Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2012, 20:53
astro-rock79
astro-rock79 is offline
Hallo

Ik ben 15 jaar. Ik heb denk ik hypochondrie want ik herken mezelf er in. Hier 2 voorbeelden.

Ik was het laatst in een sloopppand en ik dacht dat er asbest was en dat we het ingeademd hadden. Maar iedereen wist echt zeker dat er niks in zat (geen asbest) en dat het hun niks kan schelen en dat er echt niks aan de hand is. Dat zegt echt iedereen. Nu denk ik dat ik over 40 jaar longkanker krijgt en dood ga klinkt raar maar dat denk ik soms. En dat maakt me enorm depresief.

Ook heb ik wel eens als me een moedervlek opvalt die me nog nooit eerder op is gevallen den k ik meteen dat ik huidkanker heb Of als ik moet kuchen de heletijd dat ik keelkanker heb. Het is echt enorm vervelend en ik wou dat er iets aan te doen was?

Is dit een vorm van hypochondrie?

Graag een reactie want het maakt me helemaal zenuwachtig en ik ben erg gestresst de laatst tijd. Vanaf toen ik in de gebouw zat.
Advertentie
Oud 04-03-2012, 20:56
Pluis
Pluis is offline
Je bent hypochondrisch als je blijft geloven dat je een ziekte hebt ondanks dat een arts of een andere expert je heeft verteld dat het niet zo is. (en dat vertellen is dan ook aan de hand van bewijs zoals bloeduitslagen of scans of andere dingen die bewijzen dat je iets NIET hebt)
Oud 04-03-2012, 21:47
JokeS
JokeS is offline
Hallo

Ik denk dat je gewoon een heel bezorgd persoon bent en daar is op zich helemaal niets mis mee! Bij hypochondrie moet het echter al zo erg zijn dat je niet meer normaal kan functioneren en zoals Pluis zegt dat je blijft geloven in een bepaalde ziekte ondanks dat een arts iets anders zegt.

Als je merkt dat je weer bezorgd bent of gestresst, zorg dan dat je iets hebt om je af te leiden.
Oud 04-03-2012, 22:09
astro-rock79
astro-rock79 is offline
Citaat:
Hallo

Ik denk dat je gewoon een heel bezorgd persoon bent en daar is op zich helemaal niets mis mee! Bij hypochondrie moet het echter al zo erg zijn dat je niet meer normaal kan functioneren en zoals Pluis zegt dat je blijft geloven in een bepaalde ziekte ondanks dat een arts iets anders zegt.

Als je merkt dat je weer bezorgd bent of gestresst, zorg dan dat je iets hebt om je af te leiden.
Ja maar ik heb er nu weken last van en ik ga bijna naar mbo en daar kijk ik erg naar uit maar ik denk telkens wat hheeft school voor zin als ik toch over 20 jaar dood ga aan longkanker. Alleen maar omdat ik in dat klote gebouw ben geweest maar iedereen zegt er is echt niks aan de hand. Maar ik denk er echt heel negatief over. Muziek leidt me er wel weer vanaf maar ik kan niet 24/7 muziek luisteren.
Oud 04-03-2012, 22:11
JokeS
JokeS is offline
Ik kan me wel voorstellen dat het heel frustrerend is als je telkens te horen krijgt dat er niets aan de hand is. Praat er eens serieus over met iemand uit je omgeving of je huisarts of desnoods een psycholoog.
Oud 04-03-2012, 22:20
astro-rock79
astro-rock79 is offline
Ja maar ik wil het gewoo 100% zekrr weten maar mijn ouders zeggen: hou er over op niks aan de hand laat het rusten. Maar toch. Ik heb geen idee wat ik moet. Asbest slaat pas toe over 20-40 jaar. En daar wil ik niet overna denken over wat er over 40 jaar gebeurd. Volgens iedereen zat er geen asbest in het gebouw.
Oud 05-03-2012, 10:15
Vowel
Vowel is offline
Oh jezus, zit je nu nog steeds te miepen over asbest?

Je hebt GEEN asbest ingeademd!
Oud 05-03-2012, 10:19
Verwijderd
Live free die young
Oud 05-03-2012, 13:17
Martiño
Martiño is offline
Ja, je hebt hypochondrie en dit topic lijdt aan een troll-infectie
Oud 05-03-2012, 19:40
LindaJorna
LindaJorna is offline
Hallo,

Ik heb hypogondrie en herken wel wat van wat jij zegt. Maar bij mij gaat het echt heel ver! ik denk al bijna een jaar dat ik de ziekte MS heb. Ben onderzocht door de dokter meerdere malen en ben bij een manueel therapeut geweest en beide zeggen dat er niets aan de hand is.. Alleen de eerste keer dat ik bij de dokter kwam vanwege klachten in mijn been zei hij iets heel doms.. Hij had mij onderzocht op dingen ( ik had natuurlijk voordat ik naar de dokter ging het hele internet al afgezocht wat het wezen kon.. en daar zag ik dus MS staan) en kon niets vinden.. ik opgelucht en zei oh was al bang dat ik ms had.. toen zei de dokter ja daar had ik ook even aan gedacht.. OOHHHH domme dokter! maar hij zei dat het dus niets was. Maar dat onthoud ik niet ik onthoud alleen dat hij zei dat hij er ook aan gedacht heeft.. Ik loop hier al bijna een jaar mee en loop al 2 jaar bij een psycholoog ik grijp alles aan wat ik denk dat mij kan helpen maar niets helpt..
Jij bent bang dat je asbest hebt in geademd wat dus ook niet zo is. Ook al is het zo dat is lang niet altijd schadelijk. Oudere mensen die je nu ziet hebben waarschijnlijk allemaal vroeger te maken gehad met asbest en 9 van de 10 oudere mensen sterven gewoon aan ouderdom. Asbest kan alleen schadelijk zijn wanneer je er in gaat zagen of als het breekt dat er stofdeeltjes vrij komen. Ik zou nu willen zeggen maak je niet zo druk maar ik weet hoe jij je voelt en mensen kunnen het tegen je zeggen maar toch maak je je druk. Mensen worden gek van je verhalen en je angst maar jij voelt die angst echt. Je voelt je zo ellendig als mensen zeggen hou er nou eens mee op! en je hoopt juist steun te vinden bij die mensen en dan reageren ze zo... ik snap je..
Oud 05-03-2012, 20:16
astro-rock79
astro-rock79 is offline
Citaat:
Hallo,

Ik heb hypogondrie en herken wel wat van wat jij zegt. Maar bij mij gaat het echt heel ver! ik denk al bijna een jaar dat ik de ziekte MS heb. Ben onderzocht door de dokter meerdere malen en ben bij een manueel therapeut geweest en beide zeggen dat er niets aan de hand is.. Alleen de eerste keer dat ik bij de dokter kwam vanwege klachten in mijn been zei hij iets heel doms.. Hij had mij onderzocht op dingen ( ik had natuurlijk voordat ik naar de dokter ging het hele internet al afgezocht wat het wezen kon.. en daar zag ik dus MS staan) en kon niets vinden.. ik opgelucht en zei oh was al bang dat ik ms had.. toen zei de dokter ja daar had ik ook even aan gedacht.. OOHHHH domme dokter! maar hij zei dat het dus niets was. Maar dat onthoud ik niet ik onthoud alleen dat hij zei dat hij er ook aan gedacht heeft.. Ik loop hier al bijna een jaar mee en loop al 2 jaar bij een psycholoog ik grijp alles aan wat ik denk dat mij kan helpen maar niets helpt..
Jij bent bang dat je asbest hebt in geademd wat dus ook niet zo is. Ook al is het zo dat is lang niet altijd schadelijk. Oudere mensen die je nu ziet hebben waarschijnlijk allemaal vroeger te maken gehad met asbest en 9 van de 10 oudere mensen sterven gewoon aan ouderdom. Asbest kan alleen schadelijk zijn wanneer je er in gaat zagen of als het breekt dat er stofdeeltjes vrij komen. Ik zou nu willen zeggen maak je niet zo druk maar ik weet hoe jij je voelt en mensen kunnen het tegen je zeggen maar toch maak je je druk. Mensen worden gek van je verhalen en je angst maar jij voelt die angst echt. Je voelt je zo ellendig als mensen zeggen hou er nou eens mee op! en je hoopt juist steun te vinden bij die mensen en dan reageren ze zo... ik snap je..
Precies!

Ik heb het niet met de ziekte ms.
Bij mij gaat het vooral om kanker o.i.d.
Maar inderdaad iedereen zegt dat er niks is en dat ik me nergens zorgen over hoef te maken maar ik blijf het maar niet geloven. Iedereen wordt er gek van. Dus ik kan er met niemand eigenlijk fatsoenlijk mee over praten.
Oud 05-03-2012, 21:20
arPos
arPos is offline
eerder panisch neurotisch
Oud 05-03-2012, 21:40
LindaJorna
LindaJorna is offline
Citaat:
Precies!

Ik heb het niet met de ziekte ms.
Bij mij gaat het vooral om kanker o.i.d.
Maar inderdaad iedereen zegt dat er niks is en dat ik me nergens zorgen over hoef te maken maar ik blijf het maar niet geloven. Iedereen wordt er gek van. Dus ik kan er met niemand eigenlijk fatsoenlijk mee over praten.
Met mij kan en mag je er echt over praten als je daar behoefte aan hebt want ik begrijp je heel goed! ik heb het zelf namelijk ook helaas
Ik was eerst boos op de mensen die me vertelden dat ik er mee op moest houden zo te denken en me nou maar eens stil moest houden.. maar weet je.. zij hebben dit niet en daardoor begrijpen ze het niet dus nu neem ik het ze niet meer kwalijk. Ik geloof ook niet wat de dokter mij verteld of nou ja geloven... ik denk elke keer dat hij een foutje maakt of iets over het hoofd ziet of dat ik niet alles duidelijk heb verteld enzo ,, het is echt heel erg moeilijk om hier af te komen valt echt niet mee.. maar ik hou altijd in mijn achterhoofd dat er een dag komt dat alles weer goed komt
Oud 05-03-2012, 21:48
Verwijderd
Citaat:
zij hebben dit niet en daardoor begrijpen ze het niet
Wanneer iemand het niet met je eens is, betekent dit niet dat ze het niet begrijpen of zelf niet hebben.
Oud 05-03-2012, 22:06
astro-rock79
astro-rock79 is offline
Citaat:
Met mij kan en mag je er echt over praten als je daar behoefte aan hebt want ik begrijp je heel goed! ik heb het zelf namelijk ook helaas
Ik was eerst boos op de mensen die me vertelden dat ik er mee op moest houden zo te denken en me nou maar eens stil moest houden.. maar weet je.. zij hebben dit niet en daardoor begrijpen ze het niet dus nu neem ik het ze niet meer kwalijk. Ik geloof ook niet wat de dokter mij verteld of nou ja geloven... ik denk elke keer dat hij een foutje maakt of iets over het hoofd ziet of dat ik niet alles duidelijk heb verteld enzo ,, het is echt heel erg moeilijk om hier af te komen valt echt niet mee.. maar ik hou altijd in mijn achterhoofd dat er een dag komt dat alles weer goed komt
Ik vind het goed om erover te praten. Heel vervelend inderdaad. Maarja met dat asbest verhaal hoef ik niet naar de dokter. Maar bij ieder kuchje wat ik doe denk ik meteen dat het door die asbest komt. En het lijkt me verschrikkelijk om over tientallen jaren een longziekte te krijgen. Ik krijg het niet uit mijn hoofd. Al hoewel gaat het laatste tijd steeds beter en begin ik aan andere dingen te denken dus dat scheeltwel. Maar ik zie nu ook van ieder wit schilfertje dat van het plafond komt denk ik asbest
Het vreet enorm aan me. Maar er komt vast een dag dat ik er vanaf ben zoals elke keer als ik zoiets heb
Oud 06-03-2012, 12:00
LindaJorna
LindaJorna is offline
Je kan wel langs de dokter gaan met je probleem. hij of zij kan je advies geven waar je miss wat aan hebt. In dat gebouw waar je was? daar was toch geen asbest zo te lezen? Hoe kom je er dan bij dat dat er wel was zo ineens? Het is goed om aan andere dingen te denken en vooral om afleiding te zoeken. Probeer zodra je gedachten weer aan de haal gaan om jezelf uit te dagen. Dat leer ik bij de psycholoog. Stel jezelf vragen.. en probeer er achter te komen wanneer je gedachten precies aan de haal gaan op welke momenten dat zijn. en waarom. probeer ook momenten te maken dat je er van jezelf aan mag denken ik mocht bv van de psycholoog toen ik hier aan begon eerst een uur per dag er over na denken. een heel uur piekeren over wat als ik dit en dit.. Je moet het steeds een beetje korter maken. Als je gedachten dan weer aan de haal gaan tussen door dan denk je van nee nu mag ik niet pas dan en dan mag ik er een heel uur of half uur over na gaan denken
Die dag komt zeker maar wanneer dat ligt hem aan jou, klinkt hard maar het is wel zo het is maar net hoever jij het laat komen en wanneer het voor jou genoeg is. Ik heb die dag ook nog niet gevonden.. wel momenten dagen en weken en dan val ik weer terug. Verwacht ook niet dat het in een keer over gaat het gaat met vallen en opstaan..
Oud 06-03-2012, 12:40
Verwijderd
Je hypochnodert over hypochondrie, je lijdt aan metahypochondrie!
Oud 06-03-2012, 13:48
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:
Ja [..]maar ik denk telkens wat heeft school voor zin als ik toch over 20 jaar dood ga aan longkanker.
Mijn eerste reactie:

Je weet dat je niet onsterfelijk bent? Want zo kunnen we nog wel even doorgaan... het heeft geen zin om te leven want aan het einde ga je dood...

Je leeft en je hoort te genieten van je leven, JUIST omdat het morgen over kan zijn.. want je hoeft niet dood te gaan aan longkanker, je kunt morgen ook aangereden worden.
Relativeer en je zeurt niet meer.

Ga niet je hele leven verstoppen omdat het morgen over kan zijn... Mens, durf te leven!

PS. Het is wel leuk ALS je 1 keer asbest in geademd zou hebben, maar die mensen die doodgaan aan hun stoflongen hebben er jarenlang in gewerkt. Dus wat je beweert, klopt niet!
Oud 06-03-2012, 14:40
Purity
Purity is offline
beste astro,

Ik heb zelf ook 2 jaar aan hyponchondrie geleid en ik herken er wel wat in. Maar hyponchondrie is erg goed te behandelen als je er optijd bij bent. Mensen met hyponchondrie zijn bang voor alles dat ze opvalt, meestal zijn de mensen met hyponchondrie 11 - 16 jaar. Je hoeft nergens bang voor te zijn. HET ZIJN ALLEMAAL "GEDACHTES". Hier een paar methoden om het een deel te verhelpen:

Bedenk:

Waar ben ik bang voor:
Waarom ben ik er bang voor:
Wat kan er gebeuren:
Ben ik gezond:
Heb je grote symptonen:
Waarom zou ik het hebben:

Zoek er wat over op internet. Je zal zien dat je onbekende symptonen tegenkomt die jij dus niet hebt. Je moet er ook niet op gaan letten!

Als je allemaal positiefe antwoorden krijgt, die aanduiden dat je het niet hebt, moet je veel rustiger worden. Probeer afleiding of verkrijg hulp van een psycholoog, en ga in therapie.

PS: GA ZO SNEL MOGELIJK IN THERAPIE INDIEN NOODZAKLIJK ANDERS KAN HET PERMANENT WORDEN EN DIT KAN ERG VERVELEND ZIJN (Het is altijd te verhelpen en het is niet erg)
Oud 06-03-2012, 16:37
astro-rock79
astro-rock79 is offline
Citaat:
Je kan wel langs de dokter gaan met je probleem. hij of zij kan je advies geven waar je miss wat aan hebt. In dat gebouw waar je was? daar was toch geen asbest zo te lezen? Hoe kom je er dan bij dat dat er wel was zo ineens? Het is goed om aan andere dingen te denken en vooral om afleiding te zoeken. Probeer zodra je gedachten weer aan de haal gaan om jezelf uit te dagen. Dat leer ik bij de psycholoog. Stel jezelf vragen.. en probeer er achter te komen wanneer je gedachten precies aan de haal gaan op welke momenten dat zijn. en waarom. probeer ook momenten te maken dat je er van jezelf aan mag denken ik mocht bv van de psycholoog toen ik hier aan begon eerst een uur per dag er over na denken. een heel uur piekeren over wat als ik dit en dit.. Je moet het steeds een beetje korter maken. Als je gedachten dan weer aan de haal gaan tussen door dan denk je van nee nu mag ik niet pas dan en dan mag ik er een heel uur of half uur over na gaan denken
Die dag komt zeker maar wanneer dat ligt hem aan jou, klinkt hard maar het is wel zo het is maar net hoever jij het laat komen en wanneer het voor jou genoeg is. Ik heb die dag ook nog niet gevonden.. wel momenten dagen en weken en dan val ik weer terug. Verwacht ook niet dat het in een keer over gaat het gaat met vallen en opstaan..
gaat nu steeds beter ik denk er nu heel weinig over na nog. veel vrienden van mij zijn er ook binnen geweest. ik sprak iemand vandaag die was er 2 dagen geleden. het ligt nu namelijk helemaal plat. Maar hij ging daar 2 dagen terug naar binnen nog. En ik heb het sloop bedrijf opgezocht en het bleek dus ook nog een asbestsaneringsbedrijf te zijn!
Oud 06-03-2012, 17:04
LindaJorna
LindaJorna is offline
Citaat:
Zoek er wat over op internet. Je zal zien dat je onbekende symptonen tegenkomt die jij dus niet hebt. Je moet er ook niet op gaan letten!
Dat kan je dus beter niet gaan doen! voor het zelfde staan daar dingen die jij denkt te voelen en worden je negative gedachten extra gestimuleerd! of er staan een paar sypmthomen en plots daar na heb jij ze ook, want dat gebeurt namelijk bij hypochondrie.

Maar fijn dat het beter met je gaat! Probeer het nu niet weer zo ver te laten komen, want het is allemaal erg vervelend!
Oud 06-03-2012, 17:12
astro-rock79
astro-rock79 is offline
Citaat:
Dat kan je dus beter niet gaan doen! voor het zelfde staan daar dingen die jij denkt te voelen en worden je negative gedachten extra gestimuleerd! of er staan een paar sypmthomen en plots daar na heb jij ze ook, want dat gebeurt namelijk bij hypochondrie.

Maar fijn dat het beter met je gaat! Probeer het nu niet weer zo ver te laten komen, want het is allemaal erg vervelend!
Klopt als je op internet gaat kijken zie je dingen die er op lijken. En dan denk je dat je hetzelfde hebt. Maar als ik soms filmpjes zie van een sloop van een huis en ik zie mensen in pakken word ik meteen helemaal zenuwachtig dus dat ik ook niet meer.
Oud 06-03-2012, 17:16
LindaJorna
LindaJorna is offline
Je moet het ook niet gaan ontlopen want je zult vaker in je leven tegen deze dingen aan lopen.
Oud 06-03-2012, 19:32
arPos
arPos is offline
Nieuwsflash:
Ooit ga je dood.
Oja, en waarschijnlijk wordt je nog een paar keer ziek voordat dat gebeurt.

Eigenlijk is het niet eens bang zijn voor ziekten, het is meer bang zijn iets te krijgen waar je geen controle over hebt.

Nuja, ik schrijf wel een paar placebo's voor je uit.
Oud 06-03-2012, 20:02
Buster
Buster is offline
Dit moet wel het toppunt van hypochondrie zijn; als hypochonder ervan overtuigd zijn dat je aan hypochondrie lijdt...

Ontopic; ik raad je aan om niet teveel op internet te gaan neuzen naar symptomen van ziekten... Deze zijn vaak vrij algemeen beschreven en het zijn er per ziekte vaak vrij veel.. Zo zullen er bij 75% van de ziektes waarschijnlijk wel een paar symptomen genoemd worden die je ook wel eens gehad hebt... Als je je dus nogal al snel zorgen maakt kun je hier beter dus niet naar gaan kijken, want voor je het weet heb je je zelf overtuigd dat je een van deze ziektes hebt.
Advertentie
Oud 07-03-2012, 17:41
Verwijderd
als je het niet lekker zit. moet je eens bij arts langs gaan. Het lijkt er wel op dat je er een vorm van hebt. Je maakt jezelf helemaal gestresst om niks. het beste wat je kunt doen is naar psycholoog stappen en erover praten. Of als je dat niet wilt, je afvragen waar ben ik precies bang voor? is het echt zo er als ik denk?

hoe lang heb je er al last van? en waarom denk je meteen aan kanker?

google nooit dingen als je van jezelf weet dat je helemaal gek ervan wordt, omdat er meteen de ergste ziektes voorbijkomen. wat je hebt is waarschijnlijk een simpel griepje, of spierpijn is. bijvoorbeeld.
Oud 08-03-2012, 16:02
astro-rock79
astro-rock79 is offline
ik fietste er vandaag langs , stond iemand met iets voor zn gezicht in een container een grijs doek over heen te hangen. Ik was helemaal weer in de stress
Oud 08-03-2012, 16:27
Verwijderd
Misschien is het slimmer om even naar de huisarts te gaan om een verwijzing naar een psycholoog te vragen.
Oud 09-03-2012, 17:24
astro-rock79
astro-rock79 is offline
Dat weet ik niet. Maar als ik ze met stofmasker op zie dan schrik ik helemaal en dan praat mn vader het weer een beetje goed. Dan denk ik dus: Oke niks aan de hand. Maar 2 dagen later is het weer helemaal mis
Oud 09-03-2012, 22:11
arPos
arPos is offline
een stofmasker houdt geen ziekten tegen.
Oud 10-03-2012, 01:03
Martiño
Martiño is offline
Het gaat om asbest. En NEE, er is daar geen asbest. Je loopt GEEN gevaar.

Bel maandag je huisarts voor hulp.
Oud 11-03-2012, 12:27
astro-rock79
astro-rock79 is offline
Ik heb nu de heletijd een kriebel in mn keel en het voelt of ik moet hoesten. Maar het is net niet genoeg om te hoesten. Heeft dit er ook mee te maken?
Oud 11-03-2012, 12:36
Verwijderd
Nee, da's geluk hebben want het merendeel van de mensen heefft momenteel een verkoudheid waarbij het meer dan genoeg is om ervan te hoesten.
Oud 11-03-2012, 12:46
astro-rock79
astro-rock79 is offline
ik heb er vooral last van als ik er aan denk vaag genoeg
Oud 11-03-2012, 12:48
Verwijderd
Nou, dan is het hoog tijd om wat anders te gaan doen! Heb je ook geen kriebeltjes meer.
Oud 11-03-2012, 12:55
astro-rock79
astro-rock79 is offline
xD

tsja
Oud 11-03-2012, 19:00
astro-rock79
astro-rock79 is offline
wel toevallig zon kriebel in mn keel. maar zou het ook kunnen dat het komt omdat ik er aan denk. want als ik dat niet doe heb ik er geen last van.
Oud 11-03-2012, 19:10
Verwijderd
Het zou zomaar van de asbest kunnen komen. Onee, want dat was dus onmogelijk
Oud 11-03-2012, 19:44
arPos
arPos is offline
Nou komt het mooi uit dat ik net scheepsgezondheidszorg-B heb behaald, dus ik zou zeggen gaat u maar op de tafel liggen dan beginnen we direct met endoscopie.
Oud 11-03-2012, 21:45
astro-rock79
astro-rock79 is offline
Dus het komt daar niet door?
Oud 11-03-2012, 22:31
Prue Halliwell
Hoeveel mensen in dit topic zeggen dat je naar je huisarts moet? Hoe vaak kom je hier klagen over van alles en nog wat zonder actie te ondernemen? Vindt je het lekker die aandacht? Of vindt je de pijn en de onzekerheid lekker?
Oud 11-03-2012, 22:34
astro-rock79
astro-rock79 is offline
Ja maar wat moet iik bij de arts
Oud 11-03-2012, 22:37
Verwijderd
Zeggen dat je niet functioneert omdat je je onredelijk veel zorgen maakt.
Oud 12-03-2012, 07:27
Vowel
Vowel is offline
Dit topic.

TS, misschien moet je echt een professionele hulp gaan zoeken..
Oud 12-03-2012, 11:17
astro-rock79
astro-rock79 is offline
Citaat:
Dit topic.

TS, misschien moet je echt een professionele hulp gaan zoeken..
Hoezo ik heb gewoon een kriebel in mn keel, en ik vraag gewoon is dat toeval of komt het daarvan.
Oud 12-03-2012, 11:18
Verwijderd
Omdat je je overmatig zorgen maakt over iets belachelijks. Hoog tijd voor een psycholoog dus.
Oud 14-03-2012, 07:35
Prue Halliwell
Citaat:
Omdat je je overmatig zorgen maakt over iets belachelijks. Hoog tijd voor een psycholoog dus.
dit dus! Of ben je zo'n zielig typje wat alleen wil komen klagen maar geen oplossing wil voor zijn probleem...
Oud 14-03-2012, 16:03
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Iemand in mijn zeer nabije omgeving heeft hypochondrie. Wat mij daar vooral aan opvalt is dat deze zelf 0,0 doorheeft, laat staan erkend dat ze dit probleem heeft. Ik denk dat je jezelf wellicht wat meer zorgen maakt dan de gemiddelde Nederlander, dat is helemaal niet erg. Wat kan helpen is om zaken voor jezelf te relativeren.

Sommige reacties op dit topic zijn overigens ook waardeloos. Ga buiten spelen als je je verveelt.
Oud 14-03-2012, 17:49
astro-rock79
astro-rock79 is offline
oh van mij kan deze wel op slot hoor. ik maak me al geen zorgen meer
Oud 15-03-2012, 06:22
Verwijderd
Citaat:
oh van mij kan deze wel op slot hoor. ik maak me al geen zorgen meer
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten