Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2012, 15:11
Linda Prins
Linda Prins is offline
Middelbare school heeft moeite met sociale media.
dat las ik vandaag in dat gratis Metro krantje
Nou het zijn de leraren en de rector die daar moeite mee hebben, maar wat lopen ze nou toch moeilijk te doen, dan komen ze met opmerkingen van; ik snap niet wat jullie daar zoveel aan elkaar op msn, twitter, facebook enz. te vertellen hebben’. Dan zeg ik op mijn beurt ik snap niet wat jullie leraren daar in die lerarenkamer elkaar allemaal zo te vertellen hebben aan elkaar. Sommige leraren denken nog altijd dat ze nog een soort poortwachter zijn, die bepalen welke informatie wie bereikt en wanneer en hoe. Het is gewoon onzin, de docenten snappen niet dat scholieren ook op eigen houtje vaker en sneller informatie verzamelen. En om nou meteen zo’n probleem gedoe van te maken En dan willen ze controleren wat scholieren onderling met elkaar delen op sociale media, wij controleren toch ook niet bij leraren wat zij onderling met elkaar delen in de lerarenkamer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2012, 15:53
Verwijderd
Ok.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 18:16
Verwijderd
Wat wil je hiermee? Wil je dat er een discussie ontstaat of wilde je even een mededeling plaatsen? Als er een discussie uit moet komen dan moet je even je stelling neerzetten, want dat is wel handig.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 10:51
Verwijderd
En wellicht ook even onderbouwen want nu klink je als een boze puber wiens telefoon is afgepakt omdat je het niet kon laten je facebook te checken in de klas.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 14:07
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
En wellicht ook even onderbouwen want nu klink je als een boze puber wiens telefoon is afgepakt omdat je het niet kon laten je facebook te checken in de klas.
Inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2012, 20:24
SecretDesire
SecretDesire is offline
Ja; Docenten zijn over het algemeen ouderwets.
(Bij ons was het al een drama toen ze met digi-boards moesten gaan werken, omdat ze zo gewend waren aan het krijt.)

Nee; Niet gaan haten en facebook/twitter/whatsapp-en in de klas. Op het MBO/HBO doe je maar lekker wat je wil, maar op het middelbaar gaan ze serieuzer met lessen om en wordt er ook wat van jou verwacht.
- Vaak toch -. Ik mis mijn middelbare school.

Anyhoez;

Omdat docenten zich nog best vasthouden aan de 'oude manier van lesgeven', zullen ze inderdaad niet gauw even hun FB-page 'checken'. Als ze die überhaupt al hebben.
Ze zien er inderdaad het nut niet van in. En waarom niet?

Omdat 90% van de koters er toch niks anders opzetten dan; I love my boyfriend, en ander flauw gezever. Het is voor hen dus ábsoluut niet informatief, dus; Waarom zouden ze in vredesnaam een account aanschaffen?

Ze kennen 'de andere kant' van Social Media niet. Kijk bijvoorbeeld naar LinkedIn; Daar kunnen zij overleggen met andere docenten om hun manier van lesgeven te vergelijken en elkaar feedback te geven. Ze kunnen op Twitter bijvoorbeeld plaatsen dat er iets leuks is gebeurd..en op Google+ kunnen zij ook allerlei informatie 'sharen'. Dát moeten ze even inzien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten