Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2012, 19:11
Telesmurf
Telesmurf is offline
-

Laatst gewijzigd op 07-08-2013 om 10:33.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 19:17
klooterkip
klooterkip is offline
Wat is jouw plan van aanpak?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 19:17
Telesmurf
Telesmurf is offline
Dat zal ik zo even plaatsen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 19:22
Telesmurf
Telesmurf is offline
Schema staat nu bij inleiding.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 19:26
klooterkip
klooterkip is offline
Ziet er opzich wel goed uit! Maar wil je dit elke dag doen? Dat wordt wel veel. Wat is je eetschema trouwens?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 19:27
Telesmurf
Telesmurf is offline
Citaat:
Ziet er opzich wel goed uit! Maar wil je dit elke dag doen? Dat wordt wel veel. Wat is je eetschema trouwens?
Het is inderdaad wel veel, alleen ik wil er heel graag blijvend resultaat mee boeken. M'n eetschema zou ik ook even maken.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 19:30
klooterkip
klooterkip is offline
Je moet je lichaam ook rust gunnen! Neem een of twee keer per week gewoon een dag pauze.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 19:31
Telesmurf
Telesmurf is offline
Staat er bij!
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 19:32
Telesmurf
Telesmurf is offline
Citaat:
Je moet je lichaam ook rust gunnen! Neem een of twee keer per week gewoon een dag pauze.
Goed idee!
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 20:04
Linda Prins
Linda Prins is offline
Leuk ik doe méé
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 20:06
Telesmurf
Telesmurf is offline
Gezellig!
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 20:06
Telesmurf
Telesmurf is offline
Het schema kan je naar eigen wens aanpassen qua voeding en training.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 20:12
Linda Prins
Linda Prins is offline
Je schema is oké hoor, yes, laat de zomer maar komen, bedankt
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 20:18
Verwijderd
Je zegt zelf 'het moet wel gezond blijven', maar daar laat je eetschema verder weinig van zien. Een schaaltje yoghurt, een krentebol, een bordje avondeten en een cracker is bij lange na niet genoeg, en al zeker niet voor een tiener in de groei. Je bent nu dertien of veertien toch? Dat is geen leeftijd om zelfstandig te gaan lijnen, je loopt het risico je hele ontwikkeling te verstoren. Als je echt te dik bent, maak dan een afspraak bij een dietist. Als je niet echt te dik bent, hou het dan bij sporten en doe niet zo dom met je hongerschema - ik heb meer posts van je gezien, ik weet dat je eigenlijk zo dom niet bent.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 20:40
Pluis
Pluis is offline
Ik heb het eetschema uit het topic verwijderd om de redenen die Sarah al noemt, en omdat het niet de bedoeling is dat er hier een ongezonde afvalclub wordt gestart. Daarnaast is er al een topic over voeding, namelijk deze: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1839796

Wat betreft sporten en oefeningen en tips daarvoor zie ik geen bezwaar om elkaar daarvoor middels een topic te motiveren.
Oud 04-03-2012, 20:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je armspieren kun je trainen door flesjes water (van een halve liter of een liter) in je beide handen te nemen en je armen dan gestrek eerst vooruit tot schouderhoogte te brengen, weer te laten zakken en dit dan zijwaards te herhalen (hoop dat je het zo snapt). Doe het niet te snel en niet te ver naar achteren, dan krijg je last van je rug. Voor je beenspieren kan je steps doen op de tram bijvoorbeeld.
Oud 04-03-2012, 23:11
Verwijderd
Je kunt niet op 1 plaats vet verliezen .

Wat je wel kunt doen is sporten en gezond eten, daardoor verlies je vet overal en op den duur ook op de plaatsen waar jij het zelf wilt.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2012, 08:05
Verwijderd
Mijn schema voor slank de zomer in:

* Het hele jaar door gezond leven
Met citaat reageren
Oud 05-03-2012, 15:29
Telesmurf
Telesmurf is offline
Bedankt voor het commentaar Sarah en Pluis. Ik keek nog eens even goed terug naar het schema en besefte me toen dat het inderdaad ook wel wat aan de weinige kant is.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2012, 09:39
Verwijderd
Ik sport het hele jaar door en ik eet gewoon normaal en heb nooit het idee dat ik er niet goed uitzie in bikini of wat dan ook.
Ik heb nooit voor de zomer gedacht dat ik moest afvallen ofzo, wat doen jullie dan, zijn jullie in de winter dan dik ofzo?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2012, 09:57
Carbi
Carbi is offline
als je te dik bent moet je gewoon gaan hardlopen.. elke dag half uurtje ofzo..
spieren trainen val je niet echt van af. je moet gewoon een bezigheid hebben waar je lange tijd mee bezig bent.
touwtje springen is ook wel goed, maar niet na een minuut weer stoppen.
en niet daarna 'ik heb honger, zo 3 zakken chips is wel genoeg.'

als ik push ups enzo ga doen, dan word het niet dunner, dan verander je 'vet' in spieren.
aangezien spieren zwaarder zijn dan vet, word je nog zwaarder en breder.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2012, 11:29
klooterkip
klooterkip is offline
Carbi, als je wilt afvallen neem ik aan dat je vet wilt verliezen. Dan maakt het weinig uit of je spieren kweekt of niet, tenzij je zo'n sukkel bent die gaat kijken naar het gewicht ._. EN JE KAN GEEN VET OMZETTEN IN SPIER!! Als je niks zinnigs hebt te zeggen, doe dan ook niet alsof.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2012, 11:35
Carbi
Carbi is offline
Citaat:
Als je niks zinnigs hebt te zeggen, doe dan ook niet alsof.
Dit.
leuke naam trouwens..
vroeg me af op ik hierop moet reageren of iemand anders gewoon ff hem de weg kan wijzen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2012, 11:38
klooterkip
klooterkip is offline
Bedankt dat je mijn naam leuk vindt :') Maar even serieus, waar slaat deze zin op: 'dan verander je 'vet' in spieren.' En geef alsjeblieft geen ontwijkend antwoord.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2012, 11:42
Carbi
Carbi is offline
wat ik met die zin bedoel is precies zoals het er staat.
van bijvoorbeeld push ups doen val je niet af. je krijgt alleen spieren, oftewel je word nog zwaarder.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2012, 11:44
klooterkip
klooterkip is offline
Dan wil ik je er vriendelijk op wijzen dat je geen vet kan omzetten in spier.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2012, 11:48
Carbi
Carbi is offline
dus jij zegt dat je eerst 40 kg moet wegen voordat je spieren kunt opbouwen..?
mensen die een redelijk vet percentage hebben kunnen juist het makkelijkste spieren opbouwen.
je moet natuurlijk geen overduidelijk overgewicht hebben, maar met een beetje vet kun je het makkelijkst beginnen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2012, 12:04
klooterkip
klooterkip is offline
Dat zeg ik helemaal niet. Leer eens lezen of interpreteer mijn woorden niet zo raar. Als je spieren wil kweken wat zichtbaar moet worden, moet je 'droog' zijn. Vetpercentage < 13% raad ik aan (het liefst <11%). Je kan altijd spieren kweken, of het zichtbaar wordt is niet altijd vanzelf sprekend. Je kan alleen niet vet OMZETTEN in spier. Tegelijkertijd vet verliezen en spieren kweken is dus onmogelijk. Kom op, dit is basiskennis....
Met citaat reageren
Oud 06-03-2012, 12:06
klooterkip
klooterkip is offline
Verder maakt het vrij weinig uit wat je vetpercentage is wil je spieren kweken (overgewicht etc telt nu niet). Het hangt van de bouw van je lichaam af, mendo, ecto en meso. Zoals ik al zij, post niet als je niks zinnigs weet over het onderwerp.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2012, 12:07
Carbi
Carbi is offline
okee ik zal aan mijn leraar doorgeven dat hij onzin uitkraamt.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2012, 12:10
klooterkip
klooterkip is offline
Als hij precies zegt wat jij nu zegt kraamt hij inderdaad onzin uit. Vraag ook gelijk of hij er wel echt verstand van heeft... Wat ik nu zei kan je binnen no-time opzoeken op internet. Zei hij ook dat krachttraining slecht is op jonge leeftijd?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2012, 12:12
Carbi
Carbi is offline
licht eraan hoe intensief je het doet, en hoe jong, ect.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2012, 12:15
klooterkip
klooterkip is offline
Het ligt eraan of je de oefeningen goed doet of niet en of je niet teveel gewichten doet, maar doet wat je lichaam aan kan. Met goede begeleiding kan je best intensief trainen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2012, 12:18
Carbi
Carbi is offline
maar je zegt dus, als je overgewicht hebt en je gaat push ups doen, dat je af valt en geen spieren bouwt?
en pas als je geen overgewicht meer hebt de spieren gaan opbouwen?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2012, 12:23
klooterkip
klooterkip is offline
Ik zeg dit: Als je overgewicht hebt en je gaat push-ups doen vraag ik me af wat the fck je wil bereiken. Je valt niet af (je traint spieren, verbrand dus nauwelijks vet) en aangezien je waarschijnlijk ongezond eet zie je toch geen resultaat. Als je overgewicht hebt en je traint spieren, maar je eet ook gezond, wordt er wel spiermassa bijgemaakt, alleen het duurt lang voordat het zichtbaar is. Kortom: Als je overgewicht hebt, val af en train daarna spieren. Sommige bodybuilders eten tijdens hun krachttraining ongeveer alles (normaal eet je meer als je spier wil aanmaken) en zetten daarna de 'cut' erin (cardio om af te vallen, hierbij verliezen ze ook een beetje spiermassa).
Met citaat reageren
Oud 06-03-2012, 12:28
Carbi
Carbi is offline
volgens mij staat dat ook in m'n eerste post hier..maargoed
Met citaat reageren
Oud 06-03-2012, 12:33
klooterkip
klooterkip is offline
Het ging er mij meer om dat je zei dat je vet kan omzetten in spier, iets wat veel mensen denken maar ronduit belachelijk is.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2012, 20:13
Pluis
Pluis is offline
Oke jongens, ik denk dat we zo de discussie wel hebben afgerond. Zullen weer verder met het daadwerkelijke onderwerp van het topic?
Oud 07-03-2012, 15:08
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ik sport het hele jaar door en ik eet gewoon normaal en heb nooit het idee dat ik er niet goed uitzie in bikini of wat dan ook.
Ik heb nooit voor de zomer gedacht dat ik moest afvallen ofzo, wat doen jullie dan, zijn jullie in de winter dan dik ofzo?
Dit.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2012, 15:49
honkballertje
honkballertje is offline
Sommige mensen vinden het wel fijn om hun best te doen om er in de zomer extra goed uit te zien.

Als ik de TS was zou ik het 'Aan iets hangen' compleet laten zitten. Hiervan ga je niet slanker o.i.d. worden.

De key aan een mooi lichaam is dat er een goede balans moet zijn tussen sporten vs. rust en het goed eten (alsin, de goede dingen eten (dus die chocolade repen laten liggen)). Met voeding is het belangrijk dat je genoeg binnen krijgt (van het goede wel te verstaan) en jezelf dus niet uit te hongeren. Dit zal je alleen maar tegen gaan werken om je doel van er op een gezonde manier goed uit zien te bereiken. Zoals eerder in dit topic genoemd is, is plaatselijk vet verbranden of vet omzetten in spieren onmogelijk. Een goede cardiotraining zal wel effect hebben, maar wel genoeg blijven eten anders put je je lichaam alleen maar uit.

Dus:
Goed (en genoeg!!!) eten (let op niet te veel vetten en kolydraten)
Sporten is goed voor je, tot op een bepaald niveau, je rust nemen is ook erg belangrijk!!!
Leg met het sporten de focus op cardiotraining en laat het 'hangen' uit je schema weg.

succes
Oud 07-03-2012, 15:56
Volk
Volk is offline
Wat misschien beter helpt dan wat oefeningen doen is een echte sport gaan doen. Iets wat je leuk vindt. Dat houd je waarschijnlijk langer vol, en als de sport echt iets voor jou blijkt hoef je je volgend jaar niet druk te maken om de zomer omdat je al heel het jaar door sportief bezig bent geweest.

En vergeet niet goed te eten. Eten is heel belangrijk!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten