Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2012, 18:35
JuliaR
JuliaR is offline
Ik ontdekte vandaag dit:

Een sociaal medium wat binnenkort gelanceerd wordt, ze zijn nu net begonnen met promotie. Grote verschil met 'normale' sociale media (zoals Facebook, Twitter etc) is dat jouw profiel pas 'live' gaat op het moment dat je overlijdt.

Zo heb je dus een manier om je gedachtengoed te delen met je nabestaanden en een archief te maken met teksten, brieven, foto's, video's en wat al dan niet over jezelf, over je leven, over je emoties enzovoort. Dit werkt dus op twee manieren: je kunt zelf je hele leven dit bijhouden voor je nabestaanden; en je kunt op andermans profielen kijken, van personen die al zijn overleden dus. Het is een erg respectvolle site, bedoeld om mensen een plek te bieden om dit te delen en ze minder angstig te laten zijn voor de dood. Het is een soort archief wat je van veel overleden personen nooit zult hebben en wel mist.

Ik hoor heel veel positieve reacties in mijn omgeving. Wat vinden jullie hiervan? Zou je dit aanmaken? En zou je andermans profielen gaan/willen lezen?

Laatst gewijzigd op 15-03-2012 om 13:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2012, 19:17
Martiño
Martiño is offline
Ik laat een reclameloze wereld na aan mijn nabestaanden
Oud 13-03-2012, 20:20
Verwijderd
Als ik dood ben, ben ik dood.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 20:28
Verwijderd
Daar ben ik veels te bescheiden voor.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2012, 00:58
Linda Prins
Linda Prins is offline
Op zich wel een mooi idee, om een persoonlijk digitaal archief over jezelf te maken, maar ik persoonlijk ben daar nog niet aan toe, en of ik het digitale profiel van een overledene zou lezen, als het een dierbare is die ik ken, dan denk ik wel, ik vind het wel een mooi idee, een digitaal gedenkteken. Maar een digitaal archief van mezelf maken voor na de dood....eh.. voorlopig nu ik nog even niet.......nog niet....wanneer wel....weet ik niet...
Met citaat reageren
Oud 14-03-2012, 06:59
hookee
hookee is offline
Citaat:
Ik laat een reclameloze wereld na aan mijn nabestaanden
Kan dat niet wat eerder? Zou voor mij zo'n beetje gelijk staan als "vrede op aarde".
Met citaat reageren
Oud 14-03-2012, 09:01
JuliaR
JuliaR is offline
Dag iedereen,

Bedankt voor de reacties!

@Hookee & Martino: Allereerst; het is niet mijn bedoeling geweest reclame te maken. Ja, dat zeggen er vast meer Misschien heb ik mijn eerste bericht wat onhandig opgesteld... Maar goed, de oprichter is een bekende van mij, en de site is in de beta versie pas net in de lucht. Ik was erg positief over zijn idee en ben heel benieuwd hoe onbekenden erop reageren. Ik probeer van wat verschillende mensen reacties te peilen, of er wel animo voor zou zijn. Echte commerciële reclame is op dit punt nog niet aan de orde.

@Linda Prins: waarom denk je dat je nu nog niet zou willen beginnen met zoiets? Omdat je te jong bent? Ik kan me voorstellen dat het voor nabestaanden juist mooi is als je al vroeg begint met informatie verzamelen. Ik heb dat zelf bij dierbaren (wat je zelf ook al zegt), vaak heb je heel weinig informatie over degenen van voor je ze kende bijvoorbeeld, of van voor dat je zelf geboren bent. Is het dan niet juist mooi om dat te kunnen lezen? Ben benieuwd!

@Wout: daar ben je wel zeker van, zeg Zou je het ook niet overwegen puur voor je nabestaanden? Dat zij er wat aan zouden hebben?

@Reverend: hoe bedoel je? Je bent ook niet te bescheiden om hier even op te reageren, dus dat zal wel meevallen

Groetjes,
Julia
Met citaat reageren
Oud 14-03-2012, 09:07
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Kan dat niet wat eerder? Zou voor mij zo'n beetje gelijk staan als "vrede op aarde".
Baby steps! We beginnen door op het rapporteerknopje te klikken
Oud 14-03-2012, 10:50
Verwijderd
Ik verwacht niet dat een website die nu wordt opgericht nog actief is tegen de tijd dat ik overlijd, dus ik zou daar geen profiel aanmaken.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2012, 11:15
Verwijderd
Citaat:
@Reverend: hoe bedoel je? Je bent ook niet te bescheiden om hier even op te reageren, dus dat zal wel meevallen
....dat is heel wat anders?

Waarom zou ik mijn leven bijhouden voor nabestaanden? Als ik wil dat ze het weten (of zij willen het weten) dan vertel ik het ze wel als ik levend ben.

beetje aandachttrekkerij in je dood lijkt me nergens voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2012, 11:22
Spoiler-Dude
Spoiler-Dude is offline
wat ik geef aan mn nabestaanden, i dunno, grafkosten waarschijnelijk
Oud 14-03-2012, 17:46
Verwijderd
Mijn laatste woorden zullen zijn:"Ik heb 500.000 euro verstopt in de...."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten