Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2012, 16:45
Verwijderd
Hi,
Ik weet even niet meer wat te doen.
Ik zit in de 4e en ik vind een meisje uit de 3e al een tijdje leuk, en had wat vrienden en vriendinnen dat geheim verteld.
Ze hielden dit allemaal heel goed geheim (zoals altijd) ,maar een beetje door mijn eigen schuld had dat meisje mijn vriendin door, en dus moest ze het vertellen.
Dat gebeurde laatste dinsdag.
Gelukkig deed ze nog wel een goed woordje voor me.

Ik had verwacht dat er wat zou gaan gebeuren nu ze t wist, maar helaas is er niks verandert, ze kijkt alleen wat vaker naar me, maar ook weer niet in een verliefde of bange manier ofzo.
En nu valentijnsdag eraan komt weet ik niet wat te doen.

Zal ik haar iets geven voor valentijnsdag? En zo ja, wat? En anoniem of mijn naam eronder?
Ik wil haar niet bang maken of haar voor schut zetten ofzo.
Maar aan de andere kant wil ik ook niet niks geven omdat ze dan misch denkt dat ik haar helemaal niet leuk vind.

Ik hoop dat iemand me goede tips kan geven.
Want ik weet t echt niet meer.
Mvg. DaNexus
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2012, 17:10
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Waarom zou je iets geven aan een meisje dat toch al weet dat je haar leuk vindt maar verder niets onderneemt? Als je graag wil dat het iets wordt moet je met haar praten en vragen of ze misschien iets leuks met je wil gaan doen, daar bereik je ten minste nog iets mee, dan leer je haar wat kennen en zij jou, dan krijgt ze een kans te zien dat je leuk bent. Als je haar een prullig valentijnskadootje geeft dan is dat alleen nog maar een knullige manier om te zeggen dat je haar leuk vindt maar te bang bent om echt iets met haar te gaan doen.
Oud 11-02-2012, 17:52
Verwijderd
@Cherry,

Wat is dat nou weer voor onzin, enig nadenkent persoon weet dat het toch 'eng' en vooral moeilijk is om een andere te benaderen en te zeggen; "Hey ik vind jou leuk!".

Ik zou zeggen doe iets kleins met een kaart erbij, schrijf hier wat in met o.a. dat als ze jou ook leuk vind ze je bijvoorbeeld op facebook of wat dan ook moet contacteren, zo begin je rustig een gesprek en kan je daarna altijd nog in het echt dingen gaan doen, gebeurd dit niet weet je weer genoeg.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2012, 18:06
Vowel
Vowel is offline
Ja, het is ook eng, maar door het alsnog te doen laat je zien dat je geen bang kereltje bent maar een vent die de ballen heeft om er ook daadwerkelijk iets mee te doen. Ik zou het absoluut niet waarderen om cadeautjes te krijgen van iemand die ik niet (of amper) ken, vooral als het gevoel niet wederzijds is (en daar is in dit geval een grote kans op), want dat maakt het alleen maar ongemakkelijk omdat ik me verplicht zou voelen een bepaalde reactie te geven. Beter praat 'ie met haar en vraagt haar of ze iets met hem wil doen. Dan is er geen druk en komt er misschien iets van.

Overigens wil ik wel zeggen dat als zij wéét dat hij haar leuk vindt maar zelf ook helemaal geen actie onderneemt, dat er dan een grote kans is dat het inderdaad niet wederzijds is. Want als ik toch een jongen leuk zou vinden én zou weten dat het wederzijds is, dan zou ik toch wel iets doen, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2012, 18:23
Schrödinger
Schrödinger is offline
Grow a pair en ga eens praten met dat meisje.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2012, 18:28
Verwijderd
Agh, jullie hebben er ook gewoon geen verstand van hoe de zaken tegenwoordig gaan in deze wereld, tegenwoordig durft niemand meer een ander ergens op aan te spreken en gaat het in het begin 9 van de 10 keer over het interwebzzz
Met citaat reageren
Oud 11-02-2012, 18:32
Vowel
Vowel is offline
Dus eigenlijk zeg je nu dat ík niet weet hoe ík het liefst benaderd wil worden?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2012, 18:42
Verwijderd
@vowel.
Ja maar ze mag van die vriendin niks zeggen tegen mij of tegen andere dat ze het weet.
Dus stel dat ze het niet doet omdat ze het niet mag?
Zou dat kunnen?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2012, 18:45
Vowel
Vowel is offline
Waarom zou het niet mogen?

Zij weet dat jij haar leuk vindt. Jij weet dat zij het weet. Al je vrienden weten het. Waarom zou zij niets "mogen" zeggen? Kom op zeg, je zit niet in groep drie.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2012, 18:45
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
@vowel.
Ja maar ze mag van die vriendin niks zeggen tegen mij of tegen andere dat ze het weet.
Dus stel dat ze het niet doet omdat ze het niet mag?
Zou dat kunnen?
Dude, je zit toch niet meer op de basisschool? Wat maakt het nu uit wat er "mag", jij wil die chick batsen dus moet je actie ondernemen om dat te bewerkstelligen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2012, 18:47
Vowel
Vowel is offline
Holy crap, we moeten echt even ophouden met gmta'en.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2012, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Dus eigenlijk zeg je nu dat ík niet weet hoe ík het liefst benaderd wil worden?
Dus jij denkt dat wat jij het liefst heb dat dat bij iedereen zo is ? Get a clue please, 2ehandse fietsenpomp.

@DaNexus

Ja tfoe, je kan ook via via gaan en tegen je vrienden zeggen dat ze juist WEL wat tegen je mag zeggen, dan komt zij vanzelf naar je toe of je stapt zelf op haar af en zegt dat je weet dat zij het weet maar dat kan heel awkward worden.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2012, 18:48
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Dus jij denkt dat wat jij het liefst heb dat dat bij iedereen zo is ? Get a clue please, 2ehandse fietsenpomp.
Excuse me?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2012, 18:49
Verwijderd
Vowel, laten we alstublieft niet afdwalen en ons bij deze hopeloze jongeman houden die zich geen raad weet.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2012, 10:17
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik weet niet hoe het met jou zit, mmPRTSR, maar de relaties die ik ken zijn vrijwel allemaal begonnen door mensen die in het echt laten merken dat ze elkaar leuk vinden. Dat geldt ook voor mijn eigen relaties. En dat hoefde niet door via-via spelletjes te spelen en briefjes naar elkaar te sturen, maar gewoon door naar elkaar toe te gaan, elkaar aan te kunnen kijken en door lichaamstaal en dergelijke laten merken dat je elkaar leuk vindt. Natuurlijk kan dat eng zijn, ik zal toegeven dat ik voor mijn eerste vriendje slechts één keer tegen iemand in real life heb gezegd dat ik ze leuk vond, en dat was alleen maar omdat het groep 8 was en iemand anders het hem vertelde en hij toen naar mij toekwam. Maar dat is anders, want dat meisje van TS weet allang dat hij haar leuk vindt en hij heeft nog geen actie ondernomen. Voordeel van in real life op haar afstappen is dat hij direct antwoord heeft en niet op een briefje terug hoeft te wachten. Daarbij lijkt mij dat als je iemand in real life mee uitvraagt je laat zien dat je in elk geval ballen hebt en dat die jongen dan ook op de date zelf wel op z'n gemak zal zijn. Anders is het zo van, 'hoi ik heb je nog maar weinig gesproken of gezien maar ik wil wel dat je een hele avond naast me gaat spenderen'.

Autorijden is ook eng (vind ik). Moet ik het daarom maar niet meer doen?
Reageren

Regels voor berichten