Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2012, 17:07
JR88
JR88 is offline
Hallo allemaal,

Mijn naam is Judith Ridder en ik studeer Nederlandse Taal en Cultuur aan de Universiteit Utrecht. Ik ben nu bezig met de afronding van mijn bachelor en moet hiervoor een scriptie schrijven. Mijn scriptie gaat over de meningen die 'jongeren' (14-30 jaar) hebben ten opzichte van verschillende (buitenlandse) accenten in het Nederlands. Ik heb hiervoor een online enquête gemaakt en duurt ongeveer 10 minuutjes. Je krijgt hierin 10 korte spraakfragmentjes te horen en bij elk fragment beantwoord je een aantal meningsvragen (allemaal meerkeuze).

De link naar de enquête is als volgt: http://www.thesistools.com/web/?id=241165

Ik ben nog hard op zoek naar mensen die het in willen vullen! Als je het in wilt vullen ben ik je zeer dankbaar!

Als je nog vragen of opmerkingen hebt, kun je ze altijd op dit forum plaatsen.
Alvast heel erg bedankt voor het meewerken!

Groetjes,
Judith
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2012, 19:29
brands
brands is offline
Ik vond het lastig, maar heb hem wel ingevuld.

Als de enquête gesloten is ben ik wel benieuwd naar afkomst van sprekers. Sommige waren duidelijk, maar anderen ook weer niet. Succes verder met je onderzoek.
Oud 28-01-2012, 15:33
pwet
pwet is offline
Ja, ik vond het ook heel lastig te bepalen waar ze vandaan kwamen, wel ingevuld. Succes verder!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2012, 22:04
Tink*
Tink* is offline
Ingevuld
Oud 30-01-2012, 12:52
Verwijderd
Ik vraag me af hoe je attitudes kan beoordelen door er vrij letterlijk naar te vragen... je geeft mensen zo nogal de ruimte om erg politiek correct te zijn Ook heb je kans dat mensen andere dingen beoordelen dan puur het accent, maar bv denken 'hmm, die man klinkt wel erg oud, nee, ik wil niet dat mijn zus met zo'n oude man trouwt, dat lijkt me raar'...

Ik heb het iig ingevuld
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten