![]() |
|
Ik kreeg het idee dat ik zo'n topic vrij recent al zo ongeveer had gezien. Maar er zijn er natuurlijk nog heel wat meer van dan alleen die.
Maar goed, ik blijf bij wat ik in die andere topics ook al min of meer gezegd heb: ik vind niet dat je zomaar 'besluit' om 'het' te doen en dan niet weet wat je moet doen. Dat schijnt mij altijd toe alsof je er helemaal nog niet zo 'klaar' voor bent. Misschien een stom idee, maar als je écht zo klaar bent voor seks, dan hoef je het toch niet te bespreken en dan te denken 'eh, oké, wat nu?' Maar goed, als je seks gaat hebben, let er sowieso op dat je het veilig doet. Slikt ze de pil (en goed)? Gebruik eventueel ook een condoom, niet per se nodig als jullie nog maagd zijn, tenzij één van jullie bijvoorbeeld wel al orale seks heeft gehad met een ander, dan kun je ook een SOA hebben, maar ook een pil is nooit 100% garantie voor geen zwangerschap. Met een condoom erbij is het altijd veiliger. Oh, en weet wat je moet doen als ze bijvoorbeeld eens de pil vergeet. Verder: om het voor haar minder pijnlijk te maken is het belangrijk dat ze ontspannen is en dat er genoeg voorspel is, en ze geil genoeg is. Zeggen 'ontspan je ![]() Om te zorgen dat jullie beide ontspannen zijn, je goed voelen als je naakt bij de ander bent en klaar durft te komen in elkaars bijzijn, lijkt het mij vrij verstandig om niet zomaar seks te hebben, maar eerst aan elkaar wennen, elkaar steeds verder naakt zien enzovoort, voor je ineens besluit seks te hebben. En ik heb vaak het gevoel bij dit soort topics (vriendje en vriendinnetje bekennen elkaar dat ze er 'klaar' voor zijn/seks willen hebben en weten dan niet wat te doen dus komen op een forum hulp vragen) dat dat dus niet is gebeurd. Dat jullie zoiets hadden van oké, gezoend, aan d'r tieten gezeten, volgende stap is seks hebben! Maar volgens mij is het veel leuker (zoals de seks uiteindelijk als 'de weg ernaartoe') om nog even te wachten en het rustiger aan te doen/meer tussenstapjes te zetten. Maar goed. Doe het veilig. Neem de tijd. En durf elkaar te zeggen wat je wel en niet wilt.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Angst voor de eerste keer Shadow909 | 1 | 20-07-2011 21:15 | |
Seksualiteit |
Wat dachten jullie toen jullie voor de eerste keer een stijve penis zagen? supergirl#1 | 141 | 04-12-2010 13:59 | |
Seksualiteit |
Wat dachten jullie toen jullie voor de eerste keer een vagina zagen? jjohan | 72 | 20-01-2010 14:50 | |
Seksualiteit |
De eerste keer... John_doe | 35 | 18-08-2004 13:07 | |
Seksualiteit |
de eerste keer, na hoeveel tijd? jonguh17 | 58 | 23-12-2002 23:34 | |
Seksualiteit |
Plan je de eerste keer luckyleo | 16 | 12-06-2002 22:33 |