Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2012, 15:09
Daantjer
Daantjer is offline
Ik moet er helaas aan geloven, ik heb een nieuwe schooltas nodig is. Ik ben er achter gekomen dat een schoudertas nou eenmaal niet handig is en zeer niet tegen een flinke hoeveelheid gewicht kan (Laptop, map, veel boeken). Ik heb deze oude 5 jaar terug gekocht dus ik ben niet meer op de hoogte van dit alles. Daarom vraag ik jullie om jullie ervaringen te delen over schooltassen en mij wellicht te adviseren als ik toch een aankoop wil doen.
Ik heb wel een klein aantal eisen:
-Laptop-proof
-Geen schoudertas
-Lange levensduur
-Loeisterk

Bij voorbaat dank!
Oud 24-03-2012, 17:11
gurl19
gurl19 is offline
Zo'n Eastpak-tas, of van een ander merk maar hetzelfde model, zijn toch altijd goed!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2012, 22:46
duivelaartje
duivelaartje is offline
Eastpacks zijn prima, daar heb je verschillende maten in. De standaard is prima voor wat boeken en een laptop, maar als je laptop vrij dik is en je ook nog een map mee wilt wordt het wat krap. Dus dan moet je kijken naar wat grotere.

Dakine is ook een fijn merk. Moet je wel even goed rekening houden met het formaat van je laptop, niet in allemaal past bv 15.6 inch!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2012, 22:54
Daantjer
Daantjer is offline
Ik heb ook maar een klein laptopje (13-inch + sleeve is niet veul).
Maar een 'standaard' rugzak is in theorie het beste?
Oud 25-03-2012, 08:55
Verwijderd
Wat het beste is weet ik niet, maar eastpak tassen zijn wel héél erg stevig. Als ik jou was zou ik gewoon je laptop meenemen naar een tassenwinkel en eens kijken of dat erin past en of je nog veel ruimte overhoudt. Meestal zie je dan ook wel of een tas wel of niet stevig is.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2012, 09:57
Verwijderd
Dakine rugzakken schijnen inderdaad heel goed te zijn . Wij hebben er laatst een als cadeautje aan een huisgenootje gegeven, en ze zagen er heel stevig uit ja. Ik zie ook best wel veel mensen ermee lopen
Met citaat reageren
Oud 25-03-2012, 10:54
Verwijderd
Heeft mn broer ook inderdaad. Ik heb een Eastpak als schooltas. Werkt prima, ik smijt er vaak mee en hij doet het na 3 jaar nog steeds.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2012, 20:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind Dakine mooie tassen hebben en die hebben vaak ook een vak voor een laptop en zijn qua model ook wel net iets handiger voor en laptop dan een standaard Eastpak. Mijn laptop (15,4") past net niet met hoes in m'n Eastpaktas namelijk. Stevig is ie wel, heb hem gekregen toen ik in 3vwo zat (nu 11/12 jaar geleden) en ik gebruik hem nog steeds meerdere keren per week en hij is nog echt top
Oud 25-03-2012, 20:57
Daantjer
Daantjer is offline
Mwoah, dan ga ik toch maar eens kijken bij die Dakine-tassen.
Oud 26-03-2012, 17:34
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
ik ben meer fan van eastpak, ze zijn gewoon gaaf van model, en ook de prints etc. Maar natuurlijk ook omdat je er 500 bakstenen in kunt proppen zonder dat de tas het begeeft.
Oud 16-04-2012, 17:14
brocoliboy
brocoliboy is offline
ik heb zelf een eastpak die beveel ik erg aan
en is niet zo`n koelkast op je rug
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 19:45
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik had op school Eastpak en Tokidoki: allebei heel degelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 09:11
Lorelei
Lorelei is offline
Eastpak is inderdaad heel prettig en die tassen gaan ook jaaaaaaaaaaren mee (mijn vriendje is 26 en gebruikt nu nog steeds zijn Eastpak van de middelbare school). Ik heb zelf inmiddels een Dakine. Die vind ik ook erg prettig maar daarbij moet je inderdaad op het formaat letten. Ik heb een redelijk kleine.. die is als student prima maar ik denk dat-ie voor de middelbare school te klein zou zijn geweest. Ze hebben ook grotere formaten.
Oud 19-04-2012, 00:30
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik begon op de middelbare school met een felgroene Kipling tas en die is heel sterk, maar het is wel echt heel erg 'brugpieper'. Mooi is iig anders.
Daarna had ik een eastpak tas en die heb ik echt jarenlang gebruikt. Hele stevige tas, maar aangezien ik nogal lomp ben en de tas echt overal mee naartoe ging, gingen uiteindelijk de ritsjes kapot.
Daarna een wildebeast rugtas van de perrysport. Groot, handig en heel veel kleine (verborgen) vakjes, maar daar zijn ook allebei de ritsjes van gebroken, dus die gaat niet heel lang mee.
Nu heb ik een dakine rugzak en die is erg groot, heeft een laptop vak, een thermos vakje en een speciaal zacht bekleed vakje voor spullen waar geen krasjes op mogen komen (mp3-spelers, telefoons, brillen...) Ik ben er erg blij mee en hij lijkt me ook wel erg sterk.

Deze heb ik nu:
Spoiler
Oud 26-07-2012, 15:42
skinnyho
skinnyho is offline
Welke merk rugzak of schoudertassen zijn goed voor school?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2012, 16:58
Daantjer
Daantjer is offline
Even zoeken op het forum:
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1855986
Oud 26-07-2012, 17:36
Verwijderd
Meid, het is een schooltas. Daar hoef je echt niet meerdere topics voor te openen. Ga een keer de stad in, probeer wat rugzakken die je mooi vindt, kijk of er eentje van ook nog eens lekker zit en klaar.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 18:29
Mimuna
Mimuna is offline
Nouja dat hangt ervan af. Moet je veel meenemen of weinig? Sommigen gaan met een handtas naar school, anderen met een heuse rugzak. Ik denk dat elke rugzak waar mappen en boeken inpassen wel zo'n beetje goed is.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 19:51
skinnyho
skinnyho is offline
is 20 liter groot genoeg?:http://www.go-britain.nl/eastpak-bag...ity-black.html
ik ga naar de 2e
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 20:07
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
is 20 liter groot genoeg?:http://www.go-britain.nl/eastpak-bag...ity-black.html
ik ga naar de 2e
schoudertassen zuigen heel hard als schooltas, dat is echt het recept voor een zere schouder en rug.
maar als je naar de 2e gaat dan weet je toch zelf al hoeveel boeken je doorgaans hebt? die hoeveelheid verandert niet hoor.
Oud 28-07-2012, 10:37
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Eastpak is wel een aanrader, mijn ervaring is dat vooral die rugzakken echt niet snel kapot gaan.
Schoudertassen zou ik ook niet doen, ik heb er een tijd een gehad maar het is idd killing voor je nek,schouders en rug
Oud 28-07-2012, 13:53
Lisa...???
Lisa...??? is offline
ja dat klopt je ik denk dat je zo'n rugzak nemen moet nemen met van die dikke schouder banden zodat je meer grip hebt en dan doet het niet zo'n pijn aan je schouders
Met citaat reageren
Oud 29-07-2012, 12:11
Slome Kameel
Slome Kameel is offline
Ik heb een rugtas van ikea en toen ik op de middelbare school zat had ik er een van kipling.
Oud 06-08-2012, 14:22
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Oud 06-08-2012, 22:55
Daantjer
Daantjer is offline
Ja, ik ben goed in mijn eigen topics onthouden
Oud 15-08-2012, 09:41
Riffmeister
Riffmeister is offline
Ik ben het ook met de E(L)astpack groop eens. Die dingen zijn echt niet kapot te krijgen
Met citaat reageren
Oud 16-08-2012, 01:40
Daantjer
Daantjer is offline
Heb zelf uiteindelijk toch voor een 'Dakine'-rugzak gekozen. Behoorlijk stevige tas en heel handig als je veel op weg bent/reist/whatever. Veul meer ruimte dan een standaard tas. Ben dus wel tevreden.
Reageren

Regels voor berichten