelijk want het werkt nogal verslavend en het is echt niet de goede weg. Want door te automutileren word de stress ook erger waarschijnlijk want je moet het ook nog eens zien te verbergen en je loopt altijd met de angst dat mensen het ontdekken en moet je dan de waarheid vertellen of praat je overheen met een smoesje.

Meisje Dit is niet goed. Echt niet. Ga naar vertrouwens personen naar je mentor naar psygologen misschien zelfs naar een psygiater. want dit is niet goed. Word Blij met jezelf. Ga van je zelf houden. En ik weet ook dat is makkelijker gezegd dan gedaan maar ik weet dat je het kan met wilskracht en doorzettingsvermogen kan je dat. !!!
Maar probeer Al met jezelf op 1 lijn te komen en zorg dat je vertrouwen in jezelf krijgt. Die mensen kunnen je namelijk alleen maar de weg wijzen maar jij zult hem wel moeten bewandelen. Dus jij zou uiteindelijk die "knop" om moeten zetten.

Maar inderdaad probeer dit niet zelf op te lossen. Dat lukt je vaak niet en kom je met grotere problemen te zitten.
Dus zoek hulp.
Succes.

XxxX
Met citaat reageren
Oud 06-01-2012, 21:31
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Ik sluit me ook aan bij de rest , ga vooral hulp zoeken. Ik hoop dat alles goed met je komt , en geloof me dat gebeurt zeker !
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 04:58
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Hooi,
Ik baal er vreselijk van maar sins kort ( ik denk een week of 7 ) beschadig ik mezelf. Ik weet dat het niet goed is en dat ik moet kappen, maar op het moment zelf denk ik daar totaal niet over na.
Omdat je er blijkbaar behoefte aan hebt of je wil graag aandacht, in beide gevallen geen mega geval apart.

Citaat:
Ik heb ook al een paar gesprekken met een vertrouwenspersoon gehad maar die is nogal ongeďntresseert ( horen ze dat te doen? )
Hoort een vertrouwenspersoon dat te doen? Hoort een vogel te vliegen? Er zijn ook pinguins en struisvogels. In het gekste geval een vogelbekdier.

Citaat:
ik heb haar dan ook niet verteld over het feit dat ik denk aan zelfmoord. Ik heb ook al zitten denken of het geen depressie is ( want ik eet veeeel minder en slaap slecht ) maar ik heb het alleen op school en niet in weekenden waarmee ik op theaterles zit. Zou het komen omdat ik ben blijven zitten en nu allemaal bij halve 8e groepers zit en me daar niet echt fijn voel? ( duhh ).
En wat is dan de reden voor je zelfmoord? Waarom wil je dood, als dat is wat je wil.

Citaat:
Maar eigenlijk is mijn vraag of iemand nog tips heeft want mijn cijfers gaan ook ontiegelijk achteruit ( het word steeds erger ) en ik wil niet naar een andere school, aangezien ik niet 2x in de 1e kan blijven zitten. Ik vertrouw mijn fransleraares best wel, maar ik heb het idee dat ze mij vervelend en irritant vind en me niet wil helpen omdat het allemaal mijn probleem is ( ik had het een vriendin verteld, die is naar haar gegaan en mijn franslerares zei dat het allemaal maar MIJN probleem is ). Wat moet ik doen, ik weet het niet meer, sorry voor dit langdradige bericht/topic iets...
Ja het is jou probleem, natuurlijk is dit jou probleem want jij zit er mee. Als jij het anders wilt hebben dan ben jij degene die dat moet doen. Dus vraag op school hoe je je beter kan concentreren. Zeg het tegen je ouders dat je ergens mee zit.

Citaat:
Een hopeloos meisje...
Jezelf hopeloos noemen gaat ook nergens over.
Oud 07-01-2012, 10:26
bambambam
bambambam is offline
Citaat:
Omdat je er blijkbaar behoefte aan hebt of je wil graag aandacht, in beide gevallen geen mega geval apart.

Hoort een vertrouwenspersoon dat te doen? Hoort een vogel te vliegen? Er zijn ook pinguins en struisvogels. In het gekste geval een vogelbekdier.

En wat is dan de reden voor je zelfmoord? Waarom wil je dood, als dat is wat je wil.

Ja het is jou probleem, natuurlijk is dit jou probleem want jij zit er mee. Als jij het anders wilt hebben dan ben jij degene die dat moet doen. Dus vraag op school hoe je je beter kan concentreren. Zeg het tegen je ouders dat je ergens mee zit.

Jezelf hopeloos noemen gaat ook nergens over.
Waar slaat het nou weer op om iemand die zich rot voelt keihard de grond in te boren?
Het kan natuurlijk altijd dat de situatie wat complexer in elkaar zit dan dat jij weet.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 11:56
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Mee eens met bambambam , we horen haar hier in dit topic te helpen en zover jij probeert is haar alleen af te kraken.
Lottejojo , wij zijn geen psychiaters , vertrouwenspersonen enz. Dus we zijn niet het beste met je voor. We kunnen je natuurlijk wel steunen en tips geven. Mocht je toch graag wat willen weten of gewoon je verhaal kwijt , dan kun je mij een privé bericht sturen
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 12:16
Verwijderd
Nou, in sommige gevallen heeft iemand een schop onder de kont nodig en helpt dat meer dan 'ahw arm ding'. Ik oordeel niet over deze situatie want te weinig info, maar om dan maar te zeggen dat je niet kritisch mag zijn?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 12:19
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Daar heb je ook gelijk in , Het is ook goed om inderdaad streng te zijn zodat ze zich realiseert dat ze heel dom bezig is. Maar we kunnen op z'n minst ook wel een beetje aardig doen , alles met goede bedoelingen. En wat Mc kauw zegt vind ik niet echt goed voor dat meisje.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 15:12
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Waar slaat het nou weer op om iemand die zich rot voelt keihard de grond in te boren?
Het kan natuurlijk altijd dat de situatie wat complexer in elkaar zit dan dat jij weet.
En hoe boor ik haar de grond in precies?

Een beetje "aw " helpt niet echt. Ik zeg alleen maar de volgende punten:

-Het is niet zo bijzonder om jezelf te verwonden.

-Dat niet altijd iemand zo is als je denkt dat ze zullen zijn, zijn alle vertrouwenpersonen zo? kom op natuurlijk niet

-Het is niet duidelijk waarom ze aan zelfmoord denkt, dus ik vraag het hier maar even. Maar als dat komt door het blijven zitten alleen dan zou ik zeggen: Leer van je fouten en ga door.

-Natuurlijk is het haar personelijke probleem, die hebben we allemaal. Niemand zal jou problemen voor jou oplossen, daar zal je zelf wat aan moeten doen.

-En nee, jezelf hopeloos noemen helpt niet, laat dit gewoon een feit zijn.
Oud 07-01-2012, 15:13
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Je hebt wel een punt , alleen de manier hoe het over kwam was wel een beetje extreem. We proberen haar te steunen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 17:19
Verwijderd
Ik heb het offtopic gepraat/gechat even weggehaald. Laten we ons even richten op de TS, en niet op of de berichten liev en sagt zijn en of dat haar wel of niet gaat helpen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 17:22
ExpoRules
ExpoRules is offline
t leven is kut
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 21:41
Verwijderd
Citaat:
En hoe boor ik haar de grond in precies?

Een beetje "aw " helpt niet echt. Ik zeg alleen maar de volgende punten:

-Het is niet zo bijzonder om jezelf te verwonden.

-Dat niet altijd iemand zo is als je denkt dat ze zullen zijn, zijn alle vertrouwenpersonen zo? kom op natuurlijk niet

-Het is niet duidelijk waarom ze aan zelfmoord denkt, dus ik vraag het hier maar even. Maar als dat komt door het blijven zitten alleen dan zou ik zeggen: Leer van je fouten en ga door.

-Natuurlijk is het haar personelijke probleem, die hebben we allemaal. Niemand zal jou problemen voor jou oplossen, daar zal je zelf wat aan moeten doen.

-En nee, jezelf hopeloos noemen helpt niet, laat dit gewoon een feit zijn.

OK ff,

-Ik weet dat het niet bijzonder is om jezelf te verwonden, maar dat betekend niet dat het niet erg is en ik geen hulp nodig heb.

-Mijn vraag was gewoon normaal, of vertrouwens personen ongeďnteresseert horen te zijn, niet of ze dat allemaal zijn. Misschien moet het wel omdat anderen overprikkeld kunnen raken?

-Het idd niet duidelijk, en ik vraag me ook af waardoor het komt. Idd ook doordat ik ben blijven zitten en sociaal zoveel moeite heb dat ik me gewoon kut voel in de klas, elke les alleen zit en me soms dus ontiegelijk waardeloos voel.

-Ok, het is mijn eigen probleem ja. Maar mijn vriendin gaf eigelijk meer aan dat ze me wilde helpen, en mijn lerares dat ik het allemaal alleen uit moet zoeken. Maar je moet weten, zonder hulp kom je hier niet zomaar vanaf.

-Nee mezelf hopeloos noemen helpt niet, maar hiermee geef ik aan dat ik me hopeloos voel.

Denk voortaan A.U.B. beter na voor je zoiets reageerd. Het is namelijk behoorlijk kwetsend. En toevallig is ook niet iedereen zo ''perfect'' als jij, en is het dus nodig om ( op een normale manier ) door te vragen...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 22:02
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
OK ff,

-Ik weet dat het niet bijzonder is om jezelf te verwonden, maar dat betekend niet dat het niet erg is en ik geen hulp nodig heb.
Als je weet dat je hulp nodig hebt dan go. Of ben je al bij iemand geweest?

Citaat:
-Mijn vraag was gewoon normaal, of vertrouwens personen ongeďnteresseert horen te zijn, niet of ze dat allemaal zijn. Misschien moet het wel omdat anderen overprikkeld kunnen raken?
Een vertrouwenspersoon is geen archetype. Ik vind het gewoon een rare vraag.

Citaat:
-Het idd niet duidelijk, en ik vraag me ook af waardoor het komt. Idd ook doordat ik ben blijven zitten en sociaal zoveel moeite heb dat ik me gewoon kut voel in de klas, elke les alleen zit en me soms dus ontiegelijk waardeloos voel.
Dat is wel minder, niet fijn voelen in je klas. Maar als dat de reden moet zijn voor zelfmoordgedachten, dat lijkt me stug, probeer er dan achter te komen wat oorzaken zijn voor je kakgevoel.

Citaat:
-Ok, het is mijn eigen probleem ja. Maar mijn vriendin gaf eigelijk meer aan dat ze me wilde helpen, en mijn lerares dat ik het allemaal alleen uit moet zoeken. Maar je moet weten, zonder hulp kom je hier niet zomaar vanaf.
Een ander helpt een klein beetje, 95% zal je zelf moeten doen.

Citaat:
-Nee mezelf hopeloos noemen helpt niet, maar hiermee geef ik aan dat ik me hopeloos voel.
Dat zeg je niet, je voelt je hopeloos en jij zegt meteen dat je dat bent. Het helpt al als je zulke dingen anders formuleert.

Citaat:
Denk voortaan A.U.B. beter na voor je zoiets reageerd. Het is namelijk behoorlijk kwetsend. En toevallig is ook niet iedereen zo ''perfect'' als jij, en is het dus nodig om ( op een normale manier ) door te vragen...
Kwetsend ja omdat het zo direct is. Maar zit ik fout? Nee.

Natuurlijk ben ik niet perfect. Maar uit eigen ervaring durf ik te zeggen dat een wat harde manier en gewoon straight to the point zijn beter werkt dan det al overheersende zachte aanpak. Daarnaast ken ik je niet en hoef ik niet meteen de lieve zachte meelevende jongen te zijn. Ik post dit niet om je te pesten of iets in die geest maar ik zou wel willen dat iemand zo tegen mij deed toen ik kleiner was.
Oud 08-01-2012, 01:07
Verwijderd
Ik hoop dat het goed gevonden wordt dat ik me toch even in deze discussie meng .
Op zich heb je geen ongelijk in je reacties denk ik Mc Kauw, maar denken dat deze aanpak beter werkt (in dit geval, bij deze persoon) vind ik toch vreemd. Ik ben even nieuwsgierig :had je echt verwacht dat TS zou reageren met dat je gelijk hebt?
Natuurlijk hoef je echt niet een 'awh-reactie' te geven, want ik ben het met je eens dat dat contra-productief werkt, maar dit werkt mijns inziens (en dat bewijst het verdere verloop van deze topic) ook niet.

Ik weet van mezelf dat het voor mij goed is als mensen direct zijn tegen me, maar dan moet ik wel vertrouwen hebben in die mensen. Ik moet het gevoel hebben dat mensen mij wel echt waarderen en accepteren. Om een voorbeeld te geven: huisgenoten mogen mij echt wel zeggen dat ik er een teringzooi van maak. Dan schaam ik me op dat moment een beetje en doe ik mijn best om het te veranderen. Ik weet ook dat mijn huisgenoten mij 's avonds heel graag uitnodigen om iets leuks te gaan doen en ik weet ook dat ze me in rotte tijden steunen enz. Is er een vreemde in huis (vriend van een huisgenoot ofzo) die tegen mij zegt dat het een troep is, dan zal ik toch voornamelijk defensief reageren en hém een klootzak vinden en vooral niks veranderen. Waar bemoeit ie zich mee?
Begrijp je wat ik bedoel? Direct zijn is ok, maar dan moet er wel respect en vertrouwen zijn wil zoiets aankomen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 15:40
chris vest
chris vest is offline
blijf praten met mensen die je vertrouwd en vertel alles ook dat je er een eind aan wil maken. en zoek professionele hulp.
via huisarts naar psycholoog. doe dingen die je leuk vind. en hou er rekening mee dat wanneer je er weer boven op komt je een 2de dip kan krijgen dus dat je weer wat terug valt. ik wens je succes
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 17:24
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Ik hoop dat het goed gevonden wordt dat ik me toch even in deze discussie meng .
Op zich heb je geen ongelijk in je reacties denk ik Mc Kauw, maar denken dat deze aanpak beter werkt (in dit geval, bij deze persoon) vind ik toch vreemd. Ik ben even nieuwsgierig :had je echt verwacht dat TS zou reageren met dat je gelijk hebt?
Natuurlijk hoef je echt niet een 'awh-reactie' te geven, want ik ben het met je eens dat dat contra-productief werkt, maar dit werkt mijns inziens (en dat bewijst het verdere verloop van deze topic) ook niet.

Ik weet van mezelf dat het voor mij goed is als mensen direct zijn tegen me, maar dan moet ik wel vertrouwen hebben in die mensen. Ik moet het gevoel hebben dat mensen mij wel echt waarderen en accepteren. Om een voorbeeld te geven: huisgenoten mogen mij echt wel zeggen dat ik er een teringzooi van maak. Dan schaam ik me op dat moment een beetje en doe ik mijn best om het te veranderen. Ik weet ook dat mijn huisgenoten mij 's avonds heel graag uitnodigen om iets leuks te gaan doen en ik weet ook dat ze me in rotte tijden steunen enz. Is er een vreemde in huis (vriend van een huisgenoot ofzo) die tegen mij zegt dat het een troep is, dan zal ik toch voornamelijk defensief reageren en hém een klootzak vinden en vooral niks veranderen. Waar bemoeit ie zich mee?
Begrijp je wat ik bedoel? Direct zijn is ok, maar dan moet er wel respect en vertrouwen zijn wil zoiets aankomen.
Respect en vertrouwen op een forum vol complete vreemden, dat duurt wel even dus ja dan ga en kan ik niet zo'n persoon uithangen.

Ja ik geloof dat het werkt, nouja het helpt want nu zijn er keuzes, mensen die awh zeggen of gewoon kort zeggen "goh je zou ook dit of dat kunnen doen" en iemand zoals ik die de spijker op z'n op mep. Wie weet wat het beste helpt? Niet geschoten is altijd mis.
Oud 10-01-2012, 07:22
priepie
priepie is offline
He maar je kan ook straight to the point komen zonder als een botte hark te doen. Tuurlijk wat je zegt daar heb je een punt, maar je kan het iets anderst formuleren dat je dus niet zo hard overkomt. Snap je??
Oud 10-01-2012, 07:36
SacredRose
SacredRose is offline
als je straight to the point bent word je al snel als botte hark gezien omdat je mensen echt wijst op wat er mis is en hier niet allemaal onzin om heen zegt om het lief en zacht te maken.
iemand die gewoon straight to the point is zegt waar het op staat en wind er geen doekjes omheen en dat hebben mensen niet graag dus roepen we maar dat het een botte hark is.

en verder ben ik het wel met Mc Kauw eens hier. niemand zal dit rot gevoel gaan oplossen voor je dat moet je zelf doen, maar dat betekend niet dat je het alleen moet doen, vrienden, ouders, vertrouwenspersonen noem het maar op die zijn er om jou te helpen als je een probleem hebt. en omdat 1 iemand het ongeintresseerd af handeld betekend niet dat iedereen dat zo doet.
ga nog eens naar die vertrouwenspersoon en heb het er nog eens over (mischien had ze haar dag niet het zijn ook maar mensen he) en als ze weer zo reageerd ga naar een mentor, lerares of desnoods de afdelingleider en anders de huisarts die kan je doorverwijzen naar een psycholoog. deze mensen zijn er om jou te helpen en dat zullen ze dus echt wel doen.
Oud 11-01-2012, 17:46
Eigenhuis
Eigenhuis is offline
Citaat:
Ik kan het niet laten om hier nog op te reageren.

De meeste mensen die zichzelf beschadigen doen dit echt niet voor de aandacht, zoals veel mensen denken. Een groot deel verbergt het juist en daar zal nooit iemand iets van zien of horen.

En ja, je zegt 'of je wil graag aandacht', maar ik wou het toch even zeggen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2012, 18:11
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Ik kan het niet laten om hier nog op te reageren.

De meeste mensen die zichzelf beschadigen doen dit echt niet voor de aandacht, zoals veel mensen denken. Een groot deel verbergt het juist en daar zal nooit iemand iets van zien of horen.

En ja, je zegt 'of je wil graag aandacht', maar ik wou het toch even zeggen.
En hoe weet je dit zo zeker?
Oud 12-01-2012, 00:25
Verwijderd
Citaat:
Miss heeft hij/zij het zelf ook wel meegemaakt. En waarom moet je zo zot doen? Waarom zou ik het voor aandacht doen, ik bedoel tuurlijk, ik hou van aandacht maar daar heb ik mijn gezondheid niet voor over gehad. En áls ik het voor de aandacht had gedaan had ik wel shirtjes met korte mauwen aangetrokken.
Bij mij gaat het om een emotioneel levensverhaal, en dit ( de klas enz. ) was me ff te veel.
Ik snap trwns ook niet dat je überhaupt op de topic reageert en blijft volhouden. Ik bedoel, je mag je mening hebben, maar ik heb ook een mening en gelijk krijg je niet.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2012, 02:10
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Miss heeft hij/zij het zelf ook wel meegemaakt.
Dan is het een uitslag van 1 persoon op de miljoenen, ik ben wel nieuwschierig waarom het meerendeels het doet. Daarom vraag ik dat.

Citaat:
En waarom moet je zo zot doen? Waarom zou ik het voor aandacht doen, ik bedoel tuurlijk, ik hou van aandacht maar daar heb ik mijn gezondheid niet voor over gehad.
Aandacht is goed voor een mens en als iemand niet genoeg aandacht krijgt is het niet gek dat ze hun mentale gevoelens boven hun fysieke gevoelens kiezen. Je zit denk ik liever goed in je hoofd dan dat je lichaam goed voelt. Uiteindelijk dan. Of jij het wel of niet doet voor die reden, mja dat is niet voor iedereen die zichzelf verwond.

Citaat:
En áls ik het voor de aandacht had gedaan had ik wel shirtjes met korte mauwen aangetrokken.
Bij mij gaat het om een emotioneel levensverhaal, en dit ( de klas enz. ) was me ff te veel.
Ik snap trwns ook niet dat je überhaupt op de topic reageert en blijft volhouden. Ik bedoel, je mag je mening hebben, maar ik heb ook een mening en gelijk krijg je niet.
Ja als dat je uitlaatklep is, prima. En nee dit bedoel ik niet op een klootzak manier maar gewoon: Prima, als snijden helpt dan doe dat. En als je het zat bent dan kap je.

Citaat:
Ik reageer op deze reden en met deze mening omdat ik, toen ik jonger was, ook kut in de kop zat en leerde uiteindelijk van de mensen die gewoon straight to the point waren. Hoewel ik in eerste instantie die mensen niet eens wilde horen. Niet zo klootzakkerig als ik iemand probeer te helpen op een manier die mij hielp? Of het helpt weet ik niet maar niet geschoten is altijd mis.

Heb je al met iemand gepraat of stappen genomen om jezelf te helpen?
Oud 12-01-2012, 13:30
Verwijderd
McKauw uit de mening van een hoop niet-psychologieposters gewoon niet zo subtiel. Op dit subforum wordt niet alleen actief gedeeld wat er allemaal tegenzit (hhel goed!), maar de mening van de rest van de wereld is nogal vertekend door een hoge aww-bijdrage hierzo. Feit is dat dit lang niet altijd helpt bij verbetering van de situatie.

Nogmaals, ik weet te weinig over dit geval specifiek (hoewel ik ook geneigd ben conclusies te trekken), maar blijf hoe dan ook niet hangen in een wereld waarin je er zelf niks aan kunt doen en het allemaal zo sneu is. Kom in actie. Zoek hulp. Laat het los dat je de enige en de zieligste bent (dit is dus niet specifiek tegen ts gericht).

McKauw zegt het niet heel subtiel maar hij heeft zeker recht van spreken en heeft zeker een punt. Wees vooral eerlijk tegen jezelf want het helpt niet een beeld te schetsen en het helpt niet te leven op medeleven.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2012, 15:47
Eigenhuis
Eigenhuis is offline
Citaat:
Omdat ik er inderdaad ervaring in heb. Niet alleen mijn eigen ervaring maar ook die van vele anderen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 10:50
Verwijderd
Update here:
Mijn mentor heeft gisteren doodleuk mijn oudees zitten bellen :$
Die waren een beetje pissig omdat ik wel alles op school vertelde, maar niet thuis. Verder weet ik niet wat ze allemaal dachten. Ik baal er ontiegelijk van, maja, ze komen binnenkort ook op gesprek bij mijn mentor. Niiet leuwk. Ik haat het als volwassenen achter me rug om over mij gaan praten...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 10:55
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Een mentor mag dat eigenlijk niet eens doen ! Maar een mentor zou ook niet weten wat die ermee moet. Nu je ouders het weten kunnen ze je nu wel helpen!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 02:00
Verwijderd
I know, een mentor heeft zwijgplicht. Maar mijn ouders waren nogal pissig omdat ik het wél op school vertelde en niet thuis. Maar ik weet nu al dat binnen een paar dagen, hooguit een maand, de hele familie het weet. Onze familie moet namelijk zo'n "close happy family" voorstellen door alle geheimen met elkaar te delen. Erug vervelen :$
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 18:42
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
I know, een mentor heeft zwijgplicht. Maar mijn ouders waren nogal pissig omdat ik het wél op school vertelde en niet thuis. Maar ik weet nu al dat binnen een paar dagen, hooguit een maand, de hele familie het weet. Onze familie moet namelijk zo'n "close happy family" voorstellen door alle geheimen met elkaar te delen. Erug vervelen :$
Heb je een hekel aan je ouders dan? Vertrouw je ze niet?

Waar is het probleem

Je ouders zorgen voor je, enzo niet dan is dat wel hun taak. Waarom is het zo'n probleem dat je ouders het weten? Als je het over vertrouwenspersonen wilt hebben dan tadaa, paps en mams.

Van jan alleman info en hulp willen hebben maar niet je ouders?
Oud 15-01-2012, 18:48
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Inderdaad , Je ouders hebben altijd nog het beste met je voor.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 20:06
Verwijderd
Een mentor heeft zwijgplicht?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 20:08
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Ja maar deze mentor heeft zich er duidelijk dus niet aan gehouden. Dat een mentor zwijgplicht heeft is inderdaad ook al ter sprake gesteld in dit topic.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 20:48
Verwijderd
Heeft ie niet, zeker niet wanneer het in zijn ogen een levensbedreigende situatie betreft.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2012, 02:36
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Als kinderen 18 jaar zijn, daaronder heeft een docent geen zwijgplicht.
Oud 16-01-2012, 16:06
chris vest
chris vest is offline
een docent mag alles tegen je ouders zeggen zo lang je geen 18 bent. al kan ik me voorstellen dat je het vervelend vind dat hij achter je rug om je ouders heeft gebeld. ik zou zeggen ga met je ouders er over praten voordat je mentor het veder doet. en maak ze ok duidelijk dat je niet wil hebben dat de hele familie het te weten komt.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2012, 20:31
Verwijderd
klinkt misschien heel lullig mijn post maar probeer wat gezonder te leven
slik veel vitaminepillen zorg dat je 9 uur per dag slaap hebt en maak je niet te veel zorgen over je huiswerk
heb iets van 3 maanden een depressie gehad maar bleek gewoon door de druk op school te komen en door slechte levensstijl probleem was na 2 weken vakantie (met veel slaap en vitaminepillen) weer opgelost
sterkte! ik hoop dat je snel van je depressie af komt
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 11:39
Verwijderd
Citaat:
klinkt misschien heel lullig mijn post maar probeer wat gezonder te leven
slik veel vitaminepillen zorg dat je 9 uur per dag slaap hebt en maak je niet te veel zorgen over je huiswerk
heb iets van 3 maanden een depressie gehad maar bleek gewoon door de druk op school te komen en door slechte levensstijl probleem was na 2 weken vakantie (met veel slaap en vitaminepillen) weer opgelost
sterkte! ik hoop dat je snel van je depressie af komt
Is er een diagnose gesteld? Zo nee, dan kun je beter niet dit soort adviezen geven. Het klinkt nogal onwaarschijnlijk wat je vertelt en in twee weken kun je een echte depressie sowieso niet 'genezen'.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Is er een diagnose gesteld? Zo nee, dan kun je beter niet dit soort adviezen geven. Het klinkt nogal onwaarschijnlijk wat je vertelt en in twee weken kun je een echte depressie sowieso niet 'genezen'.
zoek maar op internet op
vitamine b12 tekort vitamine c tekort en vitamine d tekort zorgen alle 3 voor depressie
zullen er vast nog wel meer zijn maar had geen zin om een hele lijst te maken

ps. vitamine d tekort is wel het bekendste denk ik dat is vitamine van de zon en aangezien het nu winter is komt dat best wel vaak voor vitamine D tekort staat ook wel bekend als een winterdepressie dus lijkt me wel duidelijk dat je van vitamine tekort depressief kan worden
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 15:17
sanni
sanni is offline
Citaat:
zoek maar op internet op
vitamine b12 tekort vitamine c tekort en vitamine d tekort zorgen alle 3 voor depressie

ps. vitamine d tekort is wel het bekendste denk ik dat is vitamine van de zon en aangezien het nu winter is komt dat best wel vaak voor vitamine D tekort staat ook wel bekend als een winterdepressie dus lijkt me wel duidelijk dat je van vitamine tekort depressief kan worden
Wat niet wil zeggen dat alleen dat ervoor zorgt dat iemand er geen last meer van heeft. bovendien slaat je veel slapen advies ook nergens op. Er is mij juist gezegd dat ik moet oppassen met veel slapen.
Oud 20-01-2012, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Wat niet wil zeggen dat alleen dat ervoor zorgt dat iemand er geen last meer van heeft. bovendien slaat je veel slapen advies ook nergens op. Er is mij juist gezegd dat ik moet oppassen met veel slapen.
ligt eraan wat je bedoeld met veel slapen
ik zei 9 uur per dag
als je de hele dag in bed blijft liggen zal het je idd niet helpen maar je moet ook niet 's avonds om 2 uur naar bed gaan want dan kom je de volgende dag nog moeilijker uit je bed
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 18:02
Verwijderd
Citaat:
zoek maar op internet op

Dat zal vast wel maar dat je je een tijdlang kut voelt, wil absoluut niet meteen betekenen dat je depressief bent, laat staan dat dat op te lossen is door voldoende vitaminen te slikken. Niet iedereen die een vitaminetekort heeft, is depressief en niet iedereen die depressief is, heeft een vitaminetekort. Daarnaast is een depressie niet in twee weken opelost, zoals Lusie al zei, dus wat jij zegt slaat eigenlijk nergens op.
En voldoende slaap is fijn, maar ook dat is voor iedereen anders. Er zijn mensen die juist heel erg veel slapen (zeg maar, tien uur) (en voor wie dat ook heel heilzaam werkt) en er zijn mensen die met zes uurtjes genoeg hebben.
Het is prima dat je adviezen geeft, maar probeer die niet te brengen als dé oplossing van het probleem of vaststaand feit.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 18:48
Verwijderd
oke zal wel ben geen dokter ofso
ik probeer ook alleen maar te helpen
niet geschoten is altijd mis
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 20:38
Verwijderd
Oke ik ga er maar van uit dat er geen diagnose is gesteld.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Oke ik ga er maar van uit dat er geen diagnose is gesteld.
Nee heb het nooit iemand verteld
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten