Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2012, 23:36
Verwijderd
Heey!

Iedereen heeft het hierover, maar ik wil weten waarom jullie eigenlijk zijn begonnen met dit alles, met alcohol, blowen of roken en hoe oud je toen was?

Ik had mijn eerste sigaret gerookt toen ik 7 was, maar dat was gewoon een onschulldige poging met een vriendin enzo, telt eigenlijk niet, ik heb pas 'echt' gerookt vorige zomer, toen ik 14 was. Met drinken begon ik op mijn 13e, bij een vriend thuis, die had altijd wel drank enzo.

En nu heb ik net mijn eerste joint gehad, 14 jaar. Was wel grappig.

U guys?

A
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2012, 00:26
Linda Prins
Linda Prins is offline
Wat roken betreft, heb zelf nooit gerookt, ook een join, het was wiet, was wel bijzonder,maar het is bij die éne join of wiet gebleven, maar drank, ja stiekem ik was een jaar of 14 een paar slokjes bier, en die paar slokjes werden gauw een heel glas, en nu drink ik graag bier, af en toe een wijntje, of een andere drank, een cocktail, maar meestal bier.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 07:25
EZBlade
EZBlade is offline
Roken deed ik de eerste keer toen ik 8 was. Op mijn 11de rookte ik een tijdje "vast". Vooral omdat ik dacht dat het stoer was.

Blowen deed ik voor het eerst toen ik 12 was. Ook stoer doen en vooral nieuwsgierig. Op mijn 15de echt begonnen. Toen dagelijks, en vanaf mijn 19e weekelijks ofzo. Nu helemaal niet meer.

Drinken deed ik op mijn 14e. Vooral omdat iedereen op het schoolfeest dronk. Nu drink ik meer omdat ik het lekker vind.

De rest vanaf 16/17 jaar omdat ik nieuwsgierig was en wilde experimenteren
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 15:52
Verwijderd
Alles geprobeerd, gewoon omdat ik het wilde uitproberen. Nu doe ik alleen de dingen die ik lekker vind nog (enigzins) regelmatig.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 16:11
Verwijderd
Eerste keer echt drinken toen ik 14 was.
Eerste joint toen ik 15 was.
Eerste sigaret toen ik 19 was.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 21:12
Verwijderd
Roken, toen ik 15 was, om stoer te doen en al die shit. Daarna ben ik een gelegenheidsroker geweest tot mijn 25e, toen een verslaafde. Bijna 6 weken gestopt nu.

Eerste joint toen ik 15 was.

Drank weet ik niet meer eigenlijk. Zal wel vanaf mijn 12e zijn begonnen zijn met champagne met Oud op Nieuw. Op mijn 13e een biertje. En op mijn 14/15 gaan zuipen na de examens. Toen was daar allemaal veel minder controle op.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2012, 00:42
Vice
Vice is offline
Eerste sigaret toen ik 12 jaar was en net op de middelbare school zat. Vooral omdat ik dat toen stoer en volwassen vond.

Mijn eerste joint op mijn 15e en dat was vooral uit nieuwsgierigheid. Een aantal klasgenoten van me gingen regelmatig tijdens de tussenuren blowen, dus ben ik gewoon een keer meegegaan.

Drank ook op mijn 15e, maar dan een paar maanden later dan het blowen. Tijdens de kerstlunch op school werd er rode wijn geschonken. Stelde niet echt veel voor.
Oud 24-02-2012, 14:00
Gieltjuh
Gieltjuh is offline
Mijn eerste sigaret rookte ik in de bosjes bij school, ik was toen rond 8 of 9. Ik voelde mij al heel wat en had een ouder die ook rookte, zo kwam ik makkelijk aan de sigaretten.. Jointjes roken deed ik vanaf mijn 14de, (ik kom uit de Grote stad) en op een gegeven ogenblik elke dag. Sinds een tijde rook ik alleen nog maar als ik er echt "zin" in heb, lekker thuis chillen, of met vrienden.Misschien 1 keer in de 2 weken.

Er wordt gezegd dat blowen niet schadelijk is, maar de kracht van THC (werkende stof die jou stoned maakt) is vele malen sterker dan vroeger. Het voelt ook als het bijna tegen harddrugs aan zit. In het begin lijkt het allemaal onschuldig, maar als je al psychologische problemen hebt is het niet echt verstandig om het te roken. Al denk je wel dat het helpt, want je problemen "verdwijnen". Na een lange periode, een aantal jaar kun je persoonlijke problemen ervaren. Vrienden zeggen dat je bent veranderd, je voelt je niet echt heel erg blij meer, etc. Heb je daar last van? Ga dan wel proberen te stoppen met roken, want dat zijn de symptomen voor een depressie.

Af en toe moet kunnen..

Alcohol was in ons gezin een "normale" drank, vrij om te pakken al was ik maar 14.. Tegenwoordig ligt alles anders en weten ze in de wetenschap ook meer wat alcohol met je doet als je in de groei bent.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2012, 10:31
arPos
arPos is offline
Lastige vraag; het was niet zo dat het een bewust proces was.

Ik bedoel ik zou 500 euros krijgen van mijn oudere halfzus als ik niet zou roken tot mijn 16de, toch ben ik begonnen met roken op mijn 15de, gewoon op een doordeweekse dag gevraagd of ik een sjaggie mocht draaien.

een betere vraag is waarom ga je er mee door; ik erger me er vaak aan dat ik rook en soms ben ik het helemaal zat en rook dan ook weken niet, of heel weinig (ipv mijn gewoonlijke 2-3 sigaretten p/d 1tje in de 2 dagen) maar dan merk je toch dat er een mate van lichamelijke afhankelijkheid bij zit.

Blowen is een ander verhaal, ivm met mijn werk moet ik regelmatig ineens voor een lange tijd stoppen met blowen en heb daar helemaal geen moeite mee; echter ik rook gewoon erg graag een blowtje, het is een beetje lastig uit te leggen waarom maar het heeft er mee te maken dat ik met cannabis de boel eens vanuit een ander perspectief kan bekijken (ik ben redelijk pessimistisch en cynisch van mijzelf en met een jointje ben ik wat meer geneigd de positieve dingen eruit te pikken).

Drinken doe ik niet veel en als ik wel drink dan is het meestal een 'social happening' dus gewoon een beetje slap ouwehoeren met een biertje, en af en toe lust ik wel een glaasje whiskey; ik neem aan dat dat komt omdat je met drank mentaal op een wat lager pitje fungeert en de remmingen afnemen waardoor dat slap ouwehoeren wat makkelijker gaat.
Oud 03-03-2012, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Mijn eerste sigaret rookte ik in de bosjes bij school, ik was toen rond 8 of 9. Ik voelde mij al heel wat en had een ouder die ook rookte, zo kwam ik makkelijk aan de sigaretten.. Jointjes roken deed ik vanaf mijn 14de, (ik kom uit de Grote stad)
Bij ons in het dorp blowden ze ook met 14 hoor.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2012, 20:03
Verwijderd
ik rook niet. maar 23 van de 27 mensen bij mij in klas roken of blowen. ik rook niet, genoeg vrienden die het doen. het ruikt vies, en het lijkt me niet eens lekker.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 16:16
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Eigenlijk ben ik pas op m'n 17e begonnen met drinken. Daarvoor bleef het bij één biertje op een avond met ongeveer twee maanden verschil. Het is een beetje veranderd nu ik student ben en bij een studentenvereniging zit. Blowen ook twee keer gedaan maar ik merkte er niet zoveel van, maar dat heb ik afgezworen omdat ik het het risico niet waard vind om verslaafd te raken als ik toch eens wil meemaken hoe het nou echt is. Dat was denk ik begin 18. Nu rook ik ongeveer een keer per week een sigaar en een sigaret eens in de maand ofzo maar echt heel weinig. Sigaren vind ik zelf veel fijner.

Voor alle drie geldt: begonnen omdat ik het kreeg aangeboden en wel nieuwsgierig was. Daarna zelf de keuze gemaakt wat nou leuk, fijn of veilig was en aan daar kwam de bovenstaande conclusie uit.
Oud 16-03-2012, 20:03
brocoliboy
brocoliboy is offline
ik rook niet blow niet maar drink wel
meestal bier
soms sterkere drank
Met citaat reageren
Oud 18-03-2012, 11:05
Verwijderd
OP bevat zelf niet eens de waarom ;D

Ik dronk voor het eerst (meer dan wat proeven want dat doe ik al zo lang ik me herinner) op mijn 15e met de groep mee, uit nieuwsgierigheid. Ik rookte voor het eerst vlak na mijn 16e verjaardag, omdat ik het suf van mezelf vond dat ik 16 was geworden en 'nog steeds' niet wist hoe het was om te roken. Blowen heeft gewacht tot 19, aangezien ik toen pas echt makkelijker 'toegang' ertoe had, dat was nieuwsgierigheid nadat alcohol al wel redelijk bekend was.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2012, 16:02
Linda Prins
Linda Prins is offline
Een drankje is wel lekker, drink het weekend tijdens het stappen, graag een biertje,
Met citaat reageren
Oud 20-03-2012, 07:49
Verwijderd
Roken --> omdat het lekker en anti-stress is

Blowen--> omdat dat goed voor me persoonlijkheid en humeur is

Alcohol--> om lekker te feesten, alhoewel ik bijna nooit alcohol drink
Met citaat reageren
Oud 22-03-2012, 15:23
Prospect
Prospect is offline
Ik rook sinds mijn 12e, ik ben nu over een kleine anderhalve maand 16.
Destijds had ik behoorlijk wat gezeik thuis en ik zat net in de brugklas en door dat gezeik ging het niet echt goed op school, ik kon me niet goed concentreren etc.
Ik hoorde weleens verhalen over roken dat dat tegen de stress werkt, dus ik stak er maar een keertje eentje op om te proberen of het echt werkte. Ik weet bijgod niet meer wat ik toen dacht, maar ik ben er in ieder geval niet meer mee gestopt sinds die tijd, helaas ...

Blowen was de eerste keer op mijn 14e, gewoon uit nieuwsgierigheid toen we na schooltijd in een speeltuintje zaten met een groepje. Ik blow niet vast, maar af en toe een jointje is wel lekker, zo één of twee keer per jaar. Gaat eigenlijk al sinds mijn eerste joint zo, ik zorg wel dat ik niet verslaafd raak

Mijn eerste keer drinken was op mijn 13, ik was de hele nacht alleen thuis met een vriend die toen ook 13 was en die ouders hadden dus de koelkast nog vol met passoa, passie, petrikov en dat soort spul staan. Niet verstandig bleek later met 2 experimenterende pubers alleen thuis Daarna een hele tijd niet meer gedaan, vanaf mijn 14e dronk ik wel af en toe en sinds mijn 15e drink ik in het weekend en met uitgaan wel graag een biertje.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2012, 16:49
Verwijderd
Ik rook sinds mijn 13-14 de en ik doe het omdat ik het heeeel lekker vind. En ik stress redelijk veel.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 19:29
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
Heey!

Iedereen heeft het hierover, maar ik wil weten waarom jullie eigenlijk zijn begonnen met dit alles, met alcohol, blowen of roken en hoe oud je toen was?

Ik had mijn eerste sigaret gerookt toen ik 7 was, maar dat was gewoon een onschulldige poging met een vriendin enzo, telt eigenlijk niet, ik heb pas 'echt' gerookt vorige zomer, toen ik 14 was. Met drinken begon ik op mijn 13e, bij een vriend thuis, die had altijd wel drank enzo.

En nu heb ik net mijn eerste joint gehad, 14 jaar. Was wel grappig.

U guys?

A
Je hebt net je eerste joint gehad, op je 14e. Op je profiel staat dat je 16 jaar bent. Bij het woord ''net'' denk ik niet aan 2 jaar geleden, maar aan een korte periode terug. HOAX!
Oud 15-04-2012, 19:31
EZBlade
EZBlade is offline
Ja man
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten