Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Nou.. dan moet je onze school eens zien! Ik word er gewoon niet goed van..
Je mag niks eten en drinken in de aula/gangen/klaslokalen, ALLEEN in de kantine. Als ze zien dat je je mobiele telefoon, ipod/mp3 speler of wat dan ook gebruikt in alle plaatsen BUITEN de kantine, wordt die per direct afgepakt,en hangt het er vanaf welke docent m af pakt en hoe erg hij jou mag. één keer te laat komen is voor de bovenbouw half 8 melden, en de onderbouw 8 uur. na 3 keer te laat wordt je gemeld bij leerplicht. onder de lessen mag je niet naar de wc, bijna in geen enkele voorwaarde. ( behalve de meiden dan af en toe ) Toetsen worden te streng na gekeken, te scherpe normeringen, en als je eenmaal een fout vind in zijn puntentelling duurt het minimaal één week voordat je je gelijk hebt gekregen, ze maken je zo levensmoe dat je op een geef moment zo iets hebt van, weetje LAAT MAAR! Sjeeez, wordt echt niet goed van mijn school, gelukkig zijn het mn laatste paar maanden..ben het echt spuug zat al 6 jaar. |
![]() |
|
Volgens mij is elke school verplicht om je als leerling in ieder geval inzicht te geven van de motivatie die de school heeft voor een bepaalde regel (en anders vraag je het iemand van de MR). Deze motivatie kan je heel erg helpen om te snappen waarom een bepaalde regel bestaat.
Kort door de bocht: het zou best kunnen dat bij jou op school met regelmaat niet-leerlingen zijn gezien. Dit is in principe 'gevaarlijk' voor de school, omdat ze geen autoriteit hebben over deze niet-leerlingen en waarschijnlijk ook niet verzekert zijn als er iets gebeurd. Het tonen van je schoolpas is dan een bewijs dat je wel leerling bent. Echter, als niemand een pas bij zich heeft, kan je ook de niet-leerlingen niet herkennen. (Want heel veel leerlingen hebben geen pas). Dan zul je ook voor de leerlingen een regel moeten aanpassen. Hoewel dit erg duf klinkt, kan ik me goed voorstellen dat er zo'n gedachte achter zit. Vraag dat eerst na, want misschien ben je het dan straks wel eens met die 'stomme' regel ![]()
|
Verwijderd
|
Kitten, daar heb je gelijk in. Helaas is er geen emailadres van onze MR en onze leerlingenraad antwoordt niet op emails.
Maar het is niet één regel, het is er elke week één. En dat is erg vervelend, zeker als je de regels niet begrijpt (met nog een hoop andere leerlingen). Maar het ziet er naar uit dat de school wel nieuwe regels verzint, maar ze niet uitvoert: We worden wel naar beneden gestuurd (inclusief leraar), maar blijven gewoon staan. Corvee werkt niet echt: Je kunt pas over 2 maanden weer corveeën omdat de rest van de dagen vol zit. Dus het zal wel loslopen. Maar iniedergeval bedankt voor jullie hulp! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij ons op school is het ook allemaal strenger geworden joh. Leerlingenbond had eerst een kikke kelder, nu een lullige andere plek. Leraren zijn ook meer nsb geworden, door bijvoorbeeld telefoons af te pakken als je er verder niemand mee lastig valt. Is de tendens denk ik helaas deze dagen...
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het is alsof ik niet leef! Dreamer1234 | 21 | 15-11-2016 08:32 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Strenge ouders zijn goede ouders? Simon | 22 | 15-12-2010 12:21 | |
Studeren |
Particuliere scholen? Mariekje* | 15 | 05-06-2005 20:29 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Verhalen & Gedichten |
mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje Verwijderd | 15 | 17-05-2003 22:55 | |
Drugs & Alcohol |
De serie Drugs en Drank in De gelderlander Isa | 3 | 20-03-2003 21:20 |