Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-02-2012, 21:28
appeltjebanaan
appeltjebanaan is offline
hoi iedereen,

Hoe combineren jullie je studie met een hobby (sport, muziek etc.)?
Ik ben er echt slecht in.
Al bijna 3 maanden geen sport meer.

(wijziging: deel jullie ervaring, zou leuk zijn)

bedankt

Laatst gewijzigd op 29-02-2012 om 21:43.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-02-2012, 21:42
Rainbowsheep
Rainbowsheep is offline
Niet gamen en geen tv kijken als je niks buitenshuis kunt doen
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 07:56
Verwijderd
Mijn studie ís mijn hobby. Maar goed, niet iedereen wil naar de kunstacademie

Verder is het heel erg druk, maar kan ik daarnaast nog steeds sporten en pianospelen, hoor. Ik snap je probleem niet zo.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 08:32
Verwijderd
Nouja, gewoon. Een week heeft 168 uur. Ik werk daarvan ongeveer 45 uur. Ik heb ongeveer 7 uur nodig om van en naar mijn werk te gaan (het is een eindje fietsen). Ik slaap ongeveer 55 uur. Ik heb ongeveer 14 uur nodig om te eten (ik eet rustig). Ik heb ongeveer 4 uur nodig voor dingen als douchen, aankleden, tandenpoetsen, enzovoort. Ik besteed ongeveer 3 uur aan huishoudelijke klusjes, koken niet meegerekend, want dat is een hobby. Dus dan blijft er 42 uur per week over voor hobby's en sociaal leven. Waarvan ik een deel verspil aan onboeiende tv kijken en doelloos internetten, maar in principe is dat mijn eigen keuze.

Dus tenzij jij 87 uur per week aan je studie besteedt (mijn werktijd plus de tijd die ik overhoud), zou dat toch moeten lukken.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 08:34
Verwijderd
Bij nader inzien is op de fiets naar mijn werk gaan ook een hobby, want als ik er geen zin in heb ga ik met de auto.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 08:40
Silvano08
Silvano08 is offline
Plannen. Ik dacht eerst dat je in 5 VWO nauwelijks vrije tijd / tijd voor je hobby's zou hebben, maar dat valt reuze mee. Ik doe erg veel doordeweeks (in tussenuren en in de middagen gelijk na school), zodat ik de meeste avonden en het weekend meestal grootendeels vrije tijd heb voor hobby's en andere leuke dingen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 10:55
Verwijderd
Hm, Silvano, ik denk juist dat ik volgend jaar in 4VWO het juist rustiger krijg. Meer dingen thuis doen en wat ik thuis doe aan school doe ik snel en goed. Ik verspil netzoals Sarah veel te veel tijd aan doelloos internetten, maar dat is ook gewoon leuk!

En als je voor een dag een keer veel huiswerk hebt, dan weet je dat vaak wel van te voren. En dan kun je dus plannen ^^
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 12:18
Verwijderd
Geen school, wel hobby.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 15:13
Diamera
Diamera is offline
Eigenlijk heb je zodra je echt wat begint te leren op school drie opties waarvan je er twee goed kunt combineren en er dus eentje moet opofferen. En wel het volgende drietal: perfecte cijfers, voldoende slaap, en vrije tijd (voor werk, sport en hobbies)

Voorheen deed ik perfecte cijfers/vrije tijd. Maar nu doe ik eigenlijk alles een beetje: cijfers zijn zo hoog als met zo min mogelijk inspanning mogelijk is, ik slaap goed, en heb sport en werk opgegeven en ben de laatste jaren erg goed in doelloos tijdverspillen op school, thuis, in de stad of online. Dus dat is nogal slecht.

Ik denk dat je vooral op het beperken van dat studie-ontwijkend gedrag tijd kunt winnen: vind motivatie, stop wasting time, en begin goed te plannen dat huiswerk, dan kun je prima blijven sporten en werken een paar avonden in de week!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 15:48
appeltjebanaan
Citaat:
Eigenlijk heb je zodra je echt wat begint te leren op school drie opties waarvan je er twee goed kunt combineren en er dus eentje moet opofferen. En wel het volgende drietal: perfecte cijfers, voldoende slaap, en vrije tijd (voor werk, sport en hobbies)

Voorheen deed ik perfecte cijfers/vrije tijd. Maar nu doe ik eigenlijk alles een beetje: cijfers zijn zo hoog als met zo min mogelijk inspanning mogelijk is, ik slaap goed, en heb sport en werk opgegeven en ben de laatste jaren erg goed in doelloos tijdverspillen op school, thuis, in de stad of online. Dus dat is nogal slecht.

Ik denk dat je vooral op het beperken van dat studie-ontwijkend gedrag tijd kunt winnen: vind motivatie, stop wasting time, en begin goed te plannen dat huiswerk, dan kun je prima blijven sporten en werken een paar avonden in de week!
Ahh.. jah ik herken dat studie ontwijkend gedrag.
Vooral in de weekend, ik doe het nogal onbewust... Maar ik ga erop letten
bedankt
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 16:39
Miekje*
Miekje* is offline
Zo moeilijk is het toch niet om je school en hobby te combineren? Je gaat naar school, doet wat je doen moet, doet thuis je huiswerk en de rest van de tijd gebruik je voor je hobby's/sport. Simpel zat.
Oud 01-03-2012, 18:23
Verwijderd
Citaat:

Wat een onzin; voor schoolwerk heb je op de middelbare school echt niet meer dan 50 uur per week nodig, hoor. Dan blijft er nog ruim voldoende tijd over om te slapen én vrije tijd te hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 19:28
AzN
AzN is offline
Ik heb ook geen vrije tijd meer over naast m'n werk en m'n studie en tegen mij is gezegd dat ik inefficiënt bezig ben. Tips:
1) Urenplanning opstellen en afwijkingen daarvan analyseren.
2) Continue blijven zoeken naar 'n betere, snellere of eenvoudigere manier om studiestof tot je te nemen.
3) Voldoende pauzes nemen en jezelf de vraag stellen: "Wat heb ik zojuist gedaan/geleerd?"
Oud 01-03-2012, 20:07
appeltjebanaan
Citaat:
Wat een onzin; voor schoolwerk heb je op de middelbare school echt niet meer dan 50 uur per week nodig, hoor. Dan blijft er nog ruim voldoende tijd over om te slapen én vrije tijd te hebben.
"onzin"... dat zie ik als een mening
laatst nog iets voor school met een klasgenoot:
1 vak 8 uur
hw moet ik nog maken van alle andere 6 vakken.
nog een project, enkele so's, presentaties, boeklezen
En nee dit is echt wat ik moet doen
en zeg niet waarom ik dit dan antwoord, dit kost me maar 30 sec.

p.s. oplossing: wat diamera zei, studie ontwijkend gedrag vermijden, wat ik in de weekend doe
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 20:07
appeltjebanaan
Citaat:
Ik heb ook geen vrije tijd meer over naast m'n werk en m'n studie en tegen mij is gezegd dat ik inefficiënt bezig ben. Tips:
1) Urenplanning opstellen en afwijkingen daarvan analyseren.
2) Continue blijven zoeken naar 'n betere, snellere of eenvoudigere manier om studiestof tot je te nemen.
3) Voldoende pauzes nemen en jezelf de vraag stellen: "Wat heb ik zojuist gedaan/geleerd?"
ja, slim dat geeft motivatie.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2012, 10:45
Verwijderd
Citaat:
"onzin"... dat zie ik als een mening
laatst nog iets voor school met een klasgenoot:
1 vak 8 uur
hw moet ik nog maken van alle andere 6 vakken.
nog een project, enkele so's, presentaties, boeklezen
En nee dit is echt wat ik moet doen
en zeg niet waarom ik dit dan antwoord, dit kost me maar 30 sec.

p.s. oplossing: wat diamera zei, studie ontwijkend gedrag vermijden, wat ik in de weekend doe
Ja ik weet wat je zoal moet doen, heb zelf ook op de middelbare school gezeten. Maar dat is dus echt niet zó veel; als je gewoon rustig aan de slag gaat, zit je daar echt niet elke avond inclusief het weekend tot 11 uur aan.

Wacht maar tot je van school af bent
Met citaat reageren
Oud 02-03-2012, 10:49
Verwijderd
Maar een goeie planning opstellen werkt heel goed Je weet in het weekend wel wat je die week gedaan moet hebben, dus dan kun je een beetje gaan schuiven en zorgen dat je elke dag een deel doet, zodat je het huiswerk op de goeie dagen af hebt. En als je dan een beetje schuift met je uren, kun je ook een avond vrijhouden voor sporten of werken. Of zelfs allebei!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2012, 23:07
appeltjebanaan
Citaat:
Ja ik weet wat je zoal moet doen, heb zelf ook op de middelbare school gezeten. Maar dat is dus echt niet zó veel; als je gewoon rustig aan de slag gaat, zit je daar echt niet elke avond inclusief het weekend tot 11 uur aan.

Wacht maar tot je van school af bent
hihi* =p
een kennis van mij zit op de universiteit, dat is inderdaad echt veel meer werk dan wat ik nu zal hebben.=s.
Maar je hebt dan wel meer vrijheid moet ik eerlijk zeggen, weinig afspraken en naar lessen gaan mag je zelf bepalen.
^.^
Met citaat reageren
Oud 02-03-2012, 23:08
appeltjebanaan
Citaat:
Maar een goeie planning opstellen werkt heel goed Je weet in het weekend wel wat je die week gedaan moet hebben, dus dan kun je een beetje gaan schuiven en zorgen dat je elke dag een deel doet, zodat je het huiswerk op de goeie dagen af hebt. En als je dan een beetje schuift met je uren, kun je ook een avond vrijhouden voor sporten of werken. Of zelfs allebei!
Jup, ik zal ook beter gaan plannen.
thnx
Met citaat reageren
Oud 03-03-2012, 17:05
Verwijderd
als ik te veel scholwerk heb ga ik niet. en dat komt helaas vaak voor. D elatste paar maanden ben ik maar 3keer geweest naar sport.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 09:56
Silvano08
Silvano08 is offline
De enige keren dat ik geen tijd heb voor nevenactiviteiten, is wanneer ik in een schoolexamen week zit. Voor de rest heb ik altijd wel tijd voor ontspanning en vrije tijd; ik denk dat als je een beetje je tijd goed kun indelen (of: plannen), dat dát iedereen wel moet lukken.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 11:12
Verwijderd
Ik heb door herkansingen trouwens ook een paar maanden gemiddeld 60 uur per week aan m'n studie moeten steden. En ik sliep toen ook nog 60 uur per week. Desondanks ben ik in die tijd gewoon doorgegaan met toneelspelen en hardlopen wat ik toen nog deed, en heb ik een normale hoeveelheid tijd besteed aan sociale contacten. Wat ik in die maanden niet heb gedaan, was tv kijken.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 18:32
appeltjebanaan
Citaat:
als ik te veel scholwerk heb ga ik niet. en dat komt helaas vaak voor. D elatste paar maanden ben ik maar 3keer geweest naar sport.
Oei, zelfde probleem als mij.
Veel sterkte en houd vol!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2012, 09:08
igfy
igfy is offline
Ik heb er nooit echt problemen mee gehad. Meestal kost studeren me sowieso niet veel tijd. maar in de gevallen dat het dat wel deed, maakte ik altijd tijd vrij om naar mijn hobby's te gaan, maar dat komt ook omdat ik hobby's heb waar het not done is om de helft van de tijd niet op te komen dagen. Qua sociale contacten was het af en toe wel wat minder als het heel erg druk was, zeker in tentamenperiodes. Maar het is toch moeilijk om 14-16 uur per dag te studeren, en bovendien niet effectief, dus je kan best een paar uurtjes vrij maken om even iets leuks te doen.
Reageren

Regels voor berichten