Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2012, 16:13
kevvin17
kevvin17 is offline
Omdat ik een sportopleiding doe moet ik individueel een les geven,
De opdracht luid als volgt :

Maak een lesgeefopdracht die je geeft aan de klas. Let erop dat je opbouwt in 5 stappen, dus van makkelijk naar moeilijk.
Let er ook op dat je gebruik maakt van differentiëren ( dus dat ik weet wat het niveau is van de leerlingen en dat ik daarop oefeningen neerzet )

maar mijn probleem is dus nu, wat voor oefening/spel moet ik doen ?
Een klasgenoot had Trampoline-hoogspringe, opzich een leuke oefening,
ik had ringenzwaaien maar ik heb hierbij afgezien,

weet iemand anders een leuke oefening (origineel?) die ik kan samenvoegen met de opdracht ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2012, 18:09
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Dit past beter op Vrije Tijd.
Oud 10-01-2012, 19:09
kevvin17
kevvin17 is offline
Wat snappen jullie niet aan de vraag die door mij word gesteld ?

@Mr.Mark, dit is een vraag over een les van school,
ik zie niks terug over mijn vrije tijd ....
Met citaat reageren
Oud 10-01-2012, 20:27
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het gaat niet om niet snappen, het gaat om niets mee kunnen. Gym op school, ja, tja... Alles dat je daar doet telt toch? Wat is er mis met ringzwaaien? Toch een aantal keer gedaan op de middelbare school...
Oud 11-01-2012, 09:24
Missy
Missy is offline
Citaat:

@Mr.Mark, dit is een vraag over een les van school,
ik zie niks terug over mijn vrije tijd ....
Sporten valt bij ons onder Vrije tijd. Vandaar.
Oud 11-01-2012, 15:01
kevvin17
kevvin17 is offline
maar het gaat niet om sporten het gaat om een voorbereiding van een les,

en ringzwaaien is opzich niks mis mee, maar hoe ga ik daarmee differentiëren ?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2012, 16:57
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Het kan wel te maken hebben met school maar hier bij de rubriek sport zijn meer mensen die ervaring hebben met het lesgeven in sport of het les krijgen in sport.
Oud 12-01-2012, 15:35
Verwijderd
Ja pfff @ discussie over waar dit hoort te staan.

ot: Ringzwaaien zou je kunnen differentiëren door bijvoorbeeld de beginners alleen te laten zwaaien en er te letten op dat ze kun knieen en voeten goed strekken, en zo hoog mogelijk komen (waar let je op? Gymles is bi mij al lang geleden, ringzwaaien al helemaal). Aamateurs kunnen tijdens de zwaai dingen doen als een halve/hele draai, en deze dan uitbouwen. Gevorderden zou je moeilijkere, andere dingen kunnen laten doen (koprol/vogelnestje/whatever).

Verder zou je evt. hele envoudige fitnessoefeningen kunnen doen, zoals sit-ups/push-ups/crunches/whatever (waar je geen toestellen voor nodig hebt en dan op internet info zoeken over beginners/amateurs/gevorderden. Er is meer dan genoeg te vinden
Met citaat reageren
Oud 12-01-2012, 18:00
honkballertje
honkballertje is offline
Handbal?
Oud 12-01-2012, 18:03
kevvin17
kevvin17 is offline
Citaat:
Ja pfff @ discussie over waar dit hoort te staan.

ot: Ringzwaaien zou je kunnen differentiëren door bijvoorbeeld de beginners alleen te laten zwaaien en er te letten op dat ze kun knieen en voeten goed strekken, en zo hoog mogelijk komen (waar let je op? Gymles is bi mij al lang geleden, ringzwaaien al helemaal). Aamateurs kunnen tijdens de zwaai dingen doen als een halve/hele draai, en deze dan uitbouwen. Gevorderden zou je moeilijkere, andere dingen kunnen laten doen (koprol/vogelnestje/whatever).

Verder zou je evt. hele envoudige fitnessoefeningen kunnen doen, zoals sit-ups/push-ups/crunches/whatever (waar je geen toestellen voor nodig hebt en dan op internet info zoeken over beginners/amateurs/gevorderden. Er is meer dan genoeg te vinden
Wow eindelijk een antwoord! En tevens heel erg bedankt, hier kan ik inderdaad echt wat mee !!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2012, 18:50
blackwolfofnatu
blackwolfofnatu is offline
ik heb zelf een vergelijkbare opdracht gehad alleen dat bestond uit een les met warming up dan oefeningen dan eindspel.

de beste tip is om les te geven in iets wat je leuk vind, maar je kan ook gewoon een sport kiezen die je leuk lijkt om te proberen.

zelf zat ik te twijfelen tussen freerun en judo, uiteindelijk voor judo gekozen vanwegen de tijd met het klaarleggen van de spullen.

en als je het echt niet weet kan je altijd nog een sport doen die al eens in de les behandeld is

suc6
Reageren

Regels voor berichten