Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het kan natuurlijk altijd dat de situatie wat complexer in elkaar zit dan dat jij weet. |
![]() |
|
![]() |
Mee eens met bambambam , we horen haar hier in dit topic te helpen en zover jij probeert is haar alleen af te kraken.
Lottejojo , wij zijn geen psychiaters , vertrouwenspersonen enz. Dus we zijn niet het beste met je voor. We kunnen je natuurlijk wel steunen en tips geven. Mocht je toch graag wat willen weten of gewoon je verhaal kwijt , dan kun je mij een privé bericht sturen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Een beetje "aw ![]() -Het is niet zo bijzonder om jezelf te verwonden. -Dat niet altijd iemand zo is als je denkt dat ze zullen zijn, zijn alle vertrouwenpersonen zo? kom op natuurlijk niet -Het is niet duidelijk waarom ze aan zelfmoord denkt, dus ik vraag het hier maar even. Maar als dat komt door het blijven zitten alleen dan zou ik zeggen: Leer van je fouten en ga door. -Natuurlijk is het haar personelijke probleem, die hebben we allemaal. Niemand zal jou problemen voor jou oplossen, daar zal je zelf wat aan moeten doen. -En nee, jezelf hopeloos noemen helpt niet, laat dit gewoon een feit zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
OK ff, -Ik weet dat het niet bijzonder is om jezelf te verwonden, maar dat betekend niet dat het niet erg is en ik geen hulp nodig heb. -Mijn vraag was gewoon normaal, of vertrouwens personen ongeďnteresseert horen te zijn, niet of ze dat allemaal zijn. Misschien moet het wel omdat anderen overprikkeld kunnen raken? -Het idd niet duidelijk, en ik vraag me ook af waardoor het komt. Idd ook doordat ik ben blijven zitten en sociaal zoveel moeite heb dat ik me gewoon kut voel in de klas, elke les alleen zit en me soms dus ontiegelijk waardeloos voel. -Ok, het is mijn eigen probleem ja. Maar mijn vriendin gaf eigelijk meer aan dat ze me wilde helpen, en mijn lerares dat ik het allemaal alleen uit moet zoeken. Maar je moet weten, zonder hulp kom je hier niet zomaar vanaf. -Nee mezelf hopeloos noemen helpt niet, maar hiermee geef ik aan dat ik me hopeloos voel. Denk voortaan A.U.B. beter na voor je zoiets reageerd. Het is namelijk behoorlijk kwetsend. En toevallig is ook niet iedereen zo ''perfect'' als jij, en is het dus nodig om ( op een normale manier ) door te vragen... |
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Natuurlijk ben ik niet perfect. Maar uit eigen ervaring durf ik te zeggen dat een wat harde manier en gewoon straight to the point zijn beter werkt dan det al overheersende zachte aanpak. Daarnaast ken ik je niet en hoef ik niet meteen de lieve zachte meelevende jongen te zijn. Ik post dit niet om je te pesten of iets in die geest maar ik zou wel willen dat iemand zo tegen mij deed toen ik kleiner was.
|
Verwijderd
|
Ik hoop dat het goed gevonden wordt dat ik me toch even in deze discussie meng
![]() Op zich heb je geen ongelijk in je reacties denk ik Mc Kauw, maar denken dat deze aanpak beter werkt (in dit geval, bij deze persoon) vind ik toch vreemd. Ik ben even nieuwsgierig :had je echt verwacht dat TS zou reageren met dat je gelijk hebt? Natuurlijk hoef je echt niet een 'awh-reactie' te geven, want ik ben het met je eens dat dat contra-productief werkt, maar dit werkt mijns inziens (en dat bewijst het verdere verloop van deze topic) ook niet. Ik weet van mezelf dat het voor mij goed is als mensen direct zijn tegen me, maar dan moet ik wel vertrouwen hebben in die mensen. Ik moet het gevoel hebben dat mensen mij wel echt waarderen en accepteren. Om een voorbeeld te geven: huisgenoten mogen mij echt wel zeggen dat ik er een teringzooi van maak. Dan schaam ik me op dat moment een beetje en doe ik mijn best om het te veranderen. Ik weet ook dat mijn huisgenoten mij 's avonds heel graag uitnodigen om iets leuks te gaan doen en ik weet ook dat ze me in rotte tijden steunen enz. Is er een vreemde in huis (vriend van een huisgenoot ofzo) die tegen mij zegt dat het een troep is, dan zal ik toch voornamelijk defensief reageren en hém een klootzak vinden en vooral niks veranderen. Waar bemoeit ie zich mee? Begrijp je wat ik bedoel? Direct zijn is ok, maar dan moet er wel respect en vertrouwen zijn wil zoiets aankomen. |
![]() |
|
![]() |
blijf praten met mensen die je vertrouwd en vertel alles ook dat je er een eind aan wil maken. en zoek professionele hulp.
via huisarts naar psycholoog. doe dingen die je leuk vind. en hou er rekening mee dat wanneer je er weer boven op komt je een 2de dip kan krijgen dus dat je weer wat terug valt. ik wens je succes |
![]() |
||
Citaat:
Ja ik geloof dat het werkt, nouja het helpt want nu zijn er keuzes, mensen die awh zeggen of gewoon kort zeggen "goh je zou ook dit of dat kunnen doen" en iemand zoals ik die de spijker op z'n op mep. Wie weet wat het beste helpt? Niet geschoten is altijd mis.
|
![]() |
He maar je kan ook straight to the point komen zonder als een botte hark te doen. Tuurlijk wat je zegt daar heb je een punt, maar je kan het iets anderst formuleren dat je dus niet zo hard overkomt. Snap je??
|
als je straight to the point bent word je al snel als botte hark gezien omdat je mensen echt wijst op wat er mis is en hier niet allemaal onzin om heen zegt om het lief en zacht te maken.
iemand die gewoon straight to the point is zegt waar het op staat en wind er geen doekjes omheen en dat hebben mensen niet graag dus roepen we maar dat het een botte hark is. en verder ben ik het wel met Mc Kauw eens hier. niemand zal dit rot gevoel gaan oplossen voor je dat moet je zelf doen, maar dat betekend niet dat je het alleen moet doen, vrienden, ouders, vertrouwenspersonen noem het maar op die zijn er om jou te helpen als je een probleem hebt. en omdat 1 iemand het ongeintresseerd af handeld betekend niet dat iedereen dat zo doet. ga nog eens naar die vertrouwenspersoon en heb het er nog eens over (mischien had ze haar dag niet het zijn ook maar mensen he) en als ze weer zo reageerd ga naar een mentor, lerares of desnoods de afdelingleider en anders de huisarts die kan je doorverwijzen naar een psycholoog. deze mensen zijn er om jou te helpen en dat zullen ze dus echt wel doen.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De meeste mensen die zichzelf beschadigen doen dit echt niet voor de aandacht, zoals veel mensen denken. Een groot deel verbergt het juist en daar zal nooit iemand iets van zien of horen. En ja, je zegt 'of je wil graag aandacht', maar ik wou het toch even zeggen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij mij gaat het om een emotioneel levensverhaal, en dit ( de klas enz. ) was me ff te veel. Ik snap trwns ook niet dat je überhaupt op de topic reageert en blijft volhouden. Ik bedoel, je mag je mening hebben, maar ik heb ook een mening en gelijk krijg je niet. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Heb je al met iemand gepraat of stappen genomen om jezelf te helpen?
|
Verwijderd
|
McKauw uit de mening van een hoop niet-psychologieposters gewoon niet zo subtiel. Op dit subforum wordt niet alleen actief gedeeld wat er allemaal tegenzit (hhel goed!), maar de mening van de rest van de wereld is nogal vertekend door een hoge aww-bijdrage hierzo. Feit is dat dit lang niet altijd helpt bij verbetering van de situatie.
Nogmaals, ik weet te weinig over dit geval specifiek (hoewel ik ook geneigd ben conclusies te trekken), maar blijf hoe dan ook niet hangen in een wereld waarin je er zelf niks aan kunt doen en het allemaal zo sneu is. Kom in actie. Zoek hulp. Laat het los dat je de enige en de zieligste bent (dit is dus niet specifiek tegen ts gericht). McKauw zegt het niet heel subtiel maar hij heeft zeker recht van spreken en heeft zeker een punt. Wees vooral eerlijk tegen jezelf want het helpt niet een beeld te schetsen en het helpt niet te leven op medeleven. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Update here:
Mijn mentor heeft gisteren doodleuk mijn oudees zitten bellen :$ Die waren een beetje pissig omdat ik wel alles op school vertelde, maar niet thuis. Verder weet ik niet wat ze allemaal dachten. Ik baal er ontiegelijk van, maja, ze komen binnenkort ook op gesprek bij mijn mentor. Niiet leuwk. Ik haat het als volwassenen achter me rug om over mij gaan praten... |
![]() |
|
Verwijderd
|
I know, een mentor heeft zwijgplicht. Maar mijn ouders waren nogal pissig omdat ik het wél op school vertelde en niet thuis. Maar ik weet nu al dat binnen een paar dagen, hooguit een maand, de hele familie het weet. Onze familie moet namelijk zo'n "close happy family" voorstellen door alle geheimen met elkaar te delen. Erug vervelen :$
|
![]() |
||
Citaat:
Waar is het probleem ![]() Je ouders zorgen voor je, enzo niet dan is dat wel hun taak. Waarom is het zo'n probleem dat je ouders het weten? Als je het over vertrouwenspersonen wilt hebben dan tadaa, paps en mams. Van jan alleman info en hulp willen hebben maar niet je ouders?
|
![]() |
een docent mag alles tegen je ouders zeggen zo lang je geen 18 bent. al kan ik me voorstellen dat je het vervelend vind dat hij achter je rug om je ouders heeft gebeld. ik zou zeggen ga met je ouders er over praten voordat je mentor het veder doet. en maak ze ok duidelijk dat je niet wil hebben dat de hele familie het te weten komt.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
klinkt misschien heel lullig mijn post maar probeer wat gezonder te leven
slik veel vitaminepillen zorg dat je 9 uur per dag slaap hebt en maak je niet te veel zorgen over je huiswerk heb iets van 3 maanden een depressie gehad maar bleek gewoon door de druk op school te komen en door slechte levensstijl probleem was na 2 weken vakantie (met veel slaap en vitaminepillen) weer opgelost sterkte! ik hoop dat je snel van je depressie af komt |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
vitamine b12 tekort vitamine c tekort en vitamine d tekort zorgen alle 3 voor depressie zullen er vast nog wel meer zijn maar had geen zin om een hele lijst te maken ![]() ps. vitamine d tekort is wel het bekendste denk ik dat is vitamine van de zon en aangezien het nu winter is komt dat best wel vaak voor vitamine D tekort staat ook wel bekend als een winterdepressie dus lijkt me wel duidelijk dat je van vitamine tekort depressief kan worden |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik zei 9 uur per dag als je de hele dag in bed blijft liggen zal het je idd niet helpen maar je moet ook niet 's avonds om 2 uur naar bed gaan want dan kom je de volgende dag nog moeilijker uit je bed |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En voldoende slaap is fijn, maar ook dat is voor iedereen anders. Er zijn mensen die juist heel erg veel slapen (zeg maar, tien uur) (en voor wie dat ook heel heilzaam werkt) en er zijn mensen die met zes uurtjes genoeg hebben. Het is prima dat je adviezen geeft, maar probeer die niet te brengen als dé oplossing van het probleem of vaststaand feit. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Erge geestelijke problemen Anoniem_1337 | 27 | 28-03-2010 11:13 | |
Drugs & Alcohol |
Mijn paddo verslag E Che Guevara | 163 | 30-10-2005 11:38 | |
Psychologie |
Depressief Leeghoofd | 64 | 01-05-2005 10:45 | |