Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2012, 22:05
kwatwatkwiet
kwatwatkwiet is offline
hey allemaal
ik zit met een probleem:
ongveer 3 maanden geleden (toen schoel herbegon) is er een nieuw meisje gekomen op school en vanaf de eerste dag vond ik haar al mooi(uiterlijk) maar verder was er niets tussen ons, we zaten niet in dezelfde klas en
ik had haar nog nooit gesproken. Maar we zitten wel samen in de bus. En op een dag was er maar 1 plaats meer en die was naast haar en dus ging ik naast haar zitten. Ik zeg haar gewoon hallo en met dat ze van school was verandert heb haar een beetje vertelt voor welke leerkrachten ze moest oppassen. Na 10 minuten effe te hebben gepraten en elkaar aan elkaar voorstellen blijft het een hele tijd stil. En op een gegeven momemt krijgt ze een sms en begint ze te wenen. Ik vraag wat er is en of ik iets kan doen, en ze zegt me dat haar tante net is gestorven... Ik probeer haar een beetje te troosten en vertel haar iets over mij dat ik een broer heb die ook is overledn ze was daarna denk ik een beetje vergeten over haar tante en het toeval moest er over beslissen dat we op de zelfde halte afstappen. Ik stap mee met haar omdat ik zie dat ze verdrietig is tot haar thuis en voor haar huis wachten we even en vraag ik haar gsm nummer. Ze geeft me haar nummer en ze omhelst, zegt tot morgen en gaat naar binnen.
ik was verbaast dat ze me haar nummer zou geven en daarna ook nog zou omhelzen maar na al die tijd hebben we nog veel gesproken en eens naar de cinema geweest maar gewoon als vrienden. En als weeens terugkwamen van iets te gaan drinken wacht ze opeens en zegt ze me dat ik haar beste vriend ben , omdat ik haar kan troosten en kan doen lachen en me graag heeft. Langs de ene kant was ik blij omdat ik nu zeker ben dat ik vertouwen heb maar langs de andere kant was ik haar BF en betekende dat dat ik niet met haar uitkon gaan en een koppel vormen .
Dat heb ik een week daarna pas beseft dat we geen koppel konden zijn, toen ik door had dat ik op haar verliefd ben... Ik denk alleen aan haar, ik droom van haar, ik wil altijd bij haar zijn , enzovoorts... Jullie weten wel hoe het is om stapelgek op iemand te zijn , als je echt alleen voor die ene persoon leeft...
En niet lang geleden toen ik is bij haar was geweest omdat haar ouders heel een weekend wag waren ben ik heel de dag bij haar geweest en op die dag heb ik haar verteld dat ik van haar hou, en met haar wil uitgaan...
ze heeft een beetje blij gereageerd maar ze wilt niet omdat ze bang is me te verliezen als beste vriend, ik heb haar gezegd dat het juist omgekeerd is en dat we juist meer samen gingen zijn... Maar ze is bang dat er iets gebeurt en dat als we uit elkaar zouden gaan haar beste vriend kwijt zou geraken. Daarbij heb ik haar beloofd dat we elkaar nooit zouden verliezen en als we samen zouden zijn nooit uit elkaar zouden gaan...
Maar ze wilt het niet
Nu weet ik echt niet wat ik moet doen, ik zou echt alles doen om met haar te zijn.. Ik zou alles geven wat ik kan geven zelfs mijn eigen leven als het moet.Maar ik kan echt niet zonder haar leven

het is een lange tekst ,sorry daarvoor maar ik moest mijn gevoelens uitleggen en zeggen hoe alles is begonnen denk ik

