Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2012, 15:59
bambambam
bambambam is offline
Ik zit nu in mijn laatste jaar van HAVO en ga dus aan het eind van dit jaar examen doen.
Mijn plan is om op het HBO mijn propedeuse te gaan halen en vervolgens lucht- & ruimtevaart techniek te studeren.

Op de site van de TU Delft vind ik ze niet echt heel duidelijk hier staat namelijk:
Citaat:
HBO propedeuse in de richting Techniek of Beta (lees hier de toelatingsvoorwaarden)
http://home.tudelft.nl/studeren/bach...en-aanmelding/

Wat moet ik nu PRECIES?
Ik vind het niet echt heel duidelijk, is er nog een bepaalde beta opleiding waar ik mijn propedeuse moet halen?

Laatst gewijzigd op 20-01-2012 om 16:05.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2012, 16:44
brands
brands is offline
Zoals ik het lees, maar mocht iemand anders het anders lezen dan correctie:

Met jouw HBO propedeuse kun je worden toegelaten bij deze opleiding. Maar naast jouw HBO propedeuse moet je de vakken Wiskunde B, Natuurkunde en Scheikunde op VWO niveau hebben. Er staat geen specifieke opleiding die je op het HBO zou moeten doen om hier toegelaten te worden.
Oud 20-01-2012, 22:43
Lorelei
Lorelei is offline
Het is inderdaad vaag omschreven. Op basis van je quote zou ik zeggen: Je moet een HBO propedeuse van een technische/beta opleiding hebben (sowieso overigens geen slecht idee als je naar de TU delft moet). Maar op basis van de website, zou ik zeggen dat brands gelijk heeft. Misschien geldt het allebei? Ik zou ze gewoon even bellen
Oud 20-01-2012, 23:55
bambambam
bambambam is offline
Citaat:
Het is inderdaad vaag omschreven. Op basis van je quote zou ik zeggen: Je moet een HBO propedeuse van een technische/beta opleiding hebben (sowieso overigens geen slecht idee als je naar de TU delft moet). Maar op basis van de website, zou ik zeggen dat brands gelijk heeft. Misschien geldt het allebei? Ik zou ze gewoon even bellen
Ja zal ik zeker doen, morgen sowieso even naar de open dag van het HBO.

Hartstikke bedankt jullie allebei!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2012, 13:05
Lente
Lente is offline
Waarom via HBO ipv dat je je VWO diploma haalt? Als je lucht en ruimtevaarttechniek wilt studeren, moet je dat makkelijk kunnen. En met het oog op langstudeerboetes en een studie waarbij het niet vreemd is vertraging op te lopen, zou ik niet een jaar extra over mijn bachelor doen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2012, 13:29
Em.
Em. is offline
Citaat:
Zoals ik het lees, maar mocht iemand anders het anders lezen dan correctie:

Met jouw HBO propedeuse kun je worden toegelaten bij deze opleiding. Maar naast jouw HBO propedeuse moet je de vakken Wiskunde B, Natuurkunde en Scheikunde op VWO niveau hebben. Er staat geen specifieke opleiding die je op het HBO zou moeten doen om hier toegelaten te worden.
Ik zou zeggen: alleen wiskunde B en natuurkunde op vwo-niveau. Scheikunde niet, want daarbij staat:

Citaat:
Scheikunde, geldt voor Life Science & Technologie en Molecular Science & Technology
... en dat wilde de TS niet gaan doen.

En dan dus inclusief je propedeuse. Dus: hbo-opleiding richting iets technisch/bèta doen (dus geen hbo opleiding Frans of Geschiedenis, maar iets kiezen wat al een beetje dezelfde dingen van je vraagt) en dan je eerste jaar halen, en daarnaast dus wiskunde b + natuurkunde op vwo-niveau halen.

En misschien kun je nog informeren welke hbo-opleiding(en) handig zijn als je via hbo die studie wil gaan doen. En misschien gelijk vragen of de weg via vwo niet eventueel makkelijker/handiger is. Het is wel een jaar langer, maar het kost heel wat minder, zeker als je aan langstudeerboetes ect. denkt. Lucht- en ruimtevaarttechniek lijkt me wel een studie waarbij één jaar langer over je bachelor mogen doen (zonder meteen veel meer te betalen), niet een overbodig luxe is.
Reageren

Regels voor berichten