Advertentie | |
|
![]() |
|
Ja maar ik wil het gewoo 100% zekrr weten maar mijn ouders zeggen: hou er over op niks aan de hand laat het rusten. Maar toch. Ik heb geen idee wat ik moet. Asbest slaat pas toe over 20-40 jaar. En daar wil ik niet overna denken over wat er over 40 jaar gebeurd. Volgens iedereen zat er geen asbest in het gebouw.
|
![]() |
|
![]() |
Hallo,
Ik heb hypogondrie en herken wel wat van wat jij zegt. Maar bij mij gaat het echt heel ver! ik denk al bijna een jaar dat ik de ziekte MS heb. Ben onderzocht door de dokter meerdere malen en ben bij een manueel therapeut geweest en beide zeggen dat er niets aan de hand is.. Alleen de eerste keer dat ik bij de dokter kwam vanwege klachten in mijn been zei hij iets heel doms.. Hij had mij onderzocht op dingen ( ik had natuurlijk voordat ik naar de dokter ging het hele internet al afgezocht wat het wezen kon.. en daar zag ik dus MS staan) en kon niets vinden.. ik opgelucht en zei oh was al bang dat ik ms had.. toen zei de dokter ja daar had ik ook even aan gedacht.. OOHHHH domme dokter! maar hij zei dat het dus niets was. Maar dat onthoud ik niet ik onthoud alleen dat hij zei dat hij er ook aan gedacht heeft.. Ik loop hier al bijna een jaar mee en loop al 2 jaar bij een psycholoog ik grijp alles aan wat ik denk dat mij kan helpen maar niets helpt.. Jij bent bang dat je asbest hebt in geademd wat dus ook niet zo is. Ook al is het zo dat is lang niet altijd schadelijk. Oudere mensen die je nu ziet hebben waarschijnlijk allemaal vroeger te maken gehad met asbest en 9 van de 10 oudere mensen sterven gewoon aan ouderdom. Asbest kan alleen schadelijk zijn wanneer je er in gaat zagen of als het breekt dat er stofdeeltjes vrij komen. Ik zou nu willen zeggen maak je niet zo druk maar ik weet hoe jij je voelt en mensen kunnen het tegen je zeggen maar toch maak je je druk. Mensen worden gek van je verhalen en je angst maar jij voelt die angst echt. Je voelt je zo ellendig als mensen zeggen hou er nou eens mee op! en je hoopt juist steun te vinden bij die mensen en dan reageren ze zo... ik snap je.. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb het niet met de ziekte ms. Bij mij gaat het vooral om kanker o.i.d. Maar inderdaad iedereen zegt dat er niks is en dat ik me nergens zorgen over hoef te maken maar ik blijf het maar niet geloven. Iedereen wordt er gek van. Dus ik kan er met niemand eigenlijk fatsoenlijk mee over praten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik was eerst boos op de mensen die me vertelden dat ik er mee op moest houden zo te denken en me nou maar eens stil moest houden.. maar weet je.. zij hebben dit niet en daardoor begrijpen ze het niet dus nu neem ik het ze niet meer kwalijk. Ik geloof ook niet wat de dokter mij verteld of nou ja geloven... ik denk elke keer dat hij een foutje maakt of iets over het hoofd ziet of dat ik niet alles duidelijk heb verteld enzo ,, het is echt heel erg moeilijk om hier af te komen valt echt niet mee.. maar ik hou altijd in mijn achterhoofd dat er een dag komt dat alles weer goed komt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het vreet enorm aan me. Maar er komt vast een dag dat ik er vanaf ben zoals elke keer als ik zoiets heb ![]() |
![]() |
|
![]() |
Je kan wel langs de dokter gaan met je probleem. hij of zij kan je advies geven waar je miss wat aan hebt. In dat gebouw waar je was? daar was toch geen asbest zo te lezen? Hoe kom je er dan bij dat dat er wel was zo ineens? Het is goed om aan andere dingen te denken en vooral om afleiding te zoeken. Probeer zodra je gedachten weer aan de haal gaan om jezelf uit te dagen. Dat leer ik bij de psycholoog. Stel jezelf vragen.. en probeer er achter te komen wanneer je gedachten precies aan de haal gaan op welke momenten dat zijn. en waarom. probeer ook momenten te maken dat je er van jezelf aan mag denken ik mocht bv van de psycholoog toen ik hier aan begon eerst een uur per dag er over na denken. een heel uur piekeren over wat als ik dit en dit.. Je moet het steeds een beetje korter maken. Als je gedachten dan weer aan de haal gaan tussen door dan denk je van nee nu mag ik niet pas dan en dan mag ik er een heel uur of half uur over na gaan denken
Die dag komt zeker maar wanneer dat ligt hem aan jou, klinkt hard maar het is wel zo het is maar net hoever jij het laat komen en wanneer het voor jou genoeg is. Ik heb die dag ook nog niet gevonden.. wel momenten dagen en weken en dan val ik weer terug. Verwacht ook niet dat het in een keer over gaat het gaat met vallen en opstaan.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Je weet dat je niet onsterfelijk bent? Want zo kunnen we nog wel even doorgaan... het heeft geen zin om te leven want aan het einde ga je dood... ![]() Je leeft en je hoort te genieten van je leven, JUIST omdat het morgen over kan zijn.. want je hoeft niet dood te gaan aan longkanker, je kunt morgen ook aangereden worden. Relativeer en je zeurt niet meer. Ga niet je hele leven verstoppen omdat het morgen over kan zijn... Mens, durf te leven! ![]() PS. Het is wel leuk ALS je 1 keer asbest in geademd zou hebben, maar die mensen die doodgaan aan hun stoflongen hebben er jarenlang in gewerkt. Dus wat je beweert, klopt niet!
|
![]() |
beste astro,
Ik heb zelf ook 2 jaar aan hyponchondrie geleid en ik herken er wel wat in. Maar hyponchondrie is erg goed te behandelen als je er optijd bij bent. Mensen met hyponchondrie zijn bang voor alles dat ze opvalt, meestal zijn de mensen met hyponchondrie 11 - 16 jaar. Je hoeft nergens bang voor te zijn. HET ZIJN ALLEMAAL "GEDACHTES". Hier een paar methoden om het een deel te verhelpen: Bedenk: Waar ben ik bang voor: Waarom ben ik er bang voor: Wat kan er gebeuren: Ben ik gezond: Heb je grote symptonen: Waarom zou ik het hebben: Zoek er wat over op internet. Je zal zien dat je onbekende symptonen tegenkomt die jij dus niet hebt. Je moet er ook niet op gaan letten! Als je allemaal positiefe antwoorden krijgt, die aanduiden dat je het niet hebt, moet je veel rustiger worden. Probeer afleiding of verkrijg hulp van een psycholoog, en ga in therapie. PS: GA ZO SNEL MOGELIJK IN THERAPIE INDIEN NOODZAKLIJK ANDERS KAN HET PERMANENT WORDEN EN DIT KAN ERG VERVELEND ZIJN (Het is altijd te verhelpen en het is niet erg) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar fijn dat het beter met je gaat! Probeer het nu niet weer zo ver te laten komen, want het is allemaal erg vervelend! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Nieuwsflash:
Ooit ga je dood. Oja, en waarschijnlijk wordt je nog een paar keer ziek voordat dat gebeurt. Eigenlijk is het niet eens bang zijn voor ziekten, het is meer bang zijn iets te krijgen waar je geen controle over hebt. Nuja, ik schrijf wel een paar placebo's voor je uit.
|
Dit moet wel het toppunt van hypochondrie zijn; als hypochonder ervan overtuigd zijn dat je aan hypochondrie lijdt...
Ontopic; ik raad je aan om niet teveel op internet te gaan neuzen naar symptomen van ziekten... Deze zijn vaak vrij algemeen beschreven en het zijn er per ziekte vaak vrij veel.. Zo zullen er bij 75% van de ziektes waarschijnlijk wel een paar symptomen genoemd worden die je ook wel eens gehad hebt... Als je je dus nogal al snel zorgen maakt kun je hier beter dus niet naar gaan kijken, want voor je het weet heb je je zelf overtuigd dat je een van deze ziektes hebt. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
als je het niet lekker zit. moet je eens bij arts langs gaan. Het lijkt er wel op dat je er een vorm van hebt. Je maakt jezelf helemaal gestresst om niks. het beste wat je kunt doen is naar psycholoog stappen en erover praten. Of als je dat niet wilt, je afvragen waar ben ik precies bang voor? is het echt zo er als ik denk?
hoe lang heb je er al last van? en waarom denk je meteen aan kanker? google nooit dingen als je van jezelf weet dat je helemaal gek ervan wordt, omdat er meteen de ergste ziektes voorbijkomen. wat je hebt is waarschijnlijk een simpel griepje, of spierpijn is. bijvoorbeeld. |
![]() |
|
Nou komt het mooi uit dat ik net scheepsgezondheidszorg-B heb behaald, dus ik zou zeggen gaat u maar op de tafel liggen dan beginnen we direct met endoscopie.
|
Hoeveel mensen in dit topic zeggen dat je naar je huisarts moet? Hoe vaak kom je hier klagen over van alles en nog wat zonder actie te ondernemen? Vindt je het lekker die aandacht? Of vindt je de pijn en de onzekerheid lekker?
||
Citaat:
![]()
|
Iemand in mijn zeer nabije omgeving heeft hypochondrie. Wat mij daar vooral aan opvalt is dat deze zelf 0,0 doorheeft, laat staan erkend dat ze dit probleem heeft. Ik denk dat je jezelf wellicht wat meer zorgen maakt dan de gemiddelde Nederlander, dat is helemaal niet erg. Wat kan helpen is om zaken voor jezelf te relativeren.
Sommige reacties op dit topic zijn overigens ook waardeloos. Ga buiten spelen als je je verveelt.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Aftrekken kans op SOA of HIV?? angstofniet? | 52 | 15-08-2011 04:36 | |
De Kantine |
Schieten, Tieten & Saaie Bandieten #1391 Verwijderd | 500 | 27-05-2011 15:38 | |
Psychologie |
Hypochondrie Angie-la | 2 | 13-09-2005 12:00 | |
Lichaam & Gezondheid |
Hypochondrie Rabbi Daniel | 3 | 13-10-2002 09:37 | |
Psychologie |
Epilepsie --> Hypochondrie. Severus | 9 | 21-07-2002 20:05 | |
Psychologie |
cognitieve gedragstherapie? sublime | 5 | 08-04-2002 15:19 |