dus kan iemand me helpen of een tip geven wat ik zou kunnen doen ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2012, 22:15
Daantjer
Daantjer is offline
Je bent gefriendzoned. Daar kom je (praktisch) onmogelijk niet uit, zeker niet als ze dat zo expliciet gezegd heeft. Ik denk dat wachten het enige is wat je kan proberen. Of je kan zeggen dat doordat je haar als 'meer dan vrienden' ziet je geen vriendschappelijke relatie met haar kan hebben. Wees hoe dan ook eerlijk.
Oud 15-01-2012, 22:26
kwatwatkwiet
kwatwatkwiet is offline
ik ben altijd eerlijk tegen haar . Maar misschien moet ik de tijd zijn werk laten doen, misschien zal ze later van gedachte veranderen. Maar het contact verbreken ga ik niet doen, ten eerste omdat ik ze me niet wil verliezen als beste vrien en ten tweede ik zou het niet kunnen zonder haar
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 19:55
Schrödinger
Schrödinger is offline
Nou ja, je hebt twee opties (als "contact verbreken" er geen is): je gevoelens opbiechten en de vriendschap verpesten, of niks zeggen en jezelf kwellen met lekkernijen waar je niet bij kan.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 19:57
Schrödinger
Schrödinger is offline
Oh wacht, je hebt het al opgebiecht. Nou, dan is de vriendschap dus al verpest.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 12:39
Zeepje
Zeepje is offline
Na een jaartje ofzo, als de verliefdheid over is, kan de vriendschap weer goed worden.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 16:01
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 19-01-2012, 13:41
Verwijderd
Je hebt het te snel gezegt je moest eerst een beetje met er flowen
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 08:51
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Het lijkt me een kwelling constant in de buurt van de vrouw van mijn dromen te zijn, als ze me niet hebben wil.
Oud 20-01-2012, 08:57
Oezem
Oezem is offline
Citaat:
ik ben altijd eerlijk tegen haar . Maar misschien moet ik de tijd zijn werk laten doen, misschien zal ze later van gedachte veranderen. Maar het contact verbreken ga ik niet doen, ten eerste omdat ik ze me niet wil verliezen als beste vrien en ten tweede ik zou het niet kunnen zonder haar
Ik zou het nu idd gewoon afwachten. Als je nu gaat pushen komt er zeker niks en verpest je het alleen. Respecteer haar en haar keuzes, misschien was het voor haar wel wat onverwacht en heeft ze nooit zo over je gedacht en komt het toch. Maar als ze blijft aangeven dat ze je niet wil als vriendje, dan moet je je daar toch echt gewoon bij neerleggen.
Wat dan misschien wél helpt is om haar een paar weken niet te spreken, zodat jij je gevoel even weer op een rijtje kan krijgen.
Oud 23-01-2012, 21:37
kwatwatkwiet
kwatwatkwiet is offline
ik ben nu veel minder close met haar dan vroeger nu is het gewoon nog 'hallo hoe gaat het en tot nog is ' van die korte gesprekken. En nu zie ik haar alleen nog op school... Ik denk dat ze me niet meer vertrouwt
wat moet ik nu doen??
Langs de ene kant vind ik het wel beter dat we elkaar minder zien omdat ik haar dan makkelijker kan vergeten :/
Met citaat reageren
Oud 25-01-2012, 11:45
sir_mcmanus
sir_mcmanus is offline
Tja, uiteindelijk leef je zelf je leven. Met wie je dat leven leeft, is ook deels aan jou. Ik denk dat jij waarschijnlijk iets opgebiecht hebt waar zij niet op rekende. Na het overlijden van haar tante zat zij er emotioneel doorheen en op het moment dat er zich dan iemand aanbiedt die lief voor haar is en tijd voor haar neemt en er voor haar is, dan zal ze snel met omhelzingen strooien. Zéker voor iemand die net plompverloren in een nieuwe situatie beland is.

Vind je het erg dat jullie nu minder intiem zijn? Je geeft zelf wel aan dat je haar daarom makkelijker kunt vergeten (dat hóéft natuurlijk niet per se!), maar vind je het ook erg dat jullie nu wat afstand nemen in jullie vriendschappelijke relatie? Ik kan me haar reactie op zich ook wel voorstellen hoor, als je beste vriend je ineens vertelt dat hij meer voor je voelt dan alleen vriendjes zijn. Ze zal je waarschijnlijk nog wel vertrouwen, maar de relatie voldoet niet aan haar verwachting en bezorgt haar gemengde gevoelens ..
Met citaat reageren
Oud 25-01-2012, 16:08
Verwijderd
Citaat:
ik ben nu veel minder close met haar dan vroeger nu is het gewoon nog 'hallo hoe gaat het en tot nog is ' van die korte gesprekken. En nu zie ik haar alleen nog op school... Ik denk dat ze me niet meer vertrouwt
wat moet ik nu doen??
Langs de ene kant vind ik het wel beter dat we elkaar minder zien omdat ik haar dan makkelijker kan vergeten :/
Ik denk dat de reden dat ze minder contact met je zoekt, deels ook precies dat is. het is voor haar ook ongemakkelijk als jij verliefd bent en zij niet, en kennelijk verwacht ze niet dat ze verliefd op je zou kunnen worden. Dus dan is het voor jullie allebei het makkelijkst als jouw verliefdheid overgaat, zodat jullie daarna weer echt vrienden kunnen worden.

Sterkte ermee

Laatst gewijzigd op 26-01-2012 om 08:19.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2012, 17:21
Merible
Merible is offline
ik weet hoe het voelt....

ik was ook een keer verliefd afgewezen...
paar kut weken en je bent eroverheen
Met citaat reageren
Oud 25-01-2012, 18:37
Verwijderd
ik was ook een tijdje verliefd op mijn beste vriendin en eerlijk gezegd tegen haar, en daarna was het gelijk zoenen. En nu nog af en toe, soms zelfs meer
Maar inmiddels ben ik gelukkig met mijn man en heb nog steeds mijn vriendin

Laatst gewijzigd op 25-01-2012 om 18:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten